Pagina 1 van 2

Mini V-TEC

Geplaatst: zo nov 28, 2004 10:57 am
door VandenPlas
Gisteren de nieuwe 'British Car Magazine' (dec.) gekocht. Deze maand een prachtig verhaal met foto's van iemand die een Mini Special uit '84 heeft verbouwd. D.w.z. een 1.6 V-TEC motorblok uit een Honda CRX in het vooronder heeft gelegd met alle nodige modificaties uiteraard.
Zoals een ander subframe van een Rover 100, electrische componenten van FIAT (?)
Mini specialist Ben van Leeuwen heeft besloten om van deze modificatie een kit uit te brengen.

hier een aantal cijfertjes;

vermogen: 180 pk
topsnelheid: 225 km/h (begrensd)
accelaratie (0-100) : 5 sec.
gewicht: 700 kg



Er kan ook een 1.8 liter V-TEC worden inbouwd (vermogen 210 pk !!!) :D

* Er worden wel vaker leuke of gekke dingen met mini's gedaan (V8-conversies), etc . Dit leek me wel een leuk verhaal om te vermelden.

Zal kijken of ik op het internet nog wat kan vinden over dit project.

Afbeelding

(detail-foto van deze project-auto)

Geplaatst: zo nov 28, 2004 11:32 am
door tummeke
Hmm.. Ik weet alleen niet of je 225 in een mini wilt rijden.. :P

Wel heel bruut natuurlijk zo'n wolf in schaapskleren..

Geplaatst: zo nov 28, 2004 2:33 pm
door Mini Power
Hmmz ff naar de winkel dan! ;)
In autovisie zou ie ook al staan...

Geplaatst: zo nov 28, 2004 2:37 pm
door Skytiger
tummeke schreef:Hmm.. Ik weet alleen niet of je 225 in een mini wilt rijden.. :P

Wel heel bruut natuurlijk zo'n wolf in schaapskleren..
Nou ik heb in een Cooper en een Cooper S gereden.
In die mini voel je niet eens dat je zo hard rijdt.
Wat wel is...'t lijkt net een kart waar je in zit.

Wel leuk!!!

Geplaatst: zo nov 28, 2004 2:38 pm
door 118GTR
jep staat al in de autovisie(kwam me al zo bekend voor)

grappig detail, hij heeft Rover 114 Gti Spi Velgen, maar Gti Mpi Remschijven => Dat past alleen met half-versleten blokken.

Geplaatst: zo nov 28, 2004 5:57 pm
door Dutch
Dit kunstje zie je de laatste 3 a 4 jaar wel regelmatig in de Mini World en Mini Magazine voorbij komen.
Ook met 2.0 16v opelblokken, en in mindere mate motorfietsblokken zoals Yamaha, Suzuki.

@skytiger het gaat hier om de Mini niet om de MINI.

Geplaatst: zo nov 28, 2004 10:19 pm
door VandenPlas
Vond op de site van de 'mini 7 club nl' een link naar een ander Mini V-tec project.

http://www.16vmini.net/



Op de site van http://www.minicentrebenvanleeuwen.nl/


staatie al vermeld deze conversie-kit zoals in 'BCM' beschreven.

Euro 5500,- (ex BTW) :|

Geplaatst: zo dec 05, 2004 8:24 pm
door Roverforever
Ik zag op een Mini meeting in de UK een V8 uit een...Range in een Mini,de eigenaar vertelde me dat dat zo hard kan als je durft. De organistoren hebben me trouwens opnieuw uitgenodigd voor januari. Ik ga niet maar er kan van hier wel iemand in mijn plaats gaan (gratis)

Geplaatst: ma dec 06, 2004 8:50 pm
door VandenPlas
Het kan allemaal nog gekker! Alweer een tijdje geleden had een collega van mij een 'auto-tuning' blaadje meegenomen, hierin stond een verslag van iemand uit België die een 'Chevy V8 big Block' in een mini (cabrio) had gelepeld. Nou ja gelepeld! De hele auto was over de lengte-as doormidden gezaagd en vervolgens met een aantal centimeters verbreedt. Zodat het blok er beter in paste. De bouwer had de wagen na afloop zeer toepasselijk gedoopt in 'Belgian Beast'.
Er rijden ook wel 'lelijke eendjes' (2CV's) met V8 blokken rond. Maar dat is weer een ander verhaal. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma dec 20, 2004 9:10 pm
door master i
staatie al vermeld deze conversie-kit zoals in 'BCM' beschreven.

Euro 5500,- (ex BTW) :|[/quote]

en daar komt het motorblok nog bij :roll:

Geplaatst: di dec 21, 2004 1:06 am
door Mark16v
bedoel je zoiets:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:twisted: :twisted:

Geplaatst: do dec 23, 2004 7:39 pm
door VandenPlas
Zoals op de site van 'Ben van Leeuwen' aangegeven;

De topsnelheid wordt begrensd op 225 km/h, bij een toerental van bijna 10.000 rpm!

Wij bieden een complete kit aan, zodat u zelf alleen nog maar een motor met toebehoren aan hoeft te schaffen.

Deze kit bevat alle benodigde onderdelen om in een injectie Mini een Honda motor te plaatsen. Dit omvat o.a.:

Speciaal voorsubframe
Schokdempers
Veersysteem
Wielophanging
Speciaal remsysteem
Stuurinrichting
Aandrijfassen
Motor ophanging
Koppeling bedieningsset
Complete draadboom
Aangepaste ECU
Radiateur incl. koelvin etc.
Luchtinlaatsysteem incl. filter
Compleet uitlaatsysteem
Aangepaste elektrische km teller tot 250 km/h
Schakelstangen incl. ophanging
Wielspacers
Alle benodigde steunen, bouten en moeren etc.
Ook bevat de basis kit een volledig aangepast front, welke speciaal voor de Honda motor is ontworpen.
De basis kit kost € 5500,- excl. BTW
Prijswijzigingen voorbehouden.

De 'Honda CRX V-TEC donor-auto moet je dan ook nog aanschaffen.



http://www.minicentrebenvanleeuwen.nl/

Geplaatst: do dec 23, 2004 11:45 pm
door Mini Power
Hier is nog een linkje!
http://www.markoos.net/

Geplaatst: ma jan 31, 2005 11:18 am
door wolve
www.saeminivtec.co.uk/

sae heeft ook een mooie ombouw kit voor elk b-series blok in een mini.

dat betekent-> mogelijkheden:

1.6 16V VTEC B16 (varierend van 150pk (eu b16a) tot 186pk (jdm b16b))
1.8 16V VTEC B18 (varierend van +-140pk(b18a) tot +- 204pk(b18c5)
2.0 16V (VTEC) B20 ( varierend van +-135pk (b20b) tot 230-270pk in frankenstein setup (b20b shortblock met b18c5 (VTEC) kop)

dan heb ik het nog niet over mogelijkheden met turbo's, compressoren of toevoegingen als nitrous.

alleen lastig om op de weg te krijgen :lol:
lang leve slicks en qaife diffs

Geplaatst: ma jan 31, 2005 2:19 pm
door 118GTR
en weer is het een rover 100 subframe.

Blijf dat een beetje jammer vinden van al die kit's, de manier waarop ze het subframe plaatsen, altijd moet de neus verlengt worden. Kan de bestuurder niet een beetje naar achteren met grote gaten door het schutbord voor de injectie enzo?

Geplaatst: ma jan 31, 2005 2:53 pm
door Dutch
past perfect onder een clubman neus hoor