kersverse eigenaar, vraagjes

214 216 218 220 25
Ramses

kersverse eigenaar, vraagjes

Bericht door Ramses »

Hallo mensen,

ben sinds vrijdag kersverse eigenaar van een Rover 214 si, 1996, 47000 kilometers op de teller. Ben er erg blij mee, maar heb een aantal vraagjes...

Hoe zit het met verbruik/benzine meter? Laatst gaf ie aan driekwart leeg te zijn en ik tankte toen maar voor 22 liter (minder dan de helft, aangezien de tank toch 50 liter is?). Misschien heb ik hem niet goed gevuld, of is die meter niet betrouwbaar?

Ook vind ik dat de koppeling ietwat vreemd is. Als je het pedaal intrapt is de eerste centimeter of 2 alleen weerstand van het pedaal zelf (zal wel een of andere veer aan zitten). Pas na die centimeter is de weerstand zwaarder omdat ie aan de kabel van de koppeling moet trekken. Overigens, gaat koppelen en schakelen helemaal toppie. Aangezien wagentje nog maar 47000 heeft gelopen, ga ik er niet vanuit dat de koppeling al kaduuk is. Misschien een afstellingsprobleem?

Laatste vraag voor nu betreft de kofferbak. Die werkt, zoals mij al verteld was, niet op de centrale vergrendeling. Zag op ebay een ding om ervoor te zorgen dat ie dat wel doet (voor 8 pond of zo) alleen heb geen idee hoe dat ding in te bouwen. Iemand tips?

Mzzl,

Ramses
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De benzinemeter is idd niet erg nauwkeurig. Als de meter net op 't rode streepje staat, dan gaat er amper 40 liter in de tank, wat dus betekent dat er dan nog 10 liter in de tank zit :? .
Ik gebruik de dagteller ipv de benzinemeter, het aantal gereden km's geeft over het algemeen beter aan wanneer ik moet tanken dan de benzinemeter :P.

De kofferbak hoort gewoon op de centrale vergrendeling te werken, dus als dat bij jou niet het geval is, is er waarschijnlijk iets defect.

BTW welkom bij MG-R 8).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Striker schreef:De benzinemeter is idd niet erg nauwkeurig.
En hij kan het weten ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! :mrgreen: ;) :lol:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

:oops: :mrgreen:
Afbeelding

pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

:rofl: How wat ga die lang mee zeg.

Pagan
Afbeelding
Ramses

koppeling?

Bericht door Ramses »

Hoe zit het met die koppeling dan?

En weet je zeker dat de kofferbak moet werken? Bij de dealer zeiden ze dat het normaal was dat dat niet zo was.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT

Daar is dat ding om te zorgen dat het wel zo is. Vergeet niet, ik heb een 1996 model, misschien was dat toen nog niet standaard?

Nog een vraagje, zitten er standaard tweaters in een 214? Ik heb namelijk een radio en de speakers achter en de speakers onder voor (woofers?) werken, maar die bij de deurklink (tweaters?) niet...
Skytiger

Bericht door Skytiger »

pagan schreef::rofl: How wat ga die lang mee zeg.

Pagan
:fiew: AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De advertentie op Ebay is precies wat het zegt: "een slot zonder sleutel". Die ga je dus lastig open krijgen :).

Ik heb nog nooit gehoord dat bij eerdere modellen de CV niet werkt op de kofferbak, maar misschien dat iemand anders hier met een ouder model 200 (ik heb een later model uit '99) hier antwoord op kan geven.

Volgens mij heeft de 214 geen tweeters standaard, maar dit is simpel te controleren: even het schroefje losdraaien, het plastic rond de deurhandel lostrekken en kijken of er een tweeter achter zit ;).

Wat betreft de koppeling: misschien moet de kabel afgesteld worden.
Afbeelding

Ramses

hmm

Bericht door Ramses »

Oke, hiermee kan ik alvast voorruit.

Heeft iemand een idee waar ik werkplaatshandboek/service manual kan fixen?

Btw, ik probeer foto's te regelen dat jullie een idee hebben van wat voor simpel karretje ik nog heb...

Oh, nog een ding. Ik las dat er standaard geen voorbereiding is voor mistlampjes. Waarom zit er dan wel een schakelaar al in me wagen ervoor?
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

een schakelaar of plaats voor een schakelaar?
als het een schakelaar is dan zaten er waarschijnlijk op maar zijn ze eraf gehaald.
MG ZR S1800
Ramses

schakelaar

Bericht door Ramses »

Ja, er zit echt een schakelaar. 1 voor de achter mistlamp(en) en daarnaast eentje voor de voorkant.

Ook is er bij mij een schakelaar van de ventilatie verandert. Ik heb 2 oude (zwart, rond, wit puntje erop) en een nieuwere (zwart, rond, doorzichtig rechthoekje erin). Weet iemand hoe aan dit soort schakelaars te komen zodat ze allemaal hetzelfde zijn?

En hoe zit het met de schakelaar omlijsting? Heb een paar zilveren exemplaren gezien. Zijn die zelf gespoten? Is dat omslachtig, of vinden jullie het standaard "hout" mooier?
mulder83
MG-R Addict

Bericht door mulder83 »

ik heb een si uit 96 en cv werkt ook gewoon op achterklep dus weet niet hoe de dealer erbij komt dat het niet zo is.
is volgens mij toch gewoon standaart bij de cv van rover.
Striker
MG-R Freak

Re: schakelaar

Bericht door Striker »

Dan heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk een schakelaar voor de mistlampen gemonteerd, omdat hij dit mooier vond dan een blanco knop.

Een schakelaar voor de ventilatie kan je gewoon bij de dealer halen, daar zullen ze geen vermogen voor vragen.

Voor de omlijsting heb je een aantal mogelijkheden:
- je kan 't in kleur spuiten
- je kan er plakfolie (carbonfolie bv) overheen plakken
- je kan de delen uit een MG ZR, Rover 200 BRM of Rover 25 Vi monteren
Hangt er helemaal vanaf wat je mooi vindt en hoeveel werk/geld je erin wilt steken.
Afbeelding

Ramses

hmmz

Bericht door Ramses »

volgens de dealer was het de duurste uitvoering. er zit bijv ook een electrisch schuifkanteldak in. ook zitten er geen lichtmetaal maar stalen wielen op met wieldoppen. zien er HEEL nieuw uit, dus misschien is lichtmetaal eraf geplunderd. heb de verdenking dat dat ook met de mistlampen gebeurd is...
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, dat zou kunnen. Als dat zo is dan zit de bedrading van de mistlampen er nog wel en is 't makkelijk om de lampen opnieuw te monteren. Standaard zit deze bedrading er niet.
Afbeelding

Järv
Moderator
Contacteer:

Re: hmm

Bericht door Järv »

Ramses schreef:Heeft iemand een idee waar ik werkplaatshandboek/service manual kan fixen?
http://www.haynes.co.uk/

Afbeelding

Te bestellen bij je plaatselijke Bruna (of andere goede boekenzaak) met de volgende info:

Haynes Manual
Book No: 3399
ISBN: 1 85960 399 8
Rover 211, 214, 216, 218 and 220 Petrol and Diesel (Dec 95 - 98.) N to R

Dit boek verdient zichzelf terug vanaf het moment dat je 'm open doet.

Welkom hiero op www.MG-R.nl bytheway :D

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie