Pagina 1 van 2
52 mm gasklep
Geplaatst: di mar 01, 2005 8:30 pm
door speedfreax
ik zag zoiets als een 52 mm throttlebody van bv. een mgzr 160 of een elise. ben benieuwd of dit ook effect heeft op een 214 si (plastic 48mm gasklep)
Geplaatst: di mar 01, 2005 8:31 pm
door speedfreax
en wat kost zo'n ding normaal gesproken?
Geplaatst: di mar 01, 2005 8:53 pm
door Mista T
Prijzen zijn heel wisselend, maar dacht in engeland te bestellen voor zo'n 150 euro..
Als jij een MK3 hebt, zal het zeker veschil uitmaken..
Ten eerste heb je een iets grotere luchtdoorlaat en dus kans op wat vermogenswinst, verders is het zo dat je zowiezo veel minder last gaat krijgen van een Gasklep die eventueel blijft hangen, op het moment dat de auto wat warmer wordt.. in de file bv..
Re: 52 mm gasklep
Geplaatst: di mar 01, 2005 9:18 pm
door 118GTR
speedfreax schreef:ik zag zoiets als een 52 mm throttlebody van bv. een mgzr 160 of een elise. ben benieuwd of dit ook effect heeft op een 214 si (plastic 48mm gasklep)
Aangezien een 143pk variant van de VVC ook nog de 48mm heeft, kan ik me moeilijk voorstellen dat het een 48mm een restrictie geeft op een 1.4 blokkie.
Nu is het natuurlijk wel zo dat de 143 wel geknepen wordt, en het dus wellicht ook voor de minder vermogenden daar net onder ook nog een gunstig effect geeft.(bijv de 135)
ECHTER: een hoop mensen met 1.4' en 1.6'en vertellen dat ze wel degelijk een verschil merken kwa response, en dat is ook wat waard.
wat een originele vraag trouwens, wordt tijd voor een sticky denk ik

Geplaatst: wo mar 02, 2005 10:34 am
door jan_dakpan
R220 schreef:
Zit er nou echt veel verschil in tussen normale gasklep en throttlebody?
Throttlebody is engels benaming voor gasklep.
Ik heb zelf een 48mm alu gasklep gemonteerd. De oude was helemaal versleten en bleef het toerental hangen bij warm weer. Dit kwam omdat de gasklep vervormde bij warmte omdat deze van plastic was.
Nadat de gasklep erafgehaald was en we hem heen en weer beweegde piepte en kraakte het van alle kanten. Dat kwam door alle rotzooi die er tussen zat en je kon ook zien dat hij een beetje scheef stond in verhouding tot de nieuwe.
Het verschil wat ik merk is dat het gasgeven directer is. Wat meer 'gevoel' zeg maar. Maar dat is ook logisch omdat de andere echt versleten was.
Hier een fototje:

Geplaatst: wo mar 02, 2005 10:39 am
door Striker
R220 schreef:is een gasklep hetzelfde als een throttlebody?
Ja, throttle body is gewoon de engelse term voor gasklep.
Bij de nieuwere types zit de stappenmotor in/aan de gasklep, bij wat oudere typen is 't een los onderdeel. Ik ken de gasklep van de T-serie niet goed genoeg om te zeggen hoe 't daar zit. Prijs van die gasklep kan ik je ook niet vertellen, maar die is vast wel op een sloop te krijgen voor weinig.
Geplaatst: wo mar 02, 2005 2:26 pm
door 118GTR
Striker schreef:Bij de nieuwere types zit de stappenmotor in/aan de gasklep, bij wat oudere typen is 't een los onderdeel.
Andersom, de T-series heeft een oudere type waar de steppenmotor bovenop de gasklep zit(in dezelfde behuizing)
De latere k-series hebben de steppenmotor op het inlaatspruitstuk zitten, alleen met een slangetje verbonden aan de gasklep.
Je kunt de gaskleppen niet zomaar omwisselen tussen die twee soorten.
Geplaatst: wo mar 02, 2005 2:34 pm
door Striker
Ja, jij hebt een T-serie blok.
Geplaatst: wo mar 02, 2005 7:06 pm
door Dutch
omdat Striker dat zegt
Geplaatst: wo mar 02, 2005 8:24 pm
door Striker
Lol, laat dat ff duidelijk zijn

.
Hoe kan je zeker weten dat 't een T-serie is? Doordat iemand die zeker weet dat jij een T-serie hebt jou vertelt dat je een T-serie hebt :P. Lijkt me logisch

.
Geplaatst: wo mar 02, 2005 8:32 pm
door jan_dakpan
Striker schreef:Lol, laat dat ff duidelijk zijn

.
Hoe kan je zeker weten dat 't een T-serie is? Doordat iemand die zeker weet dat jij een T-serie hebt jou vertelt dat je een T-serie hebt :P.
uuh...
Striker schreef:
Lijkt me logisch

.

Inderdaad!!!

Geplaatst: wo mar 02, 2005 8:38 pm
door Striker
Toen ik 't schreef vond ik 't klinken als een echt Cruijf uitspraak, vandaar

.
Geplaatst: wo mar 02, 2005 8:41 pm
door Mark16v
Geplaatst: wo mar 02, 2005 8:49 pm
door Striker
Dat is waar

, maar ik geloof niet dat daar een andere gasklep op zit (maar dat weet ik dus niet zeker, voor alle duidelijkheid

).
Geplaatst: zo feb 12, 2006 1:10 am
door Roverture
Gedateerd draadje maar wilde ook een alu gasklep erin gaan leggen. Nu zag ik op eBay ook een 56mm variant..
http://cgi.ebay.co.uk/MG-ROVER-56mm-THR ... dZViewItem
Begrijp niet helemaal wat er nou verder nog aangepast moet worden om deze te monteren ? Bovendien, zou 't wel zin hebben ? Ik bedoel, je kunt altijd wel een grotere maken/monteren maar vanaf een bepaalde grootte zal 't eerder averechts gaan werken toch ?
(en nu niet allemaal gaan bieden he !

)
Geplaatst: zo feb 12, 2006 1:25 am
door 118GTR
Roverture schreef:Gedateerd draadje maar wilde ook een alu gasklep erin gaan leggen. Nu zag ik op eBay ook een 56mm variant..
http://cgi.ebay.co.uk/MG-ROVER-56mm-THR ... dZViewItem
Begrijp niet helemaal wat er nou verder nog aangepast moet worden om deze te monteren ? Bovendien, zou 't wel zin hebben ? Ik bedoel, je kunt altijd wel een grotere maken/monteren maar vanaf een bepaalde grootte zal 't eerder averechts gaan werken toch ?
(en nu niet allemaal gaan bieden he !

)
Die gasklep is wel groter, maar de flow schijnt minder goed te zijn dan een 52mm. Je krijgt daardoor wel een goede respons maar het vermogen is minder dan de 52mm.
Deze is zo te zien netjes aangepast en is daardoor klaar om geplaatst te worden. Best een leuke vervanger van een plastic TB, maar als je al een alu hebt dan zou ik er niet achteraan gaan.
Groter is toch altijd beter, mits het gematched is. De grootste die ik ooit gezien heb is een 120mm gasklep op een 360pk M3 CSL. (die had individuele pijpen naar een airbox, waarbij de airbox dan weer gevoed werd door deze gasklep.