Draagarm achter versleten?
Draagarm achter versleten?
Heeft iemand hier al eens een versleten draagarm achter gehad? Hij kraakt en piept, wiel staat op half zeven naar binnen.... en hij trekt naar rechts.
Garage lombardijen gebeld en die wisten mij te vertellen dat als het de draagarm lagers zijn dat het dan een duur geintje wordt. +\- 700 euro.
Kan je die draagarmen ook vervangen zonder de druk van het hydragas systeem te halen?
Garage lombardijen gebeld en die wisten mij te vertellen dat als het de draagarm lagers zijn dat het dan een duur geintje wordt. +\- 700 euro.
Kan je die draagarmen ook vervangen zonder de druk van het hydragas systeem te halen?
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Ja, ik geloof dat de eerstvolgende Rover dealer in Spijkenisse zit . Ik heb inmiddels wat onderdelen in Engeland bestelt bij de online-shop van www.mg-rover.org. Dit is een Engelse Rover dealer, die ook onderdelen via internet verkoopt (ze hebben trouwens wel meer dan wat op internet staat), maar dat is over het algemeen stukken goedkoper dan bij de dealer in Nederland. En voor reparaties die niet per se bij de Rover hoeven te gebeuren (en ik denk niet dat dat nodig is voor een draagarm) ga ik liever naar een beunhaas .
Ik doe ook wel wat zelf of samen met een vriend van mij die monteur is, heeft ook goed gereedschap en dat scheelt behoorlijk!
Ik dacht alleen dat je voor die draagarm achter het hydragas systeem moet ontkoppelen en volgens de haynes mag je dan niet meer rijden. En ik kan dat systeem niet zelf weer op druk brengen.
Maar als jij weet dat het zonder kan dan probeer ik het graag.
Ik dacht alleen dat je voor die draagarm achter het hydragas systeem moet ontkoppelen en volgens de haynes mag je dan niet meer rijden. En ik kan dat systeem niet zelf weer op druk brengen.
Maar als jij weet dat het zonder kan dan probeer ik het graag.
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Dat bedoelde ik er niet mee hoor . Ik heb eerlijk gezegd totaal geen verstand van het hydrasysteem, dus ik weet niet of je dit zelf kan doen. Ik denk alleen niet dat het per se bij een Rover garage moet, waarschijnlijk kan dit wel bij iedere garage.piel schreef:Maar als jij weet dat het zonder kan dan probeer ik het graag.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
no way, alleen een rover dealer heeft zo'n pomp ( en misschien wat bedrijven die zich in rovers specialiseren ).
De rovers 100 en MGF(niet MGTF) zijn de enige redelijk moderne auto's met dit systeem.
maar laat ik nou zo'n pomp hebben gekocht van een dealer, ik wil je best helpen(voor nop) maar dan zal de auto wel naar mij moeten worden gebracht, want ik heb geen zin om door het halve land te gaan krossen. Ik zal wel van die hydragas-vloeistof(zo heet het echt) moeten kopen en das duur spul.
De rovers 100 en MGF(niet MGTF) zijn de enige redelijk moderne auto's met dit systeem.
maar laat ik nou zo'n pomp hebben gekocht van een dealer, ik wil je best helpen(voor nop) maar dan zal de auto wel naar mij moeten worden gebracht, want ik heb geen zin om door het halve land te gaan krossen. Ik zal wel van die hydragas-vloeistof(zo heet het echt) moeten kopen en das duur spul.
Hoeft toch niet, de vloeistof die je eruit pompt kan er toch later weer in?118GTR schreef:Ik zal wel van die hydragas-vloeistof(zo heet het echt) moeten kopen en das duur spul.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
das waar, maar eigenlijk hoor je het spul te vervangen. En er gaat altijd een beetje verloren in de tank en in de slangen, ligt de auto ook meteen weer een cm lager. Bovendien pomp je het systeem niet helemaal leeg, waardoor er nog meer verlorengaat als je de hydragas leiding van de bol losmaakt.114GTa16v schreef: Hoeft toch niet, de vloeistof die je eruit pompt kan er toch later weer in?
Ik heb in Lekkerkerk een roverspecialist gevonden. Hij heeft gekeken naar de draagarmen achter en hij vond het niet zo heel erg. Het enige advies dat hij gaf was de boel regelmatig doorsmeren, voor en achter.
Dus smeerspuit halen en spuiten maar! :P :P
Vooralsnog dus bedankt voor het aanbod, misschien later een keer!
Dus smeerspuit halen en spuiten maar! :P :P
Vooralsnog dus bedankt voor het aanbod, misschien later een keer!
waar en hoe moet je dat smeren en wat is het effect ervan. Ik merk wel dat het kraken met dit warme weer vel minder is dan met de kou, maar dat kan kloppen.piel schreef:Ik heb in Lekkerkerk een roverspecialist gevonden. Hij heeft gekeken naar de draagarmen achter en hij vond het niet zo heel erg. Het enige advies dat hij gaf was de boel regelmatig doorsmeren, voor en achter.
Dus smeerspuit halen en spuiten maar! :P :P
Vooralsnog dus bedankt voor het aanbod, misschien later een keer!
Maar met wat en waar moet e dat smeren. Ik neem aan dat ik dat zelf kan.
Groeten.
PS. kan uitbalanceren helpen bij trillen van de auto. ik denk dat het de draagarm is met speling, maar denk dat het ook in de rest van de banden zit.
Banden balanceren kan altijd helpen bij trillen.
De draagarm achter heeft een nippel waar je een smeerspuit op kunt zetten. Zo'n spuit kan je kopen bij de automaterialenhandel. Deze vul je met smeervet en zet je op de nippel. Je spuit het lager dan vol met vet totdat al het oude vet eruit is gekomen.
De nippel kan je op de draagarm zien zitten als je tussen je achterband en je wielkast kijkt. Dan wel als je voor het rechterachterwiel zit aan de rechterkant van het wiel. Steekt een nippel uit, misschien moet je eerst wat vuil weghalen..
Ik zou als ik jou was een haynes manual kopen.
Als je deze lagers dus niet regelmatig smeert slijten ze zeer snel. Het lager is open en kan door de invloed van regen, pekel etc. snel uitdrogen.
De draagarm achter heeft een nippel waar je een smeerspuit op kunt zetten. Zo'n spuit kan je kopen bij de automaterialenhandel. Deze vul je met smeervet en zet je op de nippel. Je spuit het lager dan vol met vet totdat al het oude vet eruit is gekomen.
De nippel kan je op de draagarm zien zitten als je tussen je achterband en je wielkast kijkt. Dan wel als je voor het rechterachterwiel zit aan de rechterkant van het wiel. Steekt een nippel uit, misschien moet je eerst wat vuil weghalen..
Ik zou als ik jou was een haynes manual kopen.
Als je deze lagers dus niet regelmatig smeert slijten ze zeer snel. Het lager is open en kan door de invloed van regen, pekel etc. snel uitdrogen.
Laatst gewijzigd door piel op ma jun 23, 2003 9:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer: