Zingend geluid mgf

wolfshade

Bericht door wolfshade »

Krijg het morgen allemaal te horen. Hij is er zelf mee gaan 'rijden' en je weet vast wel wat ik met die aanhalingstekens bedoel!
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

jemig! nu maar hopen dat je een tankje benzine terug krijgt.
Wat dat zingen betreft, Bij Mercedes komt dat ook voor. Dan komt het geluid achter weg vanaf de cardan-as. Deze is dan versleten. Dit gebeurd pas na ongeveer +400.000km. Misschien dat het je verder helpt, misschien ook niet. iig succes :D
wolfshade

Bericht door wolfshade »

Het waren de lagers van de koppeling (zoals verwacht). Nu zitten er nieuwe in die ook nog wat geluid produceren, maar dat moet na verloop van tijd vanzelf overgaan (ivm inlopen).
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

yep dat had me neef ook met die 400 van hem
schijnt dat de versnellingsbak frans is :lol:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De PG1 versnellingsbak (K-serie 1.8 en 1.8 VVC motoren, T-serie 2.0 motoren) is dacht ik een Honda ontwerp. De R65 (overige K-serie motoren) is een Peugeot ontwerp.
Wolfshade's bak is dus een Honda-ontwerp, die van je neef een Peugeot (is een 416 toch? )
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ewout

Bericht door Ewout »

Ohw dus de versnellingsbak van m'n 416 is een frans ontwerp, vandaar dat ie zo klote schakelt.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

yep is een 416
maar schijnt een probleem te zijn wat meer voor komt bij de versnellingsbakken (niet alleen de peug.bakken)
regelmatig olie verversen etc etc gewoon de beurten/onderhoud uitvoeren helpt al genoeg
wolfshade

Bericht door wolfshade »

Haha, ook al zulke liefhebbers van Franse auto's :) Nou, ik zal er in ieder geval ook nooit een kopen!

Binnenkort ga ik een filterset en een nieuwe gasklep shoppen, dus ben wel benieuwd hoe die dan gaat lopen:)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

zo'n R65 bak zit die toch ook in de 114 spi?

vind ik een van de lekkerste bakken die ik tot nu toe heb mogen schakelen zo soepel klik klak als ik door die verzetten heen kan bij miekjes auto, is wel beter dan mijn PG1 bak
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dutch Vitesse schreef:zo'n R65 bak zit die toch ook in de 114 spi?

vind ik een van de lekkerste bakken die ik tot nu toe heb mogen schakelen zo soepel klik klak als ik door die verzetten heen kan bij miekjes auto, is wel beter dan mijn PG1 bak
jep, de R65 is eigenlijk een beter bak dan de bejaarde PG1, soepeler stiller en preciezer wel met een enkel probleem met de achteruit versnelling. Echter de PG1 is veel sterker en betrouwbaarder.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
wolfshade

Van de Dealer moet je het hebben

Bericht door wolfshade »

Hallo, allemaal!!

Vandaag ben ik met m`n MGF naar de ANWB geweest. Mijn auto heeft namelijk nog steeds last van dat hoge jakende geluid waar ik eerder over heb geschreven. De MG garage had een week geleden de versnellingsbaklagers vervangen (naar hun zeggen), maar zonder enkel succes.

Bij de ANWB kreeg de auto een goede keuring en ik kreeg te horen dat het geluid werd veroorzaakt door de dynamo en dat de monteur het uiterst vreemd vond, dat de garage dat niet wist te traceren! Sterker nog, de beste man zei dat hij bijna met zekerheid weet te zeggen dat de versnellingsbak er recentelijk niet uit heeft gelegen!!

Nou met dit in mijn hoofd (en een goed ANWB rapport) ga ik morgen dus even terug naar de MG dealer om te kijken wat ze hierop te zeggen hebben. Wat het wordt weet ik niet, maar een ding weet ik zeker: ik ga niet terug voordat ze de dynamo hebben vernieuwd.

Groeten
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

zal gelijk ook je geld terug eisen
de focwa/anwb geschiilen commissie mee dreigen of inschakelen
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Maar om nou bij die garage die dynamo te laten vervangen...dat zou ik dus ff ergens anders laten doen...ze zouden geen cent meer van me krijgen :?
wolfshade

Bericht door wolfshade »

Maar zit nog garantie op! Dus dat kunnen ze mooi zelf betalen!
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Sja dealers en reparatie onder garantie... Ben ook 5x terug geweest met olie lek(je) maar dat heb ik dus mooi nog steeds :evil:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Daarom moet je er ook gewoon bij blijven, dan zie je tenminste wat ze repareren (of juist niet) :?.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie