Welke zondagmiddag mod's heb jij

214 216 218 220 25
rover 216

Bericht door rover 216 »

R220 schreef:Ehh hoe wast eerst of is dit origineel?
Dit is de beste foto wa ik heb van hoe het ervoor was, er zat dus een zwarte sticker over geplakt...

Afbeelding
rover 216

Bericht door rover 216 »

R220 schreef:ah oke, het matte is er nu vanaf en het glimt meer nu... ziet er inderdaad beter uit.
Het is een detail maar het is een zondagmiddag mod voor iets é :mrgreen:
speedfreax

Bericht door speedfreax »

ik hoorde iets over dat sommige rover 200 mk3-tjes daar gaten hebben zitten onder die stickers...,

maar ik ben benieuwd of dat zo is en welke dit dan zouden moeten zijn.

dan ga ik ook maar eens strippen.
rover 216

Bericht door rover 216 »

speedfreax schreef:ik hoorde iets over dat sommige rover 200 mk3-tjes daar gaten hebben zitten onder die stickers...,

maar ik ben benieuwd of dat zo is en welke dit dan zouden moeten zijn.

dan ga ik ook maar eens strippen.
Da heb ik nog nooit gehoord, maar aangezien gij dezelfde hebt als mij moet ge u geen zorge make denk ik :)
Arnie

Bericht door Arnie »

Dit wil ik ook gaan doen bij mijn 25 (het zwarte is ook al wat beschadigd bij mij...) ik ga er van uit dat dit bij een 25 ook gewoon volledig gespoten is? Is het vrij simpel te verwijderen? en nog veel lijmresten poetsen daarna?

Trouwens die nieuwste 25 modellen hebben die zwarte stickers er niet meer opzitten.
rover 216

Bericht door rover 216 »

Arnie schreef:Dit wil ik ook gaan doen bij mijn 25 (het zwarte is ook al wat beschadigd bij mij...) ik ga er van uit dat dit bij een 25 ook gewoon volledig gespoten is? Is het vrij simpel te verwijderen? en nog veel lijmresten poetsen daarna?

Trouwens die nieuwste 25 modellen hebben die zwarte stickers er niet meer opzitten.
Bij mij was het die dag vrij warm en had de auto al ne tijd in de zon gestaan dus kwam het vrij gemakkelijk los, heb geen föhn moete gebruike. Lijmresten viel mee bij mij..

En dan zijn ze bij de nieuwe 25 toch iets slimmer geweest :)
tummeke

Bericht door tummeke »

Tellen Maandagmiddagmods ook? ;)

Had even geen trek om te leren, dus heb de spuitbus gepakt en een paar onderdelen die ik nog als reserve had liggen zilver gespoten.. Het zag er eigenlijk best ok uit, dus heb ik ze maar eens even in de auto gezet :) Vind het wel grappig staan moet ik zeggen..
Zit er over te denken de randjes van de ventilatieroosters ook zilver te spuiten, maar daar heb ik geen reserve van liggen.. Dus als dat niet mooi is ben ik de sjaak ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ramses

heh

Bericht door Ramses »

Daarom heb ik de delen die hout zijn dubbel en zilver laten spuiten. Met een beetje geluk per donderdag in mijn wagen.

Iemand ervaring met deur paneel eraf halen en specifiek, deurklink ontleden? Wil namelijk het kapje daarop ook zilver spuiten...
Arnie

Bericht door Arnie »

Ik vanavond de zwarte strippen verwijderd... de lijmresten vielen idd erg mee (en een beetje wasbenzine doet wonderen) even in de was en glimmen maar :D
Helaas was het inmiddels donker, en nog geen foto's dus. Die zal ik eerdaags even posten. (met een lichtblauwe kleur is het toch weer anders...)
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

@ Tummeke,

Dat ziet er wel gaaf uit zo gespoten 8)
Leuk maandagmiddag modje :D
En ga jij je nog wagen aan de randjes van de ventilatieroosters of niet :mrgreen: ;)
tummeke

Bericht door tummeke »

Tnx :D

Ik denk dat ik die randjes ook wel ga doen ja! Ik wilde heel even afwachten hoe het me zou bevallen zo, vooral dat randje om de klok, maar vind het wel lekker modern en vlot staan! Vooral met die lekkere stoeltjes oogt het wel mooi..

Sowieso komt er snel een vervolg op mijn maandagmiddagmod, want ik krijg van m'n grote vriend Aswin binnenkort de onderdelen die ik nog nodig had voor het monteren van m'n ZR deurpanelen.. (Tnx man!)
Dat staat meteen alweer een stuk mooier!

Plus, heb vandaag nog even een busje hittebestendige zwarte lak gekocht bij de gloednieuwe praxis om de hoek (EINDELIJK een fatsoenlijke bouwmarkt hier vlakbij!), om m'n verroeste trommeltjes achter een beetje bij te werken..

Ben dus hard aan de weg aan het timmeren hier :mrgreen:
Bij gebrek aan financien maar even de kleinere dingetjes aanpakken! :)
Ramses

over kleine dingetjes gesproken

Bericht door Ramses »

Vandaag eindelijk me rechter deurpaneel goed vastgezet (hadden klojo's bij de garage verneukt).

Echter, deurpaneel verwijderen betekent handgreep uitelkaar en dat plastic vertoont gelijk kleine "hapjes" van waar de schroevendraaier heeft liggen morrelen (ik blij dat ik het aan de onderkant uit zicht heb gedaan).
Ik laat die "kapjes" van de handgreep spuiten, dus houdt ze eraf tot ik klaar ben met al het werk achter de deur. Heb dus een aantal vragen:

a) iemand betere techniek om die handgreep te demonteren?

b) weet iemand hoe het kapje van de tweater te verwijderen zodat het hele deurpaneel eraf kan en ik een tweater kan monteren (hoorde overigens dat al bedrading en filter aanwezig is, betwijfel dit bij een 214si uit 1996)

c) ik heb een stuk deurpaneel met bekleding. kan ik dit van het hele deurpaneel los schroeven/klikken zodat ik het opnieuw kan laten bekleden?
tummeke

Bericht door tummeke »

Klopt, had ik ook last van met die handgrepen.. Maar zet er binnenkort ZR panelen in, dus dan zie ik die beschadigingen niet meer.. Wel erg lelijk ja, ik kwam er ook niet onderuit..

Dat paneel met stof kun je los halen van de rest inderdaad.. Dus kun je het prima los bekleden. Weet alleen niet precies hoe het vast zit, maar daar moet je maar even goed naar kijken als je hem los hebt dan.

B weet ik zo niet :) Van dat filter en bedrading zou wel heel mooi zijn :)
Ramses

tja

Bericht door Ramses »

Bedrading heb ik meen ik niet gezien toen de garage het paneel eraf had om het slot te fixen (rammelde).
Ik las echter ergens dat er een filter op de speakers zit. Het boeit mij eerlijk gezegd niet zo heel veel of het top tweeters zijn of slecht redelijke, als ze maar werken. Dat tweeter kapje weet ik nog niet hoe te verwijderen. Zit 1 schroef maar verder nog vast. En daarom krijg ik deurpaneel er niet af....
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Kapje zal je toch enige kracht voor moeten gebruiken om die te verwijderen. Meest makkelijke is om hem in het midden vast te pakken, en dan naar je toe trekken. Hij zal dan een beetje bol gaan staan, waarbij je moet proberen om die lip die hem aan de tweeterkant vasthoud eruit te wippen. Moet je dus wel met beleid doen, en niet met lompe kracht ;)
Ramses

oke

Bericht door Ramses »

Dat gaat wel lukken. Kan je eventueel mijn vraag op het ice forum ook beantwoorden Anton ;) (aangezien jij er ervaring mee lijkt te hebben...

Toevallig ook ervaring met deurpaneel bekleding??
Plaats reactie