ICE under construction voor nieuwe seizoen :o)

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

ICE under construction voor nieuwe seizoen :o)

Bericht door artemis »

Omdat de Rover niet meer mee mag doen aan de Rookie klasse van EMMA competitions wordt het voortaan de Amateurklasse. Er is nu dus geen limiet meer van 1500 euro zoals voorheen, dus een goed excuus om de stereo lekker uit te bouwen :mrgreen:
Ik heb een nieuwe composet gekocht, zie specificaties onderstaande link: http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... 1a2d979587
Was al een mooie aanbieding, maar dankzij Car lovin woman nog mooier, zij neemt mijn Focal set over, dus Karen tnx ;)
Voor de geinteresseerden laat ik zien hoe de inbouw vordert.
Aantal weken geleden nieuwe HU gekochtAfbeelding en nu
dus nieuwe composet inbouwen (tweeters in A-stijl, woofers op oorspronkelijke plaats maar wel meer de auto ingeplaatst met ledjes verlichting erbij, 4 filters in kofferbak achter de plaat met GROUND ZERO logo met strobootjes en met plexiglas ervoor , capacitor ipv de cd-wisselaar, veel afgewerkt met plexiglas,nieuwe mooie zilver/blauwe (2x2,5 getwist zuurstofvrije) speakerbedrading trekken, snake-skin overal om de bedrading heen daar waar de bedrading onder de bekleding zit,kofferbak dempen en deuren nog meer dempen, kortom een flinke verbouwing :mrgreen: )

En dit is het begin van het project:
Zo werd de composet geleverd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plankjes waar de filters op gemonteerd worden
Afbeelding

Filters en de plankjes
Afbeelding

Plankjes bekleed met zwart nepleer en filters
Afbeelding

Plankjes op achterzijde achterbank gemonteerd
Afbeelding

Filters op plankjes gemonteerd en resultaat met neonverlichting erbij :D
Afbeelding

Afbeelding

Tot zover, morgen weer verder, dus wordt vervolgd ;)
Laatst gewijzigd door artemis op za dec 18, 2004 12:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Wat een beestachtig mooie HU(het bediening gedeelte dan, de display zijn "slechts" mooi)

Achterin ziet het er ook goed uit, persoonlijk had ik denk ik geprobeerd om de filters symetrisch te plaatsen, maar ach dat ben ik.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

118GTR schreef:Wat een beestachtig mooie HU(het bediening gedeelte dan, de display zijn "slechts" mooi)

Achterin ziet het er ook goed uit, persoonlijk had ik denk ik geprobeerd om de filters symetrisch te plaatsen, maar ach dat ben ik.
tnx :D
Symmetrisch dat ze precies tot op de mm gelijk hangen bedoel je?
Zo ja, dat hangen ze :)
Of bedoel jij iets anders :?: ;)
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

artemis schreef: tnx :D
Symmetrisch dat ze precies tot op de mm gelijk hangen bedoel je?
Zo ja, dat hangen ze :)
Of bedoel jij iets anders :?: ;)
Oh, jij bedoelt zeker dat de filters zelf niet symmetrisch hangen ten opzichte van elkaar :mrgreen:
Dat heeft een reden: er zitten bedieningsknopjes op en die zitten nu aan de ene kant bovenaan en aan de andere kant onderaan, als dit nu symmetrisch gemaakt wordt, dan komt aan 1 kant de bediening in het midden, en dan kom je er bijna niet meer bij (zeker niet met die vingers van Menno :lol: ), dus vandaar deze manier van monteren wat toch ook wel apart is ;)
En doordat de achterzijde van de achterbank schuin loopt, zie je de bovenfilters het best en zo zie je van beide soorten (woofer en tweeter) duidelijk het filter 8)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya Diana,

Leuk spul wat je daar aangeschaft hebt ... ben benieuwd hoe 't nu gaat klinken :D

Trouwens nog bedankt voor het plaatsen van die link btw ... was namelijk z'n site kwijt en vergeten dat ie Ron de Vries heette :oops:

cheers & succes,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Rover schreef:Hya Diana,

Leuk spul wat je daar aangeschaft hebt ... ben benieuwd hoe 't nu gaat klinken :D

Trouwens nog bedankt voor het plaatsen van die link btw ... was namelijk z'n site kwijt en vergeten dat ie Ron de Vries heette :oops:

cheers & succes,
Dennis :cool:
Dank je :)
En Ron de Vries heeft hele goede aanbiedingen en de service is ook perfect, dus niet meer z'n naam vergeten hoor :mrgreen: ;)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Yep .. 'k denk dat ik bij hem een JBL compo setje ga bestellen.

Vanmiddag trouwens bij GrandPrix carhifi geweest in Hellevoetsluis ...
... een hele leuke JBL sub gezien en Kelly was daar met haar crew voor opnames voor Kellywood op RNN7 (als je het niet zou weten zou je echt voor gaas gaan)
Maarûh ... die sub ... ga ik maandag middag met m'n auto ff langs om te passen en uit te proberen.

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

artemis schreef:Was al een mooie aanbieding, maar dankzij Car lovin woman nog mooier, zij neemt mijn Focal set over, dus Karen tnx

We zijn op de wereld voor mekaar,voor mekaar,om te helpen nietwaar.... :fiew: :fiew:
Dus eh Diana,jij ook tnx ;)
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Rover schreef:Yep .. 'k denk dat ik bij hem een JBL compo setje ga bestellen.

Vanmiddag trouwens bij GrandPrix carhifi geweest in Hellevoetsluis ...
... een hele leuke JBL sub gezien en Kelly was daar met haar crew voor opnames voor Kellywood op RNN7 (als je het niet zou weten zou je echt voor gaas gaan)
Maarûh ... die sub ... ga ik maandag middag met m'n auto ff langs om te passen en uit te proberen.

cheers,
Dennis :cool:
Aha, ben benieuwd wat het wordt, qua sub en composetje :)
maar ga jij die sub maandag proberen en dan bij Ron de Vries bestellen,of alleen de composet ;)
Ik heb ook eerst geluisterd bij plaatselijke audiozaak voor een Clarion-composet, maar die vond ik echt erg tegenvallen. Dus toen hoefde ik niet meer te twijfelen tussen die en de phase linear :mrgreen: Heb die toen meteen besteld en had de set 2 dagen later in huis (ging hetzelfde met mijn HU, ook binnen 2 dagen :D )
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik ben van plan het JBL composetje en de versterker voor de sub te bestellen bij Ron de Vries en de JBL-sub in kist bij GrandPrix te gaan halen.

Het composetje heb ik al op meer plaatsen gehoort .. en vind 'm beter klinken dan menig DLS/clarion/kenwood/infinity spul
(DLS vond ik zwaaaaaar tegenvallen trouwens)

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Rover schreef:Hya,

Ik ben van plan het JBL composetje en de versterker voor de sub te bestellen bij Ron de Vries en de JBL-sub in kist bij GrandPrix te gaan halen.

Het composetje heb ik al op meer plaatsen gehoort .. en vind 'm beter klinken dan menig DLS/clarion/kenwood/infinity spul
(DLS vond ik zwaaaaaar tegenvallen trouwens)

cheers,
Dennis :cool:
Ja daar blijft het toch op neerkomen, kopen wat je zelf het mooist vind klinken, smaken verschillen gelukkig (anders werd het maar een saaie boel :mrgreen: )
Wel foto's plaatsen van wat het is geworden he ;)
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

car_lovin_woman schreef: Dus eh Diana,jij ook tnx ;)
no tnx ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

Ziet er weer allemaal goed uit! :D
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Vandaag weer verder gegaan met de klus :mrgreen:
Was wel werken met hindernissen door alle regenbuien en het niet hebben van een garage :(

Maar zo ziet het er nu uit:

Menno opgevouwen in de kofferbak, om beschut te kunnen werken, was erg veel wind en regen :twisted:
Afbeelding

Gat gemaakt in houten verhoogde vloer die wij er al eerder ingemaakt
hebben en gat in de laag eronder gemaakt.Was erg veel werk, aangezien die verhoogde vloer zo strak in de auto verwerkt zit, dat hij er niet meer uit te halen was, boren en zagen moest dus in de auto gebeuren :|
Afbeelding

Zo ziet het er nu uit ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Dennis schreef:Ziet er weer allemaal goed uit! :D
Dank je wel, en zoals je ziet wordt alweer vervolgd ;)
Morgen helaas niet eraan werken, want dan gaan wij een dagje skien :D
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hehehe ... geinige foto's :H:

'k ben benieuwd hoe het er nu uit gaat zien als het af is ...
... 'k ben ook benieuwd hoe ik mijn troep netjes in m'n auto ga krijgen...

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie