:( Barst in de conus van mn woofer..

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
tummeke

:( Barst in de conus van mn woofer..

Bericht door tummeke »

Heb ik weer.. Gister wat zooi achterin moeten vervoeren.. M'n subkist op zn kant gezet om wat meer kwijt te kunnen.. Op de terugweg hoor ik dat ding omvallen achterin.. Heeft nog even lekker liggen schuren en botsen.. En ja hoor.. Ik kijk straks achterin.. Zit er gewoon een barst in de conus van m'n woofer :evil:

Heb ik weer!!

Kan dat veel kwaad? Er is niet echt een stuk uit ofzo.. Misschien zit er een heel klein gaatje.. Hoop dat t niet zoveel kwaad kan, maar anders wordt t toch op zoek naar een andere (15" :twisted:) Woofer..
Valt zoiets nog te maken eventueel?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik zou zeggen gebruik hem, doet hij het dan doet hij het, doet hij het niet dan doet hij het niet.

(scheur in de conus=> echt kapot, normaal gesproken)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Nouja hij doet t nog wel.. Maar of het geluid er mooier op is geworden dat weet ik niet :P

Heb net al gekeken, en ron de vries heeft een leuke aanbieding voor een nieuwer type sony Xplod dan ik nu heb, voor 80 euries (15")
zijn dus iig wel leuke aanbiedingen :)
lex

Bericht door lex »

plak het scheurtje dicht met lijm anders wordt het groter
Dennis

Bericht door Dennis »

misschien is het sowieso wel te lijmen, dat het geluid daarna nog ok is :?:
Ewout

Bericht door Ewout »

Lijmen is meestal toch maar een tijdelijke oplossing, door de druk is het toch weer binnen de kortste keren kaput (overigens is het een Free air of een gesloten woofer).
Het beste kan je gewoon een nieuwe kopen en als ik jouw was zou ik dan ff wat verder kijken dan die X-plod. Er zijn trouwens heel wat fabrikanten tegenwoordig die ook een soort van beschermring maken. Als je er zo een koopt kunnen dat soort ongelukjes in ieder geval niet meer gebeuren
Dennis

Bericht door Dennis »

Ewout schreef:Lijmen is meestal toch maar een tijdelijke oplossing, door de druk is het toch weer binnen de kortste keren kaput (overigens is het een Free air of een gesloten woofer).
Als je het goed repareert blijft het zitten hoor ;)
tummeke

Bericht door tummeke »

Mwah is was eigenlijk best tevreden over deze explod.. Het moet ook wel betaalbaar blijven..

Heb je nog suggesties voor een leuke woofer dan Ewout?

Lijmen zie ik niet zo zitten :) Het is trouwens een gesloten behuizing..
Ewout

Bericht door Ewout »

Pioneer heeft ook een serie die niet zo veel kost, en daar heb je wel van die beschermringen voor. Ik heb trouwens zelf een 12" in m'n 400 en die beukt hard genoeg om je oren dicht te laten slaan, waarom wil je een 15" wil je mee gaan doen aan spl wedstrijden :?: ;)


AfbeeldingAfbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

:P als ik toch een andere moet kopen.. dan ben ik altijd van het motto 'dan maar meteen goed!'

Maar ben op zich super tevreden over deze xplod.. En een nieuwe 12/15" zit nog onder de 100 euro..

Zou die pioneer beter zijn?

Kan trouwens ook zelf wel bescherming ervoor maken.. Ik wil hem toch in gaan bouwen aan de zijkant van de kofferbak.. Mooi rvs beugel eromheen maken ofzo..

Of een plexiglas plaat ;)
Ewout

Bericht door Ewout »

tummeke schreef::P als ik toch een andere moet kopen.. dan ben ik altijd van het motto 'dan maar meteen goed!'

Maar ben op zich super tevreden over deze xplod.. En een nieuwe 12/15" zit nog onder de 100 euro..

Zou die pioneer beter zijn?
Kijk de combinatie 15" en onder de 100 euro dat gaat natuurlijk nooit goed samen. Een 15"heeft trouwens ook nog eens nadelen waaronder b.v. dat het membraan veel langzamer is en daardoor bij het snelle werk niet goed meer mee komt. Daarom wordt er ook altijd eerder een combinatie gemaakt van 2 10"ers dan 1 15".

Ik ken allebei de woofers en de pioneer steekt er zeker bovenuit. (strakker, harder).

Het zou inderdaad wel stoer zijn een custom woofergrill, dus als je dat overweegt houd ons op de hoogte.

Veel suc6 8)
tummeke

Bericht door tummeke »

Daar heb je ook wel gelijk in Ewout..

Ik zal eens kijken naar die pioneer dan.. Als die ergens leuk in de aanbieding is, is dat misschien ook wel interessant..
soundstream

woofer

Bericht door soundstream »

ik zou voor een vega of een audiobahn kijken als ik jouw was .Ben zelf niet zo fan van sony of pioneerwoofers.Maarja zo heeft iedereen weer een andere mening . grtzzz soundstream :lol:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

... je kan ook eens bij : http://www.rondevries.nl/ kijken .... heeft ook leuke aanbiedingen.
Ik heb daar m'n Lanzar, JBL's en Magnat vandaan :D

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Rover schreef: Ik heb daar m'n Lanzar, JBL's en Magnat vandaan :D

cheers,
Dennis :cool:
Aha, dus dat is het uiteindelijk geworden 8)
ik hoorde er niets meer over, maar nu weet ik het dan toch..... ;)
Plaats reactie