Pagina 1 van 1

[620i] versnellingsbak olie verversen grote beurt?

Geplaatst: wo dec 22, 2004 7:12 pm
door mark_m
ik heb nu al een jaar een rover 620i uit 1995.
toen ik hem toendertijd wegbracht naar de rover dealer voor een grote beurt stond er 129,000 Km op.
maar omdat deze door een standaard garage onderhouden is weet ik niet precies wat er allemaal gedaan is met grote beurten enzo.

en omdat die monteur van de rover zei dat er een 120,000 en 140,000km beurt was hebben we maar een 120,000 beurt gedaan.

maar hij zei ook nog nog dat bij een bepaalde km-stand de versnellingsbak olie ververst moet worden,hij zei een of andere km stand maar da's al weer bijna een jaar terug dus dat weet ik niet precies meer.

dus weet iemand wat het officiele aantal km's is dat die olie ververst moet worden?
en zou het kwaad kunnen dat ik er pak weg 40,000km of wat dan ook te laat ben? .....ik weet niet hoe sterk de versnellingsbakken zijn uit deze rover en of ze snel kaduuk gaan?

ik wil het ook wel zelf doen maar dat word een gepruts denk ik om die olie er weer in te krijgen en ik weet ook niet wat voor olie en heb geen brug

Geplaatst: wo dec 22, 2004 9:27 pm
door Frekkel
bij men 214i begon de bak na 130.000 km kuren te krijgen. olie verversen is meestal rond de 150.000

Geplaatst: wo dec 22, 2004 11:32 pm
door 118GTR
mijn visie:

-wat kost nou een beetje olie?(paar tientjes max)
-is zelf vervangen moeilijk?(nee eitje)
-is vaak verversen niet schadelijk(nee, altijd goed, zo snel mogenlijk de metaal splinters er uit)

dus.... 1x per jaar of 10.000 km what ever comes first

Oke bovenstaande is overdreven, maar wat maakt het uit, je auto een beetje verwennen.

Zelfde geld voor de motor btw, de duurdere rommel erin, goede filters, vaak verversen.

overgens met het te laat zijn, denk dat het meevalt. Zolang de bak gewoon lekker schakelt is er weinig aan de hand.

Geplaatst: do dec 23, 2004 12:08 am
door Järv
... eh ... d'r wordt voor 100den euro's verbouwd, gemod en what ever aan de auto's ....
... dan is die olie beurt om de 10.000 echt niet teveel gevraagd hoor.

't is tenslotte een van de belangrijkste dingen aan/in/door het blok ... want als je olie het niet meer doet heeft de rest van het tuninggebeuren ook geen zin meer ;)

Geplaatst: do dec 23, 2004 11:15 am
door Järv
Victor schreef:Kunnen we niet meer lezen???....
.. eh ... schijnbaar niet nee :oops:
en omhelemaal eerlijk tezijn heb ik je bericht helemaal niet gelezen en reageerde puur op het berichtje van 118GTR :oops:

cheers,
Dennis :rofl:

Geplaatst: do dec 23, 2004 1:26 pm
door Dutch
Rover schreef: reageerde puur op het berichtje van 118GTR :oops:
Tja tegen woordig kun je niemand meer vertrouwen
:mrgreen:

Geplaatst: do dec 23, 2004 2:30 pm
door 118GTR
en mijn bericht sloeg toch echt op de versnellingsbak

Geplaatst: do dec 23, 2004 6:25 pm
door mark_m
ik zit hier even aandagtig door de vraagbaak te bladeren en heb een foto'tje gevonden waar de filler en drain plug zitten.

maar hoe krijg je de olie nu in die filler plug?
dat gaatje is horizontaal ook nog :?
heeft iemand hier een leuk truukje voor?

verder gooi ik dan iets van castrol 10W40 vol-synteet in,wat ik ook in mn motor hebt zitten,goed toch?

en het zal zonder brug moeten gebeuren,moet mogelijk zijn toch

Geplaatst: za jan 10, 2009 3:24 pm
door tutuur
huh? ik zit nu ff voor de grap te kijken wat voor olie het moet zijn omdat mijn rovertje koud wel heel stroef schakeld, nu zit er bij mij 80 w90 in maar lees ik hier nou goed dat er 10 w40 in moet :shock: ?
grtz

Geplaatst: vr jan 23, 2009 8:04 pm
door tutuur
schopje....nog steeds geen reply... wil de olie nu gaan vervangen voor 10w40 maar geldt dit dan ook voor een 214si?
ik had al het idee dat sinds ik mijn koppeling had vervangen en 80w90 erin had gegooid hij moeilijker schakelde :oops:
grtz

Geplaatst: za jan 24, 2009 2:54 am
door schoenie
http://www.kroon-oil.com
kenteken invullen en klaar :D