Pagina 1 van 1

214si (lpg,G3) vervangen verdeelhuis/verdamper

Geplaatst: za feb 05, 2005 2:40 pm
door robthg
Beste liefhebbers,

Ik zit met een probleem. Een groot probleem!! :cry: Even kort samengevat:
Mijn 214si van 1999 rijdt op LPG, G3. Sinds ik de auto heb, stotterd dezeo een beetje bij het optrekken in de lage toeren als ik op LPG rij. Ik dacht:dat dit zo hoort omdat LPG altijd vermogensverlies betekend. Op benzine rijdt hij perfect.

Gisteren heeft van Noort mijn auto een onderh. beurt gegeven en aangeraden dit door een specialist te laten nakijken. Dit is vandaag gebeurd en nu blijkt dat het verdeelhuis en de verdamper van de LPG installatie vervangen moeten worden (auto rijdt op gas met 3 cilinders). Totale kostenplaatje ronde de €800,- :evil: De onderdelen zijn rond de €280,-

omdat het weekend is heb ik nog niet overal kunnen informeren aangezien ik de kosten van 800 pleuro`s niet direct in mijn achterzak heb zitten. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand misschien een plek weet waar de onderdelen/montage wat goedkoper is. Alvast bedankt!

Geplaatst: za feb 05, 2005 3:43 pm
door Frekkel
als je in belgie woont ken ik misschien wel iemand die je kan helpen.

Geplaatst: za feb 05, 2005 5:16 pm
door robthg
Ik woon in Gelderland (omgeving Arnhem). Als het de mooite waard is wil ik best een stukkie rijden hoor. Is het de moeite waard denk je?

Geplaatst: za feb 05, 2005 6:30 pm
door Edgecrusher
Verdeler kun je volgens mij gewoon zelf doen.

Stekker los, slag los, andere verdeler, slang vast en stekker erin.

Verdeler is alleen wel duur, zowel nieuw als revisie.
Ook geen idee waar je die zou kunnen bestellen.
Weet niet of de fabrikant ze ook particulier verkoopt.
Zal dan nog wel bijna €200 kosten.

Verdamper reviseren is een kwestie van nieuwe membramen plaatsen.
Geen idee, of dat zelf te doen is.
Maar het moet natuurlijk wel goed gebeuren.

Volgens mij is revisie even goed als nieuwe onderdelen.
Je zou kunnen vragen of dit in de kosten scheelt.

Verder weet ik wel dat de onderdelen slecht verkrijgbaar zijn en slechts via de fabrikant of de specialist.

Geplaatst: za feb 05, 2005 11:44 pm
door 118GTR
Ach je kunt in iedergeval gewoon op benzine rijden, en je kan in alle rust een garage zoeken.

Volgens mij moet het redelijk makkelijk werk zijn, gewoon onderdelen vervangen door dezelfde onderdelen. Maar moet het wel door een garage gebeuren die met lpg kan werken. Het gas staat immers onder hoge druk op de leidingen.

Geplaatst: za feb 12, 2005 11:04 pm
door robthg
gelukkig dat ie op benzine perfect rijdt.

Ik ben van de week wat rond gaan vragen. de beste mensen van het autoweek forum wisten nog een paar goede adresjes. afijn, wat rond gebeld en in Bunnik zat een echte specialist. Verdamper is gereinigd, verdeeler is vervangen. probleem bijna opgelost. In de lage toeren pakte de motor nog niet echt goed. nadere inspectie wees uit dat de bougiekabels het probleem veroorzaakte. Deze waren een beetje aangeslagen. Nadat die vervangen waren loopt mijn rover weer perfect. uiteindelijke kosten: 300 euro.

dit in tegenstelling tot de 800 euro die in eerste instantie werd gegeven!

Geplaatst: zo feb 13, 2005 12:22 pm
door Edgecrusher
dit in tegenstelling tot de 800 euro die in eerste instantie werd gegeven!
Das in ieder geval een stuk beter!
En nu maar weer veel goedkope km maken! :mrgreen:

Geplaatst: wo feb 23, 2005 2:24 pm
door schouten
Heb echt precies het zelfde gehad. Is ook een 214si op g3 uit 1999
Verdamper is gereinigd en bougies vervangen en was ook iets van 300 euro

Geplaatst: wo feb 23, 2005 8:10 pm
door robthg
Gelukkig ben ik geen goedwillende klant en ben ik direct met die afzetter in zee gegaan. Hoeveel heeft die van jou gereden? die van mij is net de 118.000 gepasseerd.