Pagina 1 van 1

technische gegevens na auto ongeluk

Geplaatst: wo feb 09, 2005 2:07 pm
door Marion
Beste rover fans,
Ik ben op zoek naar crash test gegevens (over bumperschades) van de rover 200 serie uit 1998 of 1997.
Ik ben van achteren aangereden. Mijn bumper had geen schade, ikzelf wel. de verzekering zegt dat de rover 200 serie bumperschade zou hebben bij 10 kilometer per uur. Ze zeggen ook dat bij een snelheid onder de 10 kilometer per uur iemand niet gewond kan raken. Ze betalen dus niets. geen dokter, geen thuiszorg, niets.
Bij zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat heel veel (vanaf de jaren 90) auto's een verende bumper hebben en soms zelfs bij 17 miles per hour (Honda accord) nog geen schade vertonen.
De importeur zegt dat ze (voorlopig) niet aan gegevens over zulke 'oude' auto's kunnen komen. Kan iemand mij op weg helpen?
alvast heel erg bedankt voor de moeite.
groet, Marion

Geplaatst: wo feb 09, 2005 2:15 pm
door 118GTR
Dat soort informatie moet echt wel beschikbaar zijn hoor, Rover moet het zelf idd hebben. En dan zijn er nog organisaties als EuroNCAP, die tests doen, en alles noteren.

Geplaatst: wo feb 09, 2005 2:22 pm
door Frekkel
das allemaal zever in pakskes omdat het hun het best uitkomt.
wist je dat je bij 30 kilometer per uur een frontale botsing dodelijk kan zijn.

Geplaatst: wo feb 09, 2005 2:41 pm
door 118GTR
jah kan, er zijn ook doden gevallen bij 3 kilometer/h(onthoofd door airbag). Of zelf bij stilstand, als de bestuurder zich maar "dood"-schrikt.

Geplaatst: do feb 10, 2005 12:03 am
door Järv
Hya 118GTR,

heeft dat "EuroNCAP" of hoe het mag heten .. een website met info?

cheers,
Dennis :blink:

Geplaatst: do feb 10, 2005 12:10 am
door Roverforever
De Rover invoerder?

Geplaatst: do feb 10, 2005 12:21 am
door 118GTR
Rover schreef:Hya 118GTR,

heeft dat "EuroNCAP" of hoe het mag heten .. een website met info?

cheers,
Dennis :blink:
euh dennis, zegt dat je niks dan? Dat zijn die testen waar Renault altijd zo stoer mee doet, terwijl ze geen abs hebben/hadden op de instap modellen.

http://www.euroncap.com/

Geplaatst: do feb 10, 2005 12:26 am
door Järv
Ah okay ... staat helaas alleen geen 200 bij (voor zover ik kan zien)

Was me wel vaag iets van bekend, maar 'k verdiep me daar niet zo in.
'k heb zoiets van Die auto vind ik mooi en de lengte van de bumpers totaan de bestuurdersstoel is lang zat :rofl:

Cheers,
Dennis :cool:

Geplaatst: do feb 10, 2005 12:33 am
door 118GTR
oke, die staat er misschien niet op. Maar aangezien de test verplicht is, hebben ze de gegeven van een R200 mk3 echt wel opgeslagen ergens.

p.s. de R25 staat er wel.

Geplaatst: do feb 10, 2005 1:34 am
door Mark16v
kheb zo'n NCAP filmpje van een R100

http://members.lycos.nl/gta16v/crashr100.mov (doel opslaan als)

helaas wel quicktime :(

ohja deze R100 heeft een airbag maar volgens mij ben je gewoon alsnog dood :P

Geplaatst: do feb 10, 2005 1:57 am
door 118GTR
een airbag is dan ook totaal nutteloos als je je gordel draagt(o.a. toegegeven voor NCAP en Saab, maar toch krijg je er sterren voor)

gelukkig heb ik een rollkooi tegenwoordig :roll:

Geplaatst: do feb 10, 2005 8:13 am
door Järv
.. maar hoe zit het met de achterbumper van een 200 ? :roll:

Geplaatst: do feb 10, 2005 10:32 pm
door Robert-220TC
@marion

Als je bijvoorbeeld tegen een paaltje aan rijdt zou je aan de bumper zelf niks hoeven zien maar daar in tegen de bodem en of achterpaneel kan vervormt zijn.

Zelfde als je bijvoorbeeld tegen een boom aan zou rijden met een km of 20 kan zelfs je dak bol staan , dit wordt ook wel de zo geheten punt belasting genoemt.

Aan de andere kant zie het zo:
een verzekering (ook je eigen maatschappij)
doet er alles aan om zo min mogelijk of niks uit te keren en daar zijn ze naar mijn idee ook mee bezig.
Ik zou met je argumenten naar het verbond van verzekeraars stappen met je klachten waarschijnlijkm komt dit dan voor bij een geschillen commissie en die doet er dan een uitspraak over.

bij
www.focwa.nl
of www.bovag.nl moet er ergens een link over staan

Cya,

Robert