Pagina 1 van 1
Rover 25 IDT gechiped
Geplaatst: ma jan 10, 2005 12:20 am
door theedge
Heb gister mn Rover gechiped. Wat is dat een wereld van verschil!! De motor trekt super, is stiller, en loopt lekkerder in toeren! Ik heb de auto nog niet op de testbank gehad, maar weet haast wel zeker dat er een dikke 25 pk is bijgekomen, want een vw TDI met rode d en i zijn niet langer sneller. Ik kan daarom ook iedereen met een rover diesel aanraden, chippen die handel:)
Geplaatst: ma jan 10, 2005 12:29 am
door Silly CVT
Helemaal goed joh!! Wel zodra je op de bank bent geweest even de gegevens posten hè! 
Oh ja, voor hen die dat ook willen doen is deze info misschien wel handig:
- Bij wie is dat gedaan?
- Wat heeft dat gekost?
- Waar moeten ze op letten?
Wel beter dat die algemene VW'tjes nu niet meer sneller zijn, haha. Geweldig! 
Geplaatst: ma jan 10, 2005 1:04 am
door tummeke
Ging het bij mijn bezine rover ook maar zo makkelijk
Klasse man

Geplaatst: ma jan 10, 2005 11:16 am
door theedge
Ik heb de auto gechipped bij een nog niet bekende chipper, maar geeft wel goede garanties, niet tevreden geld terug. Ik heb de auto gechipped voor 300 euro en dat is niet veel geld dacht ik zo. De website is nog in aanmaak
www.paulwitteveen.nl en hij zit in leeuwarden, dus t hoge noorden heeft eindelijk een chipper in de buurt en das wel zo makkelijk.
Geplaatst: ma jan 10, 2005 6:42 pm
door Silly CVT
Das info waar die dieselaars wat aan hebben!! 
Geplaatst: ma jan 10, 2005 7:48 pm
door Dennis
Ik ben benieuwd hoe je verbruik gaat uitpakken?
Heb je ook nog je luchtfilter vervangen door zo'n vervangingsfilter (bv van Green), of heb je dat allemaal hetzelfde gehouden?
Geplaatst: ma jan 10, 2005 9:06 pm
door morris
Ik heb een 200 sd dus zo'n eentje met maar 86 pk en 170 nm koppel

en heb er ook wel eens aan zitten denken om hem te chippen omdat ik vind dat hij onderin wat tekort heeft naar mijn zin.
Maar er zit nu bijna 3 ton op en om hem nu te chippen vind ik wat riskant, dus wou ik dat doen als ik hem gereviseerd heb en eindelijk ook eens de intercooler gemonteerd heb.
Maar de motor loopt nu nog steeds super dus vind ik zo'n tijd rovende revisie ook weer zonde en ik ben bang dat hij nog min. een 50-60 duizend probleemloos mee gaat

Geplaatst: di jan 11, 2005 12:43 am
door theedge
Nee ik heb aan t luchtfilter niks gedaan. Heel misschien ga ik binnenkort eens een open luchtfilter van K&N proberen want heb deze nog te liggen van mijn vorige auto. Het verbruik is op t eerste gezicht niet veel meer dan anders bij gelijke rijstijl. Maar kan t nu nog niet zo goed bepalen wat t gemiddelde verbruik zal zijn want t zal voorlopig denk ik iets meer zijn omdat je automatisch t gaspedaal ietsje verders intrapt. T dieselrijden wordt nu tenminste weer leuk:)
Geplaatst: za jan 22, 2005 2:00 pm
door theedge
Zo vandaag ff getankt en wat blijkt mn auto is ook nog s zuiniger geworden:) rijdt nu 1:16 terwijl dit eerst 1:14.5 was. En dat terwijl je veel meer pk's hebt!
Geplaatst: za jan 22, 2005 5:33 pm
door 118GTR
theedge schreef:Zo vandaag ff getankt en wat blijkt mn auto is ook nog s zuiniger geworden:) rijdt nu 1:16 terwijl dit eerst 1:14.5 was. En dat terwijl je veel meer pk's hebt!
daarom juist, de weerstand in het blok en aandrijflijn is hetzelfde gebleven(daarom zijn dikke motoren normaal gesproken minder zuinig)
en een motor is efficienter als slechts 75% vermogen wordt gevraagt dan als er 100% wordt gevraagt.