Benzineverbruik 114 GTi 16V mpi

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
piel

Benzineverbruik 114 GTi 16V mpi

Bericht door piel »

Na het olieverbuik, het benzineverbruik :D
Wat verbuikt jullie auto? Het maakt mij niet zoveel uit of ik zuinig rijd of niet, een auto moet vlammen!
Ik rijd gemiddeld tussen de 1 op 11 en 1 op 12. Ik rijd veel stadsverkeer.
Op de snelweg is ie wel zuiniger.
Ben benieuwd!
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

met een volle teank (dat zou dan 55 liter moeten zijn maar heb ik nooit gehaald...) rij ik ongeveer iets meer als 300km, puur stadsverkeer...Best erg..

Erik
piel

Bericht door piel »

Hmmm en dan klaag ik wel eens........................
is best wel erg ja!
Wil W

Bericht door Wil W »

Ligt eraan.....

Als ik vlam met de auto (dus gem. 120 km p/u en terug in de stad rij) dan gaat het metertje bij mij nogal snel zakken ;)

Rij ik autobaan, dan is ie superzuinig...ben een keer met een volle tank van Maastricht naar Tilburg gereden, en bij terugkomst was er ietsjes minder als een kwart uit 8)
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

normaal rijd ik 1:9/1:10, dat is dus een 250-260 km op een tank. Dat is vrijwel alleen stadsverkeer, en af en toe naar de McDonalds, en niet alleen om te eten maar omdat ze daar zo'n mooie parkeerplaats hebben waar je meer dingen kan doen dan parkeren. ;)

Als ik puur op de snelweg rijd doettie 1:14 ongeveer.

Dit is met 114 GTa 16v, 1.4 SPi dus met een K&N 57i, verwijderde kat en Piper einddemper. Ik schat 97-98pk.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Gemiddeld genomen reed de Grijze 214GSi ongeveer 1:12 (ik rij niet truttig zalk maar zegge) met de rode 416Si rij ik gemiddeld ook 1:12 ...
...en m'n vriendin d'r Cinquecento rijd ook 1:12.

Ik heb werkelijk nog nooit een auto gehad die geen 1:12 reed :|
.. eh .. oja, de 5,7 liter V8 Ford Thunderbird .. die reed 1:8
Maar das de enige :)

Zelfs m'n Triumph Trophy 1200 T4 (motor) reed 1:12 .....

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie