xpower performance kit janspeed zr 105

Plaats reactie
mrbeatfreak

xpower performance kit janspeed zr 105

Bericht door mrbeatfreak »

Hoi ik ben martijn en nieuwe op dit forum. Op dit moment heb ik een rover 214 si, maar binnen kort ga ik een ZR kopen. Waarschijnlijk een 105, omdat ik per jaar hoopjes kilometers rij. Een 160 word dan bijna on betaalbaar ivm brandstof kosten. Nu ben ik wel van plan om die 105 harder te laten gaan lopen en wil waarschijnlijk op termijn een xpower performance kit van janspeed laten plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee, waar kan ik deze het goedkoopst krijgen en laten plaatsen? Deze kit geeft 124 pk volgens gnsweb.nl. Maar Wat doet dit dan met mn brandstof verbruik??

Wie kan me helpen??
MGZR_24

Bericht door MGZR_24 »

Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Greetz,
ZR
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

euh, begrijp ik het dan verkeerd?
je wilt dus wel weinig benzineverbruik hebben door een 105 pk aan te schaffen, maar je wilt 'm wel opschroeven naar meer pk's?
waarom koop je dan niet een 160, en als je dan rustig aan rijd, heb je het geld ook niet nodig om een opschroefsetje te kopen, begrijp me niet verkeerd, maar is dit niet een beetje tegenstrijdig dan?
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Mijn brandstof verbruik nam iets wat toe met de janspeed uitlaat, maar echt meten kon ik niet...
Was de tijd noet meer voor.

De uitlaat hing er 1 week onder tot....... :cry: ik hem total loss reed.
Ennuh uhhh, ook met een 160 ken je zuinig rijden.
Ligt gewoon aan je rechter voet.
mrbeatfreak

Bericht door mrbeatfreak »

je wilt dus wel weinig benzineverbruik hebben door een 105 pk aan te schaffen, maar je wilt 'm wel opschroeven naar meer pk's?
waarom koop je dan niet een 160, en als je dan rustig aan rijd, heb je het geld ook niet nodig om een opschroefsetje te kopen, begrijp me niet verkeerd, maar is dit niet een beetje tegenstrijdig dan?
Je hebt iid een beetje gelijk. Ik ben op dit moment in de orientatie fase. Rustig rijden in een 160, ja ... ons kent ons :twisted: Ik ben dus een beetje de gulden midden weg aan het zoeken. Vandaar dat ik graag wil weten wat zo n kitje doet kwa benzine verbruik als tie 20 pk meer heeft. Heb hier namelijk geen kaas van gegeten :?: Daar komt bij dat ik graag een xpower greye zr wil en die heb ik nog nergens 2e hands gevonden (160 dan)
tummeke

Bericht door tummeke »

Mijn 103pk's zuipen ook flink moet ik zeggen hoor..

1:13 red ik net als ik rustig doe.. En dat vergeleke met 1:16 met mijn vorige 101pk's.. Dus zo heel zuinig is t niet..

Vandaar dat ik er ook aan zit te denken er een 1.8 in te lepelen.. Als ik dan toch al niet zo bar zuinig rijd, wil ik de power er ook van hebben ook..
En zoals skytiger al zegt, ook met een 160 kun je zuinig rijden..

Onderin de toeren moet het helemaal niet meer verbruiken dan een 1.4...
mrbeatfreak

Bericht door mrbeatfreak »


Mijn brandstof verbruik nam iets wat toe met de janspeed uitlaat, maar echt meten kon ik niet...
Was de tijd noet meer voor.

De uitlaat hing er 1 week onder tot....... ik hem total loss reed.
DAT IS BEHOORLIJK BEROERD :cry: Had je de hele kit, dus carbon fibre cold air induction kit,
gas flowed cylinder head,
manifold and sports cat,
exhaust system
of alleen de exhaust sytem? Waar had je deze van daan?

Ennuh uhhh, ook met een 160 ken je zuinig rijden.
Ligt gewoon aan je rechter voet.
Waar moet ik dan aan denken kwa verbruik? Hoe veel zoop die van jou gemiddeld?
Dennis

Bericht door Dennis »

tummeke schreef: En zoals skytiger al zegt, ook met een 160 kun je zuinig rijden..
Theoretisch gezien zou het wellicht mogelijk moeten zijn om zuinig te rijden, maar als je die pk's toch hebt, waarom zou je ze dan niet gebruiken.

Anders gezegd, ik denk dat 99% van de bevolking die zo'n auto heeft, er niet zuinig mee rijdt :D
feddesman

Bericht door feddesman »

mrbeatfreak schreef: DAT IS BEHOORLIJK BEROERD :cry: Had je de hele kit, dus carbon fibre cold air induction kit,
gas flowed cylinder head,
manifold and sports cat,
exhaust system
of alleen de exhaust sytem? Waar had je deze van daan?
Hij had het complete janspeed uitlaatsysteem(manifold sportscat and catback systeem) dit in combinatie met PBV Cyclone pipercross viper en een chip van rica.

Qua meer branstof verbuik ik heb zelf ook dat uitlaatsysteem en ik verbruik echt niks meer of minder.
het ligt echt puuur aan je rechtervoetje
waxweazle

Bericht door waxweazle »

Anders gezegd, ik denk dat 99% van de bevolking die zo'n auto heeft, er niet zuinig mee rijdt :D[/quote]


nee niet echt :mrgreen:
tummeke

Bericht door tummeke »

Oh jawel hoor :)

Op de stukken die ik meestal rijd zit er toch altijd wel zo'n trage klootslak voor je zodat je je rechter voet niet kunt laten gaan :roll:
Plaats reactie