Pagina 1 van 1
koppakking lek?
Geplaatst: za jan 01, 2005 3:40 pm
door minimarcos
Rijdt ik lekker rond in denemarken,
doet ineens de watertemperatuur gek...
Loopt rap omhoog en weer terug etc.
Gelijk koelvloeistof niveau gecontroleerd en de olie,
niks geen koelvloeistof meer te zien, kon er bijna 2 liter in gooien
ook maar de olie gechecked, daar zat nog voldoende in, maar was wel de beruchte mayonaise te zien....
Oftwel ik denk dat de koppakking naar de knoppen is...
nu morgen nog 700 km naar huis zien te komen.
Is de koppakking trouwens redelijk makkelijk te vervangen in een 114 si?8 kleppen)
en waar zijn deze voor een redlijk bedrag te vinden (denk dat de rover dealer de hoofdprijs zal vragen)
P.s. allemaal de beste wensen...
met een jaar zonder verder al te veel problemen...
Geplaatst: za jan 01, 2005 7:39 pm
door 118GTR
dat wordt de hoofdprijs ben ik bang, in Engeland of Ebay wordt nog wel eens wat aangeboden. ( Ik ben zelf ook opzoek, heb nog een paar blokken liggen die ik wel in elkaar zou willen schroeven )
Geplaatst: wo jan 05, 2005 8:19 am
door minimarcos
Nou we zijn in iedergeval weer heel terug uit denemarken,
op de terug weg heeft ie nagenoeg geen water verbruikt?
Het lijkt nu dat ie elke keer als de auto warm wordt wat water verbruikt...
Nu nog een koppakking vinden...
Is het vervangen redelijk simpel?
Zit ik nog met 3 vraagjes...
Volgens mij moet de distributieriem er ook af (heb nog niet goed gekeken, maar dat lijkt me zo)
hoe zorg ik ervoor dat ik hem later weer op tijd terug zet?
In de haynes zag ik iets vaags staan over de kopbouten,
dat je die vast moest draaien tot een bepaalt punt?
en dan nog een halve slag?
kon er nog geen wijs uit...
En ook lees ik dat de een de kopbouten wel vervangt en de ander niet...
groenten
Geplaatst: wo jan 05, 2005 10:59 am
door Striker
De bouten zijn strekbouten. Ik zou dus niet aanraden om ze te hergebruiken.
Ze moeten idd stapsgewijs aangedraait worden. Ze hoeven ook niet meer nagetrokken te worden na een tijdje.
Geplaatst: wo jan 05, 2005 11:55 am
door Mark16v
ik zou een nieuwe distributieriem erop zetten en alle bouten met een momentsleutel aandraaien als ik jou was.
Geplaatst: wo jan 05, 2005 2:30 pm
door 118GTR
Nieuwe rekbouten is eigenlijk de norm, maar je kunt ook de bouten opmeten en als ze niet te lang zijn hergebruiken. (voor een oudere motor, wordt dat nog wel eens gedaan)
wat betreft het aandraaien: simpel aandraaien tot de waarde die in je manual staat(als je wilt wil ik het hier ook wel opzoeken in de officiele manual) en dan nog een kwart-slag.
Geplaatst: wo jan 05, 2005 2:35 pm
door Gerald-17
of voor alle zekerheid laten doen....
Geplaatst: ma jan 17, 2005 4:17 pm
door minimarcos
Nou de koppakking is vervangen,
viel eigenlijk allemaal best wel mee,
je bent er eventjes mee bezig maar verder een recht toe recht aan werkje...
(de koppakking kostte bij de rover dealer 50 euro inclusief btw, dus dat viel ook nog mee)
Alleen is nu nog steeds m'n co te hoog,
lambda sonde is vervangen, dat scheelde al een heleboel...
Wat kan dit nu nog zijn?
volgens een monteur zou het wel eens de inspuiting kunnen zijn die problemen geeft, is hier iets aan te tweaken?
of kan de computer defect zijn?