New CityRover .....

111 114 Metro Mini
Järv
Moderator
Contacteer:

New CityRover .....

Bericht door Järv »

RELEASE IMMEDIATE December 20, 2004

CITYROVER ACCELERATES AHEAD

Afbeelding Afbeelding

CityRover is to be launched across European markets in 2005 and the development of a diesel model is to be accelerated, MG Rover announced today. Responding to the tough environment of the small car market, particularly in the UK, the appeal and competitiveness of CityRover has been significantly enhanced.

Following a business review between MG Rover and Tata both companies have restated their commitment to make the CityRover a success across Europe.

The business review allowed both parties the opportunity to reassess the market while also allowing joint teams of engineers to work on the technical development, aimed at increasing the appeal and competitiveness of the CityRover. New vehicle specifications have been agreed along with the introduction of the diesel engine that will greatly enhance the roll out of the vehicle across Europe.

In the UK the 2005 model year CityRover will be launched from £5995 with an enhanced specification for the Solo model including anti-lock brakes, power-assisted steering and driver’s airbag; the three model line-up will include the Select at £6995 and the top-of-the-range Style featuring air-conditioning, 14 in alloy wheels and luxury trim at a price of £7995. The new models will go on sale in spring 2005.

All models benefit from more than 50 improvements ranging from new interior trim materials to a doubling of the service interval from 6000 miles to 12,000 miles for reduced running costs.

"This is excellent news for both our UK and European dealers as they need a city car to increase our market penetration which will boost our efforts to raise overall sales next year," said Rod Ramsay, managing director, sales and marketing, MG Rover Group. "Our model line-up will be significantly more competitive with the enhanced CityRover we are planning to introduce during 2005." The left hand drive version of CityRover will be launched in Europe from May 2005.

Divyendu Kumar, head of international business, Tata Motors Limited, said. "CityRover supplies remain a priority for Tata Motors and the company continues to be committed to the overall success of the CityRover project."
You can go fast ... but I can go anywhere.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

brrrrr......

nouja hopen dat er een beetje geld mee verdient wordt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ewout

Bericht door Ewout »

118GTR schreef:brrrrr......
nouja hopen dat er een beetje geld mee verdient wordt.
Nah jah, ALS!! hij verkocht wordt zullen ze er inderdaad op verdienen en schandalig veel ook als je nagaat dat ze dat ding voor de helft van de prijs inkopen :shock:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nou ze verbouwen er ook een hoop aan, o.a. een andere motor die ze niet zelf produceren en dus moeten inkopen. (nee er zit dus geen k-serie motor in)

dus het kost ze echt wel wat meer dan die 3000 pond waarvoor ze ze inkopen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Mwoah ... 'k denk best dat die wel goed te verkopen is hoor.
't ligt er alleen aan hoe ze het brengen ..... maar we zullen er wel weer het gebruikelijke rovergelul over lezen in de autobléh.
ennûh ... de 114 is ook goed verkocht, dus waarom deze niet.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Sorry,
Maar ik vindt um afschuwelijk
Ewout

Bericht door Ewout »

Ik denk dat het lastig wordt om te verkopen zodra de klant in de gaten heeft dat hij met een indische Tata Indica te maken heeft i.p.v. een Rover.
Dan kan die Tata mischien wel een goede auto zijn OK maar dan kan je niet door er een ander voorbumpertje met een ander logotje op te plakken, van een auto van 3000/3500 Euri een Auto van 7000 euri maken

Sorry hoor maar hier gaat toch niemand in trappen :dry:

Afbeelding
Afbeelding

En echt die dingen kopen ze in voor de helft van wat ze er voor vragen, geloof dat het zelfs in een aflevering van Top Gear ter sprake kwam
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ewout schreef:.....een indische Tata Indica te maken heeft i.p.v. een Rover.....
.... dan kan je niet door er een ander voorbumpertje met een ander logotje op te plakken.......
Ahum .... en de rover 400 en Honda Civic 5drs hatch dan? :roll:

Rofl ... op die 2 foto's die Ewout plaatste vind ik 'm als Tata eigenlijk leuker ... maar dat kan ook aan de kleur liggen :lol:

Ahjôh ... en d'r is vraag naar kleinere auto's ... die had rover nog niet, nu wel .. en nogmaal, die 114 is toen ook goed verkocht, dus waarom deze niet....

cheers,
Dennis :cool:
Ewout

Bericht door Ewout »

Rover schreef: Ahum .... en de rover 400 en Honda Civic 5drs hatch dan? :roll:
Dat is weer een ander verhaal, en wat dat betreft in de tijd dat de 400 5dr hatch uitkwam was er dus ook gelijktijdig die Honda Civic, en die hadden ook ongeveer dezelfde prijs, en dus niet de Honda voor 10.000 euri en de Rover voor 20.000, snap je wa'k bedoel?

Trouwens ik vind die Tata er ook beter uitzien dan de Rover de Tata heeft tenminste nog skirts en wielkastuitbouw
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

Dit is geen ECHTE ROVER,maar ik hoop toch dat ie goed verkoopt zodat er geld binnenkomt voor de Camcom V10
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

.. echt ... echt ... wat is echt?
op het kentekenbewijs zal echt rover komen te staan dus is het echt een rover.

ennûh is de 200 nu een honda? of is de concerto een rover? .....
is mijn model 400 nu een honda? of is de 5drs Civic een rover? .....
en de 114 ... is dat nou een austin een metro of een rover?
is de rover 600 nou een accord of een echte rover?
is een MG SV wel een echte MG als hij de koplampen heeft van een Fiat Punto?

Is een Saab wel een Saab met het onderstel van een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) terwijl Saab van Ford is en *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) van GM ?
Komen de enkhuizerjodekoeken wel uit enkhuizen en worden ze wel gemaakt door joden?
...of sla ik nu een beetje door????

cheers,
Dennis :lol:
Skytiger

Bericht door Skytiger »

En dan leef ik in een crisis.... :lol: :lol: :lol:
:rofl: :lol: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
:rofl: :lol: :rofl: :lol: :rofl: :rofl:
:rofl: :lol: :rofl: :lol: :rofl: :rofl:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl

(admin: je quote het bericht er direct boven, quote verwijderd)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover schreef:ennûh is de 200 nu een honda? of is de concerto een rover? .....
is mijn model 400 nu een honda? of is de 5drs Civic een rover? .....
en de 114 ... is dat nou een austin een metro of een rover?
is de rover 600 nou een accord of een echte rover?
is een MG SV wel een echte MG als hij de koplampen heeft van een Fiat Punto?
begint me nou toch wel een beetje optevallen dat je erg volhardend bent in het model rover 100 het type 114 te noemen.

Vindt trouwens echt niet dat je de nieuwe cityrover kunt vergelijken met de Rover 100/metro. De metro is een volledig in house ontwikkelde en gebouwde auto, de cityrover kopen ze van buitenaf in. De metro stond aangeschreven als een prima auto te tijden van de launch, en hoewel latere versies (mk2,mk3 en mk4) steeds meer out-of-date raakten, bleven het toch prettige, goedsturende auto's. De cityrover is bij zijn intro al ouderwets, en hopeloos budget.

Alleen de doelgroep is min of meer gelijk, behalve dan dat de sportieve aspiraties er volledig uit zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik heb niet de bedoeling 114 eigenaren voor het hoofd te stoten .... maar met m'n vergelijking tussen de 114 en de cityrover bedoelde ik dat ondanks dat de 114 geen schoonheidprijs verdiende hij toch zeer goed verkocht is.

Dat de 114 "in-house" gemaakt is en de cityrover niet is denk ik alleen maar een issue voor de puristen en auteurs bij de aut0week.

En wat je bedoeld met dat de cityrover nu al verouder is snap ik dus helemaal niet ... maar ik heb zowiezo al een heel ander idee daarover.
Ik vind het juist volkomen ...eh... 'gek' dat iets na 5 jaar al prehistorisch genoemd wordt .. en zeker omdat die supersnelle vernieuwingsdrang er alleen maar toe heeft geleidt dat de auto's vreselijk duur zijn geworden en redelijk vaak ook minder mooi.

Maar de eigenlijke reden dat ik hierop reageer is dat de cityrover al verketterd wordt zonder dat men 'm gezien heeft ... op de foto's lijkt mij dat ie voor 'de' doelgroep toch redelijk grappig is.
Hij ziet er wat mij betreft op de foto's veel beter uit dan de Matis, Alto, Ceicento, Atos, Lupo, Clio en de Fabia ...

Maar het kan ook zijn dat als ik 'm in het eggie gezien heb ik het volkomen met jullie eens ben .... maar dat zie ik dan wel ;)

cheers,
Dennis :cool:

edit: met 114 bedoel ik inderdaad gewoon de 100serie .. maar het 114 zit er nou eenmaal in, macht der gewoonte zegmaar.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

wat ik nou toch weer tegenkom:

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs VW gaat ermee aan de haal!...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hahahaha .... en dan moet je opletten ... wordt die dadelijk wel mooi gevonden :rofl:
Plaats reactie