
tikkende klepstoters
tikkende klepstoters
hoi zou iemand mij kunnen helpen ik heb een rover 827si uit 94 met tikkende klepstoters ik ben bij rover geweest die zeiden dat het verder geen kwaad kan maar nieuwe klepstoters kosten met reperatie ongeveer 2600 euro is er een andere manier om het tikken te verminderen bvd ron 

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tja als hij kapot is dan kan je er weinig meer aan doen natuurlijk.
probeer nieuwe olie, het liefst lekker dunne synthetische olie(wel opletten of de motor dat wel kan hebben)
Met de nieuwe olie heb je kans dat de stoter weer schoon spoelt, of dat de olie toch naar binnen kan. Maar het werkt natuurlijk alleen als dat het probleem is, maar het valt te proberen.
Vervolgens kun je natuurlijk de stoters schoonmaken(maar dan moet de nok-as eruit, en dus moet hij daarna weer getimed worden, maar het kan mooi gelijktijd met het wisselen van de distributieriem of ketting)
Bovendien hoef je niet alle stoters te vervangen, je kan er gewoon simpel 1 vervangen. 2de hands is ook geen probleem je kunt ze redelijk makkelijk checken of ze goed zijn.
Misschien dat een sloperij je aan wat goede klepstoters kan helpen. Ikzelf heb er een hele berg liggen, maar die zijn allemaal voor K-serie motoren.
probeer nieuwe olie, het liefst lekker dunne synthetische olie(wel opletten of de motor dat wel kan hebben)
Met de nieuwe olie heb je kans dat de stoter weer schoon spoelt, of dat de olie toch naar binnen kan. Maar het werkt natuurlijk alleen als dat het probleem is, maar het valt te proberen.
Vervolgens kun je natuurlijk de stoters schoonmaken(maar dan moet de nok-as eruit, en dus moet hij daarna weer getimed worden, maar het kan mooi gelijktijd met het wisselen van de distributieriem of ketting)
Bovendien hoef je niet alle stoters te vervangen, je kan er gewoon simpel 1 vervangen. 2de hands is ook geen probleem je kunt ze redelijk makkelijk checken of ze goed zijn.
Misschien dat een sloperij je aan wat goede klepstoters kan helpen. Ikzelf heb er een hele berg liggen, maar die zijn allemaal voor K-serie motoren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
De olie die je hoort te gebruiken is 10W40 semysynth. Als de kleppen beginnen te tikken is dit een teken van of te weinig olie of slijtage. Vrijwel alle 827's die ik ken tikken inmiddels, dus maak je er niet druk om en gebruik gewoon de goede olie en geen dunnere, die zal het tikken en de slijtage alleen verergeren.
Have fun,
Job.
Have fun,
Job.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
