Pagina 1 van 2

K&N kutfilters

Geplaatst: wo okt 20, 2004 10:52 pm
door Frekkel
dus: nu is men vraag als een kelk alleen, dus voor vermogenverlies kan zorgen. nu ga je zeggen ja, als ze slecht gemonteerd zit maar dat is ze dus niet. ze zit rechtstreeks op de trottle body, er zijn 2 dikke hittebestendige buizen die lucht tot aan de kelk brengen, niet dat poeppijpje van k&n zelf. als ik zo'n 120 km gereden heb en ik voel aan de kelk voelt ze mooi koud aan. ik hoor ze boven de 4.000 toeren ook mooi aanzuigen. het sprintje van 0 naar 100 duurt een seconde langer (11) en vorige week haald ik 200km per uur op de teller, nu 180.
kan toch niet normaal zijn? of is het omdat er anders geen aanpassingen gebeurt zijn.

Geplaatst: wo okt 20, 2004 11:02 pm
door Foxtrot
Ik heb m'n K&N 57i aangesloten en de standaard K&N toevoerslang zorgt voor de luchttoevoer. Volgens zowat iedereen op dir forum zou ik misschien wel vermogensverlies hebben maar ik merk daar helemaal niks van. De auto is naar mijn idee alleen maar sneller geworden.

Geplaatst: wo okt 20, 2004 11:11 pm
door Frekkel
jah, je krijgt wel de indruk, door die brom, maar als je meet kom ik toch tot andere resultaten. niet dat ik verwacht van met enkel een luchtfilter plots in 9 sec. naar 100 te gaan, maar wil toch op zen minst terug in 10 naar 100. heb ondertussen wel weer een 206 cc naar de haai getrokken maar khad niet anders verwacht.

Geplaatst: wo okt 20, 2004 11:11 pm
door 118GTR
Je ecu moet zich nog een tijdje instellen op het nieuwe filter, dus hij wordt nog ietsje sneller.

Vermogen moet echter makkelijk te winnen zijn, en wat je beschrijft is niet normaal. Check eens of alle kabeltjes nog wel aangesloten zijn, misschien zit er 1 los, en draait de ecu in een veiligheidsstand.

Probeer ook de inlaatgas-temp te meten(m.a.w. hang er een sensor in, zo'n 3.95 ding van halfords voldoet uitstekend, gewoon kabeltje tussen de motorkap door, en door het raam naar binnen.

Als het goed is moet de temp binnen 3 graden van de buitenlucht zijn.(met gemak)

Geplaatst: wo okt 20, 2004 11:44 pm
door Skytiger
Als deze topic over Airfilters gaat wil ik dit nog even zeggen.

Rica Engineering was helemaal NIET te spreken over Pipercross. Die zou inderdaad vermogensverlies geven.
We hebben zowel met VIPER getest en de ITG, resultaat is het volgende:

De ITG en VIPER kwamen beide op dezelfde pk's uit, enkel koppel was bij de ITG iets hoger, jawel 5 hele Nm.

Hij sotnd er van te kijken, en dat terwijl de ITG helemaal schoon was (nieuwe dus), en mijn VIPER nagenoeg totaal vies was.

Dus wellicht had ik nog wel boven de ITG uit kunnen komen.

Hij heeft tot gisteren dus enkel nog auto's gezien die vermogensverlies leden met Pipercross.
Deze dus niet!!!

Duur in aanschaf, maar o zo goed dus...

Dit betreft mijn ZR dus.

K&N 57i benk niet helemaal weg van maar levert wel goed spul over het algemeen.
Maar aangezien Pipercross en ITG duidelijk extra pk's geven ben ik daar voor gegaan.

GreetingzzZz,

Sky

Geplaatst: do okt 21, 2004 9:05 am
door Dennis 25 Vi
Lees de Tuning & Design maar eens, daar hebben ze een test gedaan van katoenen filters van Green (maakt niet uit voor merk voor deze test).

En daar kwam uit dat het katoenen inlegfilter en het ORGINELE inlegfilter een veel beter resultaat hebben dan de kelk (vergelijkbaar met de K&N 57i), er was een aardig vermogensverlies te zien over het hele vermogensgebied, zowel qua vermogen als koppel. Alleen de twister (vergelijkbaar met de pipercross) liet een beter resultaat zien als het ORGINELE inlegfilter en het katoenen inlegfilter.

Dus de conclusie is dat met de kelk een mooi geluid te krijgen is, maar hij zuigt warme lucht uit de motorruimte vandaan. En zeker bij de 200/25/ZR, zit het uitlaatspruitstuk vlakbij de luchtinlaat (kleine motorruimte).

Geplaatst: do okt 21, 2004 10:07 am
door tm
Mooi dat jullie dit topic over luchtfilter nu aansnijden!
Zat net te denken om mijn luchtfilter eens te vervangen. Nadat ik de originele (papierenfilter) eens uit de airbox haalde en bleek dat deze supersmerig was.

Ga denk ik voor een vervangingsfilter (die dus gewoon in de originele airbox past). Maar ben er nog niet uit welk merk.
Zal waarschijnlijk er een van ITG worden.

Gr Tom

Geplaatst: do okt 21, 2004 10:18 am
door Dutch
zelde als de test waar ze het op rovertech over hadden toevallig ook met een nieuwe ford focus?

Geplaatst: do okt 21, 2004 11:29 am
door Mista T
Op dit moment heb ik zelf nog steeds een K&N57i KIT..

Over vermogensverlies is niet te spreken bij mij....
Aangezien ik op de bank bij RICA 162 PK had... DAt was door 52 MM gasklep K&N en REMUS (Wordt CSC)

Wat ik heb gedaan is een 90 Graden aluminium bocht gehaald, deze schuin naar beneden gericht, daarweer aan een zo'n 20 CM aluminium pijp en dan het filter... Het filter ligt dus in principe achter de gril, heb ook een cold air intake gemaakt aan de rechter kant... Stuk van het plastic weggesneden en nu hangt er dus een inlaat onder de auto dus er komt genoeg rijwind bij het filter

Moet er ook bij zeggen dat het volledige originele inlaat systeem verwijderd is, dus ook de bak onder je ACCU...

Geplaatst: do okt 21, 2004 11:45 am
door Skytiger
Mista T schreef:
Moet er ook bij zeggen dat het volledige originele inlaat systeem verwijderd is, dus ook de bak onder je ACCU...
Je krijgt drek een pak voor je smoel.... soooooo....

Blijf ie bezig GRRRRR....

Hee Bro os andere Bro is maar stil eej, zou ie het druk hebben met z'n vrouwtje...???

Of is ie net als ons, dinsdag in Dordt...??? Da kan ook nog.

Cya,

Sky

Geplaatst: do okt 21, 2004 12:18 pm
door Mista T
Sorry Bro...

Je hebt nu toch nix te doen :p Kan je die bak wel FF verwijderen

Geplaatst: do okt 21, 2004 9:33 pm
door mgron
ik ben super tevreden over mijn k&n filter alleen ik heb een grotere dan normaal
en betreft ook nog een renault clio filter zelf cold airbox gemaakt wat naar voren getroken voor de motor en nu nog een dikkere slang er naar toe voeren en voila.
ik kan echt het verschil merken niet dat ik de pk,s weet maar hij heeft wel meer trekkracht

Geplaatst: do okt 21, 2004 9:42 pm
door Frekkel
dus vandaag een beetje aan zitten knutselen. Die originele buis dat er bijzat en die ik ook had aangesloten volgens de manual die erbijzat was al gedeeltelijk gesmolten-vervormd. ik heb nu 2 plooibare aluminium kachelpijpen van 8 cm diameter die tot 5 cm voor de filter lopen. ik merk nu al een miniem verschil. morgen eens enkele tijden opmeten.
kan het ook dat je verbruik de hoogte inschiet? ik dacht te weten dat je verbruik zou dalen...

Geplaatst: do okt 21, 2004 10:28 pm
door Striker
Theoretisch zou 't verbruik iets moeten zakken. Maar in de praktijk heb ik gemerkt dat het geluid dat 't filter maakt nogal uitnodigt om het gas flink in te trappen :twisted:.

Geplaatst: za okt 23, 2004 1:27 pm
door rover220GTi
Ik weet niet of iemand anders dit ook heeft gehad, maar ik had een tijdje geleden een cone filter erop zitten en kwam toen niet door de APK...Te hoog uitstoot, maar nadat ik een dag weer met oe filter en behuizing had gereden kwam die zonder problemen er door...

Erik

Geplaatst: ma okt 25, 2004 12:34 pm
door Frekkel
owkiedoow, het is opgelost. vandaag naar de garage geweest om men ruit te maken en ondertussen ook de wagen es aan de pc gehangen. was zo'n warmteregelaar kapot.
hersteld in garantie! garage viane tot uw dienst

en nu: karren maar!!