Ratel in de aanjager van een Rover 420 DI

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
stingray0605

Ratel in de aanjager van een Rover 420 DI

Bericht door stingray0605 »

In de aanjager van mijn Rover zit een gekke ratel. Soms hoor ik het niet, maar meestal wel. Als de aanjager harder staat wordt het geluid ook harder.

Enige tijd geleden heb ik hetzelfde probleem gehad. Na een tijdje deden toen de 1e 2 standen van de aanjager het niet meer. Ik heb toen de kachelweerstand laten vervangen (voor een nieuwe). Daarna was het probleem even opgelost, maar nu is het er weer.

De kachelweerstand kan volgens mij niet weer kapot zijn. Is de ratel misschien de oorzaak van de defecte kachelweerstand?

Iemand suggesties?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Bladeren in je systeem? .... 't is tenslotte herfst geweest.
You can go fast ... but I can go anywhere.
stingray0605

Hoe dan?

Bedankt voor jullie reacties.

Kunnen jullie mij ook vertellen waar die fan zit en hoe ik er bij kom?
Geluid komt ongeveer achter mijn dashboardkastje vandaan.
Zit de fan daar ook?

En kan hierdoor de kachelweestand kapot gaan?
razor

Bericht door razor »

De aanjager van een 400 zit achter het opbergvak in je dashboard aan de passagierskant.
Hier wordt uitgelegd hoe je deze makkelijk kan losmaken: http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... tor+heater
Hier wordt uitgelegd hoe je een kappotte weerstand van de aanjager kan vervangen, maar door middel van de foto's weet je dan wel precies wat je moet doen om bij de aanjager te komen.
Ik had ook een ratel in m'n aanjager.
Ik heb hem toen losgeschroeft, open gemaakt en alle rotzooi eruit gehaald.
Verder bleek het filter ook helemaal verstopt te zijn (deze zit als het goed is vlak naast de aanjager zelf). Gewoon met de stofzuiger het filter weer schoon gemaakt en nu heb ik frisse lucht zonder ratel! 8)

Hopelijk heb je hier wat aan!
Succes.

Sander.
stingray0605

razor bedankt!

Razor bedankt!

Ik denk (hoop) dat ik hier een stuk verder mee kom.
maus

geratel in de aanjager...

Bericht door maus »

allo ,
kan iemand mij een (werkende) site opnoemen waar ze foto's hebben van hoe je de pollenfilter in een rover 416 '98 kan vervangen?

bvd
Plaats reactie