Pagina 1 van 1
Aandachtspunten voor het kopen van een Mini???
Geplaatst: ma nov 22, 2004 8:07 pm
door Edgecrusher
Hoi,
Ik zit er over te denken om een mini cooper 1300i uit 1991 te kopen.
Afgezien van de standaard roest plekken, dorpels, subframes, deuren e.d. waar moet ik nog meer op letten?
Wat zijn de typische mini gebreken?
Geplaatst: ma nov 22, 2004 8:18 pm
door Dutch
ga eens met mij mee naar degene waar ik mijn plaatwerk voor de mini ook heb laten doen dan kan hij je alles heel fijn uitleggen(heeft soms erg knappe mini's staan)
Geplaatst: ma nov 22, 2004 9:57 pm
door Roverforever
De boit in het motorcarter is dikwijls een probleem. Maar vooral ROEST EN NOG EENS ROEST (ook jongere exemplaren)
Geplaatst: ma nov 22, 2004 10:36 pm
door Mini Power
En waarom wil je injectie? Ik heb liever een carb, daar kun je zelf veel meer aan doen. Tunen ed...
Kijk ook eens hier:
http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... ankooptips
Grtzz
Erwin
(hebben nog een '96er cooper 1.3i en een 1000 van '88 staan...

Geplaatst: ma nov 22, 2004 10:53 pm
door Roverforever
Als je wil kan ik voor een gezonde Mini zorgen,wat is je budget?
Geplaatst: di nov 23, 2004 1:56 am
door Frekkel
zeker kijken als de wielassen onderhouden zijn.
Geplaatst: di nov 23, 2004 1:30 pm
door Dutch
nou carter??? bak bedoel je ken ik geen zwakke punten van hoor
Zou alleen nooit voor een spi gaan zeer veel electrische problemen ook ecu ed kwetsbaar.
ga voor een carb cooper of iets dergelijks makkelijk en eerlijk.
en ja roest, onder koplampen a panelen banaan achterkant dorpels, subframe achter, parafaan, onderkant deuren dakgoot, bodem bij voeten, reservewielbak dus eigenlijk waar niet.let vooral niet op mooi lakwerk maar op een harde koets.!!!!
Re: Aandachtspunten voor het kopen van een Mini???
Geplaatst: ma mar 24, 2008 1:26 pm
door hermann
[quote="Edgecrusher"]Hoi,
Ik zit er over te denken om een mini cooper 1300i uit 1991 te kopen.
een mini cooper uit 1991 heeft een carburateur na 91 kommen de
injectie motoren.
Bijkomend voordeel van 91 model is dat ze wel met katalisator zijn
geleverd maar niet op het kenteken staat vermeld, dus verwijderen
geeft geen probleem bij apk.
groeten hermann
Geplaatst: za mar 29, 2008 2:18 am
door 118GTR
dus bij een Carb kun je jezelf de moeite van het weghalen besparen want hij zit er niet eens onder.
Dat lijkt me een groter voordeel.
Overgens zie ik wel een voordeel voor de SPi, maar dan juist dat je de kat eronder kan laten. Als een auto op kenteken geen kat heeft, kun je de meest krankzinnige motoren plaatsen en met slechts een halve-kat komt hij zonder problemen door de APK kwa uitstoot.
Geplaatst: za mar 29, 2008 2:55 am
door hermann
[quote="118GTR"]dus bij een Carb kun je jezelf de moeite van het weghalen besparen want hij zit er niet eens onder.
uuh ik heb toch al twee keer zon ding verwijderd bij mijn 91 coopers
Zit direct achter de l.c.b. en voor de middendemper.
Als ik onjuiste informatie verstrek
Maar wat heb ik dan weggehaald
Groeten hermann
Geplaatst: za mar 29, 2008 11:26 am
door 118GTR
een carb met kat? Vreemd ik dacht dat dat niet kon, 1 keer de carb verkeerd afstellen en de kat is naar de bliksem.
Maar als je dus een carb+kat hebt, staat de Kat dan op het kenteken?
Geplaatst: zo mar 30, 2008 10:30 pm
door hermann
Een carb met kat echt waar hoor,en staat niet op kenteken vermeld (91)
dit is ook het jaar dat rover weer de cooper leverde.
De injectie uitvoering kwam in 92(voor zover mij bekend) en had de kat wel op kenteken vermeld.
groet hermann.