Wat hebben jullie zoal ?

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

HU: JVC KD-SH55R
Amp: Infinity ra6006
Sub: JBL GT3-10"
Speaker voor: Infinity 600CS
Speakers achter: Infinity 690CS
7" touchscreen
carputer (via epia mini itx c3-800),20Gb,GPS en white bream voeding)
Binnenkort komt mijn deq-7500 van Pioneer er weer in (5.1 processor)

Meer op WWW onder aan dit bericht. :mrgreen:
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

Nou jullie hebben t er me niet makkelijker op gemaakt.
Een ding is inderdaad zeker : hoe t in de zaak klinkt is geen garantie voor in je speaker.
Ik had bijna besloten om voor de JBL gto 6506 CE te gaan (erg betaalbaar bij ron de vries )
Maar ik hoorde al in meer winkels dat JBL voort prul was in vergelijking tot vroeger :?:
Magnat vonden ze allemaal schel dus die viel al meteen af...

Bij de laatste zaak (nou vooruit nog éééén winkel dan :mrgreen: ) werd ik heel goed geholpen en zeiden ze ook eerlijk dat ik me niet moest verkijken op hun kast,HU en versterker die zij gebruikten !!!
Maar eh DIANA : ik werd helemaal G**L van de FOCAL sound !!! WOW !!!
Komt er wel even een paar eurie bij zeg,maar naar mijn mening heb je dan wel wat !
Ik weet niet exact welke type het was,keek net even bij ron en ik vermoed dat ze daar ook even duur zijn , dus zijn het de : Access 165cA

Één super pluspunt van deze laatste zaak vond ik : hij zei je moet gewoon proberen dus koop wat je denk dat kan iets zijn,bouw het in,bevalt het je niet,ruil je het tegen een andere set.
Nou da's toch heel netjes niet :?: :?:

Verder heeft ie meteen mijn baspijp goed afgesteld (service :!: ) en hij zei ook kijk maar eens wat alles doet met je nieuwe HU.
Deze was vanmiddag al binnen ,met dank aan ron de vries.
Zondagmorgen betaald,vandaag in huis :D

Als laatste gaf hij me het advies ( net zoals ik lees bij jou,Diana) :
Koop een goede set voor voor mét versterker, (deuren helemaal dempen,2 ledig zelfs, en de speakers op mdf maken ) je baspijp op de sub-out van je HU en laat je achterspeakers zelfs achterwege of zet er voor de eventuele medepassagiers een goedkope set in (geld dan niet voor jou hoor Diana..hihihi )

Dus even niet overhaasten,hopelijk morgen de nieuwe HU erin en dan beslissen wat te doen met speakers...... :roll: :roll: :roll:

Ik zie wel dat jullie ook erg leuk spul hebben.....Zo kom je nog eens wat aan de weet hè :rofl:

Dank je voor alle reacties,wat niet inhoud dat er nu niet meer gepost mag worden hoor :mrgreen:
Ewout

Bericht door Ewout »

car_lovin_woman schreef: Bij de laatste zaak (nou vooruit nog éééén winkel dan :mrgreen: ) werd ik heel goed geholpen en zeiden ze ook eerlijk dat ik me niet moest verkijken op hun kast,HU en versterker die zij gebruikten !!!
Maar eh DIANA : ik werd helemaal G**L van de FOCAL sound !!! WOW !!!
Komt er wel even een paar eurie bij zeg,maar naar mijn mening heb je dan wel wat !
Ik weet niet exact welke type het was,keek net even bij ron en ik vermoed dat ze daar ook even duur zijn , dus zijn het de : Access 165cA
Tsja, dat is het punt altijd he, je wilt dat het klinkt maar dan zit er jammer genoeg ook alijd een prijs aan vast. Naar mijn idee een verstandige keuze om toch maar voor iets beters te kijken. Je kan beter gelijk iets goed kopen i.p.v. een goedkope oplossing zoeken en even later omdat dat toch niks is wel die goede (uiteraard duurdere :evil: ) set kopen

Focal maakt inderdaad goed klinkend spul, veel suc6 8)
216 driver

Bericht door 216 driver »

Focal is erg leuk spul ja, Audio system is ook een erg goed merk met een goede kickbass erin en een goede klank (rond de 250 euro).

Ik heb zelf :

Hopelijk binnekort een Alpine headunit maar dan moet ik nog ff verder sparen.
-Compo-set: Hifonics Zeus (125wrms)
-Versterkers: Lanzar 431 (4x125 wrms) en Lanzar 241 (2x200 wrms), leuke versterkers voor het geld als je er niet kapitalen aan uit wilt geven.
-Subwoofer: Ground Zero Hydrogen 30cm/12" van 500 wrms

Ik ben nog de kofferbak aan inbouwen met een dubbele bodem waar de versterkers in komen en de subwoofer op de bovenplaat met een gepoorte kist van 25mm mdf :twisted: .
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Ja Karen, het is idd moeilijk om een keuze te maken, er is ook zoveel te koop.
Ik heb idd ook Focal Acces 165 A.

Maar jij bent wel goed geholpen in die laatste audiozaak zo te horen :)
Ik ben benieuwd wat uiteindelijk jouw keuze wordt ;)

Mijn HU komt bij Ron de Vries vandaan, idd ene dag besteld en volgende dag in huis, echt hele goede service daar (had ik ook al van andere mensen gehoord).

Sterkte met alles en hou ons niet te lang in spanning :mrgreen: ;)
216cabrio
MG-R Fanatic
Berichten: 112
Lid geworden op: zo feb 15, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: Tegelen

Bericht door 216cabrio »

Het is altijd moeilijk om te kunnen zeggen wat het beste is want het is vaak ook persoonlijke smaak wat de doorslag geeft. Ik heb het geluk dat ik vlak bij de duitse grens woon want daar heb je car&hifi en autohifi, in deze tijdschriften wordt audio apparatuur onafhankelijk getest. En het is leuk om te zien dat vaak de duurste niet de beste zijn.
Voorbeeld de Focal 165V2 kost 250 euro en krijgt als beoordeling 1.7 (klank) 1.8 (Labor) en 1.5 (Praxis). In duitsland is de punten telling andersom. Dus hoe lager hoe beter. Ik heb bevoorbeeld een composet van Axton (ja ja bij ACR) de CAC218. Deze kost 120 euro en levert de score 1.5/1.5/1.9. De JBL P6550c kost 220 euro en scoort 2.0/2.0/2.0. De beste koop tot 200 euro die getest is is de Rainbow SLX 265, kost 120 euro en scoort maar liefst 1.3/1.7/1.5 De enige geteste composet die een beter punt scoort voor klank is de Brax Graphic Pro en deze kost maar liefst 2500 euro. Alleen waar je het kunt kopen moet je nog uitvinden.
Prospero

Bericht door Prospero »

Pioneer DEH-P77MP (Head Unit)

Audison LRx 4.300 (amp voor de compo, actief aangestuurd)
Audison LRx 1.400 (amp voor de sub)

Morel Hybrid 6 (Composet voor)
Morel HCW 10 (10" woofer in de trunk)

Optima Yellowtop (voor de nodige ampjes en voltjes)

Allemaal mooi spul en als je goed rondkijkt, kun je dit ook voor niet al te veel geld aanschaffen.

(nou alleen nog inbouwen :oops: )
Mini Power

Bericht door Mini Power »

In mijn mini:
Pioneer DEH-7400MP (display nog steeds niet goed... :()
Pioneer tweetertjes voor op het dash
Pioneer 6x9 3-weg speakers 300 watt in de hoedplank
Magnat 4x100 watt versterker
11" sub, amerikaanse baspijp, geen idee hoeveel watt maar krijg hem maar niet opgeblazen met mijn gebrugde versterker... ;)

Goed geluidje, geen idee hoeveel RMS de speakers hebben...
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Karen schreef:
Ik weet niet exact welke type het was,keek net even bij ron en ik vermoed dat ze daar ook even duur zijn , dus zijn het de : Access 165cA
Acces 165cA is geen composet :!:
is een 2 weg speaker :!:
Ik heb de Acces 165A , dat is de composet :!: ;)

Heb je al iets gevonden/gekocht?
Anders kan jij de mijne evt overnemen compleet met de mdf-ringen, heb namelijk een hele mooie onweerstaanbare aanbieding gezien bij de audiozaak bij ons in de buurt waar al mijn ice (behalve HU) vandaan komt :) ;)
soundstream

ice

Bericht door soundstream »

zoals mijn naam al zegt 2*versterker van soundstream de P203 en de P205 limited voor de bass een 12"vega in kist voor nog de orginele compo worrdt ook van soundstream en achter nu nog explod ovale maar worden ook van soundstream en als hu een jvc cd/mp3
thabass

Bericht door thabass »

Mijn voorkeur gaat uit naar muzikale speakers, dus jbl enzo vallen al direct af (sorry voor de mensen die erbij zweren hehe)

Ik heb:

Headunit, een simpele PioneerDEH-P6300R , 3 rca en dolfijntjes :-)
front speakers, Focal 16cm Compo Polyglass 165v2
rear speakers, Focal 13cm Compo Polyglass 130v2
Sub, 10 Inch Polk in gesloten minikistje
versterkers: Kicker IX202 voor mn sub en IX404 voor composet
Dynamat in de deur.

Kost wat maar heb je ook wat :-)

Ben 3 dagen bezig geweest om het in te bouwen, je ziet er nix van maar je hoort t wel :-)

ToppiE!!!
Ewout

Bericht door Ewout »

thabass schreef: Ben 3 dagen bezig geweest om het in te bouwen, je ziet er nix van maar je hoort t wel :-)

ToppiE!!!
Dat heb ik nu ook, je ziet helemaal nix van van m'n complete ICE. En het leuke is dan nog als er een "nieuw" iemand in de auto stapt en je zet 'm ff harder. Dan krijg je altijd weer die reactie van "Huh :shock: waar komt dat vandaan" :mrgreen:
soundstream

deurspeakers

Bericht door soundstream »

mijn keuze zou zijn een focal compo als je voor SQ gaat
Dennis

Re: deurspeakers

Bericht door Dennis »

soundstream schreef:mijn keuze zou zijn een focal compo als je voor SQ gaat
Want? :mrgreen:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.... zo .... en dat zit er in mijn auto :cool:

en een goed alarm natuurlijk :twisted:

cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Dan houd ik het lekker simpel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En 8st originele speakers.

En in de andere auto:
VDO HU
Caliber versterker
Caliber speakers
Plaats reactie