Veren/Schokdempers ZR

tummeke

Veren/Schokdempers ZR

Bericht door tummeke »

Zit al een tijdje met het plan om m'n 214 te verlagen met veren en dempers van een ZR...

Ik neem aan dat het geen probleem moet zijn en makkelijk moet passen..

Wil namelijk denk ik toch iets lager, omdat ik bang ben dat er met m'n 17" straks toch een enorm gat blijft zitten.. Maar ik wil geen stuiterbak meer..

Nou heeft de Zr volgensmij een dubbele demping toch? Voor lage en hoge snelheden.. Dan lijkt dat me dus ideaal.. Toch lager, maar niet veel minder comfort..
Of is een ZR toch behoorlijk stuiterig mensen?

En is alle vering van de ZRen hetzelfde? welke zou ik nodig hebben?
Kan misschien aan de set van een ZR 1.4 komen.. Maar vraag me af welke ik moet hebben...
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

als je een auto verlaagt, dan moet je de vering wel stijver maken, anders rijd je constant op de bump-stops. En dat is nog veel stuiteriger.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Tuurlijk..
Maar de vering van de ZR zou anders werken..

Speciale demping voor lage en hoge snelheden...
En een MG ZR ligt toch mooi laag, maar is naar mijn idee toch geen stuiterbak...

Zo laag als ik met de swift lag wil ik echt niet meer :s
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

lage en hoge snelheden absoluut niet. Dat soort systemen beginnen nu pas te komen(een enkele cadillac)

Misschien wel progressieve demping.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Onder mijn auto (Rover 25 Vi) zit ook het onderstel wat later op de ZR 160 toegepast is. Maar deze is wel stuiterig hoor, dus niet echt comfortabel.
robthg

Bericht door robthg »

tummeke,
ga je dit nog doen? ik ben dit ook van plan en zoek nog een leverancier voor de veren/schokbrekers van de zr. weet je hoeveel kosten er meegemoeid zijn?
tummeke

Bericht door tummeke »

Rob,

Ik weet het zo niet.. Ik heb gemerkt in de auto van soundstream, dat alleen veren het comfort helemaal niet zo aantast.. Ik hoor echter van anderen ook dat vooral 17" velgen dat juist doen..

Aangezien ik juist voor het comfort wil gaan, en het ZR onderstel juist minder comfort zou hebben hoor ik, weet ik nog niet wat ik ga doen.. Maar ik denk dat ik eerst eens een setje verlagingsveren ga proberen..

En die 17"velgen, tsjah.. Die laat ik echt niet liggen.. Dan toch maar wat minder comfort...
robthg

Bericht door robthg »

bedoel je dat als je nu alleen veren onder je auto monteerd voor het verlagen het comfort dus niet erg wordt aangetast? Ik hoorde hier en daar dat de auto een stuk stijver werd. nu ik dit van jou hoor begin ik weer een beetje hoop te krijgen. Veren zijn goedkoper dan veren en schokbrekers
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

ik heb er in den tijd ook achter geinformeerd bij men garagist, en hij had me aangeraden om vaneerste keer een setje regelbare koni's te kopen. kost evenveel en die koni's kun je regelen zoals je zelf wil.
ZR dempers lagen al over de 500€ en dan de veren nog.
MG ZR S1800
TheSpeedSkater

Bericht door TheSpeedSkater »

mijn zr is best stuitertig... maarja, het heeft ook zijn voordelen...
tummeke

Bericht door tummeke »

Kan ZR veren en dempers wel een stuk goedkoper krijgen..

Maar als ik zo hoor dat die zo stuiterig zijn probeer ik denk ik eerst maar es een setje veren..
Reed nog behoorlijk comfortabel.. En als ik het zo merkte komt het toch vooral door de velgen hoe comfortabel je rijdt..
robthg

Bericht door robthg »

hoeveel inch velgen heb je onder je rover zitten dan?
tummeke

Bericht door tummeke »

Nu 15"... Maar er komen absoluut 17"s onder..

Soundstream had er ook 15" onder liggen meen ik, maar al wel verlaagd.. En qua comfort merkte ik echt praktisch geen verschil met mijn onverlaagde auto..
robthg

Bericht door robthg »

tummeke,

hou me op de hoogte van jouw ontwikkelingen. Ben er ook overuit en ga ook veren aanschaffen. Ben er alleen nog niet overuit van welk merk en waar, en natuurlijk moet ik ook nog wat pleuro`s over hebben. zal nog wel een maandje of 2 duren denk.
tummeke

Bericht door tummeke »

Doe ik.. Al denk ik niet dat de mijne er veel eerder onder zullen liggen.. Dr komt eerst een hoop ander spul aan, en vakanties enzo moeten ook nog betaald worden..
soundstream

verlagen

Bericht door soundstream »

is juist tummeke ligt nu nog 15" onder maar komt ook 17" onder denk ergens rond de zomer ofzo
Plaats reactie