Wat hebben jullie zoal ?

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
car_lovin_woman

Wat hebben jullie zoal ?

Bericht door car_lovin_woman »

Nu ik heb na wat speurwerk besloten welke HU ik ga nemen.
Nu de deurspeakers nog ......
Ik heb getwijfeld tussen een set van magnat en jbl

Ben eigenlijk best wel benieuwd wat jullie voor deurspeakers hebben :?:

Ik ben helemaal een BASS-mens dus ik zat te denken aan een goede deurspeaker met een losse tweeter.
Ik denk dat ik voor 150 euro wel een aardige set kan vinden,waren de bovenstaande merken ook.
Of heb ik in de ogen van de kenners dan nog prul :?:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Persoonlijk vind ik Magnat verschrikkelijk :?. Ik ben persoonlijk een fan van JBL, mijn versterker en 6x9" achterspeakers zijn van JBL.

Het hoog van Magnat luidsprekers doet zeer aan je (mijn) oren en laag is niet erg denderend. JBL daarentegen heeft een mooi zuiver laag.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tummeke

Bericht door tummeke »

Ik moet voor de rover nog ff wat erin kopen..

Ga als headunit gewoon weer mn JVC KD-LH7R gebruiken, prima dingetje..
Versterk zal mijn Magnat Classic 480 blijven, ook geen klagen over gehad..

Maar ik denk dat ik de 6x9 inchers achterin achterwege laat en gewoon een goeie composet erin gooi.. de deurpanelen zijn toch al voorgemaakt voor tweaters, en een goeie 2/3weg set onderin is ook geen probleem..
Dan achterin ook nog een leuk setje kopen..
Tweetertjes en m'n Xplod sub op de versterker en klaar :)

Vind het nl. een beetje zonde om ruimte achterin op te geven door die 6x9 in de hoedenplank te maken terwijl het formaat speakers wat standaard erin past ook prima volstaat voor een mooie sound..


Maar goed, als ik jou was zou ik denk ik voor de JBL set gaan.. Vind ik toch nog een iets beter merk dan Magnat.. Al heb ik zeker geen klagen over m'n versterker wat dat betreft..
rover 216

Bericht door rover 216 »

Dit is mijn nieuwe HU

Afbeelding

Is bestelt en zal ongeveer volgende week aankomen

Mijn box aan de bestuurderskant heb ik kapot gespeeld dus ben ik verplicht andere te steke. Ik weet alleen nog nie goe welk merk. Dacht misschien Sony ofzo. Ik wil zuiver geluid en het moet toch ook wel tege een stootje kunne ;) 8)
Ewout

Re: Wat hebben jullie zoal ?

Bericht door Ewout »

car_lovin_woman schreef: Ik ben helemaal een BASS-mens dus ik zat te denken aan een goede deurspeaker met een losse tweeter.
Als je helemaal een BASS mens bent dan kan je beter een lekkere Subwoofer achterin je kofferbak gooien. Daar heb je veel meer aan dan een paar deurspeakertjes omdat het in zo'n acoustisch slechte ruimte toch al haast niet mogelijk is om er laag uit te persen. Je mag blij zijn als je er al een lekkere Kickbass uit krijgt.

Magnat zou ik persoonlijk niet voor gaan, vind ik echt van die schelle schreeuwspeaker. Sony speaker hebben een veel te gekleurd geluidsbeeld. Jbl maakt redelijk leuk spul voor't geld. Maar ik zou eens voor Infinity kijken of gewoon Pioneer (altijd goed).

Veel suc6 met speakers zoeken/luisteren 8)

Mzzls

p.s. Van sony heb je kleine subwoofers met geintegreerde versterker, hoef je alleen kabeltjes in te pluggen geen gezeur en je hebt BASS ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik ben tot nu toe nog steeds erg te spreken over mijn mbquart speakers :)
Focal maakt ook mooi spul :)
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

Achterin ligt al een baspijp van caliber met geintigreerde versterker.
Deze deed op mijn kenwood HU niets,nu mijn oude jvc aangesloten en nu komt er tenminste bass !
Ik heb nu gekozen voor de jvc KD-G801, mede omdat hier de sub apart te regelen is.
Overwoog wel om de caliber aan te sluiten op externe versterker maar daarover zijn de meningen nogal verdeeld.De een raad t me aan, de ander zegt dat t overbodig is...dus eens kijken wat er gebeurd met mijn nieuwe HU straks.
Mijn nieuwe HU :
Afbeelding

Maar probleem vind ik dat zowat al het geluid van achteren komt. (van mijn 9x6 en baspijp)
De deur speakers doen amper wat.
Dus nu dacht ik ipv hele schelle speakers (zoals volgens jullie magnat) kan ik er dan beter een paar inzetten die ook wat dieper gaan...(kickbass ?)
Zodat ik het geluid wát dan van voren komt, ook mooi vol vindt klinken .
Anders kon ik net zo goed alleen 2 tweeters plaatsen....voor die liefhebbers...
Er zijn ook mensen die helemaal weg zijn van hoge tonen , toch ?

Dusssss...oh ja "probleem" is dat ik de speakers in de buurt van eindhoven wil beluisteren want ik woon nu niet echt in de buurt van Ron de Vries...dus hier luisteren en daar kopen ??? :mrgreen:
Ewout

Bericht door Ewout »

car_lovin_woman schreef:(kickbass ?)
Subbass 20 tot 80 HZ
Kickbass 80 tot 300 HZ (zeg maar de kick (bas/stamp) van een houseplaatje)
Midtonen 300 tot 3500 HZ
Hoog 3500 tot 20 000 HZ

Zo duidelijk ;)
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Headunit : JVC KD-G801
Frontspeakers : DLS 225
Rearspeakers : MacAudio Red Attack Ovals
Subwoover : Qlimax D250 500wt dual-sub
Versterker : Qlimax bullet 900

Das mijn setupje, ik ben nog steeds zeer tevreden over die HU!
Owjah, ik heb 2 stapjes naar voren staan, in de Front/back balance... F02 (op je display :) )


(2:24 am Waneer wordt de tijd op de server aan gepast? :P)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Ashoe

Bericht door Ashoe »

mja, HU jvc KD - LHX501 (dat touchscreen dingetje, zilver Afbeelding)

voor zitten 160 watt pioneers (wordt ooit vervangen door een leuk composetje), achter nog gewoon standaard, maar daar komen ooit nog wel een stel degelijke ovaaltjes. 220watt rms sub van [size=0]marquant[/size] :oops:

maar door de sub aansturing van de HU komt er verbazingwekkend goed geluid uit, op m'n vorige HU klonk het bagger... maar aan de andere kant, dat was ook van hetzelfde merk als de sub :oops:

tja, zoveel wat ik eraan zou willen doen, maar zo weinig resources om het te doen... :(
Ashoe

Bericht door Ashoe »

o en morax, je kan in je profiel ook gewoon ff gmt+1 hour doen, dan klopt je tijd ook wel :H:
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

car_lovin_woman schreef:...oh ja "probleem" is dat ik de speakers in de buurt van eindhoven wil beluisteren want ik woon nu niet echt in de buurt van Ron de Vries...dus hier luisteren en daar kopen ??? :mrgreen:
Kijk eens in dit lijstje....staan vast wel een aantal bedrijven tussen bij jou in de buurt. ;)
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

Dank je Anton

Ik kon het lijstje al :lol:
Over die ACR's ben ik niet erg tevreden,vind het rare winkeltjes (zijn ook klein) :?

Ga vandaag eens bij Remco in eindhoven kijken , nog nooit geweest, moet zelfs zoeken waar ze precies zitten..
Ik hou jullie op de hoogte !
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

HU: JVC KD-G401
Front: Pioneer TS-E1796 220W Max/60W Nom
Achter: Pioneer TS-A6910 330W Max/80W Nom
Versterker: Toxic TX-500 2*250W Max
Sub: 2*250W Noname sub's

Binnenkort alles van Pioneer halen, andere HU, versterker en sub.

Mark
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Je hebt nodig:

1x 16cm composet voor in de voordeuren
en 1 versterker om deze aan te sturen.
Achterspeakers rechtstreeks op de HU
en sub in de kofferbak is al actief, dus lekker zo laten.

Ik heb zelf composet van FOCAL, bevalt erg goed.

Ik zou als jij eerst wilt luisteren naar een audiozaak in jouw buurt gaan, en dan jouw uiteindelijke keuze bestellen bij Ron de Vries, die is goedkoper en heeft goede aanbiedingen ;)
(luisteren in een audiozaak is vaak heel moeilijk vergelijken, omdat de ruimte anders is,elke kast anders gebouwd is,vaak nog verborgen subwoofers,enz.
geloof mij, ik ken iemand die die kasten bouwt en je wordt gewoon vaak bedonderd in die audiozaken :?
dezelfde speakers klinken in elke audiozaak weer anders)

btw JBL= Junk But Loud :mrgreen:


Succes ermee :)
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Mja momenteel heb ik dit zitten in de rover:

Sony XAV-7W met 7" indash scherm met Sony Cd lader en en Sony DVD -DVX 11A
Afbeelding

Binnenkort komt dit er nog bij Skytronic 5" scherm in de middenconsole achteraan, 2 Orion 15" 2NT subs, Lanzar optidrive 2500 en 2150 amps, Lanzar 54Dc composet, Mac Iron 3weg ovalen, blauwe neon en blauwe dashboardverlichting en de lederen hoedenplank. Maar dan moet ik nog s veel tijd hebben.

Pagan
Afbeelding
Plaats reactie