Pagina 1 van 1

Wel benzinetoevoer, maar niet starten!

Geplaatst: di okt 19, 2004 6:56 pm
door Edgecrusher
Hoi,

Vandaag heeft mijn rovertje me dus laten staan.
vanochtend stotterte hij al een beetje.
En sloeg hij me zelfs een keer af.
Vanmiddag gaf hij het onderweg helemaal op.
Ik kon hem ook niet meer starten.
Wel voldoende stroom beschikbaar, maar volgens mij geen benzine.
Tank is nog wel half vol.
De motor komt wel gewoon rond.
maar hij pakt niet aan.
Volgens mij hoor ik de benzinepomp ook niet meer als ik hem op contact zet.
Zou deze zijn overleden? :+
Hoe kan ik dit checken?
En kan ik hierbij?

Of zou het nog iets anders zijn?
iemand een idee :idea:

Nu moet ik met de ibiza naar het werk. :cry:

Geplaatst: di okt 19, 2004 8:05 pm
door Roverforever
Eerst en vooral laten uitlezen (injectiesysteem)

succes

Geplaatst: di okt 19, 2004 8:28 pm
door 118GTR
Benzine slang lostrekken(die op je injectie leiding zit)

Dan contact aan(niet starten).

Als de benzine dan uit de slang spuit dan doet je pomp het.

(misschien zinnig om iemand anders naar de slang te laten kijken, terwijl jij het contact om draait)

Geplaatst: di okt 19, 2004 8:49 pm
door Frekkel
118GTR schreef:
(misschien zinnig om iemand anders naar de slang te laten kijken, terwijl jij het contact om draait)
en zeggen dat ie goed in de darm kijkt, heeeel dicht

:rofl:

Geplaatst: di okt 19, 2004 9:08 pm
door Dennis
of misschien toch brandstoffilter?

Geplaatst: wo okt 20, 2004 10:08 pm
door Edgecrusher
Hij krijgt in ieder geval wel benzine.
Ook vonkt hij wel gewoon.
Ik ben bang dat hij toch aan de computer moet.
Dan zal hij wel naar Haarhuis Enschede moeten.
(volgens mij de dichtsbijzijnde dealer hier)

Waarom heeft rover geen stekkers en software,
zodat je hem lekker met je eigen laptop kunt uitlezen?
Dat hebben die VW's toch beter met hun VAG-com.

Nu nog even zien hoe ik hem naar de dealer krijg.
Hij staat nu namelijk nog in Oldenzaal.

Wordt vervolgd. :(

Geplaatst: do okt 21, 2004 12:59 am
door peter3
vanaf 2000 moet elke auto op benzine voorzien zijn van OBD-II.
Er zijn 3 protocols http://www.digimoto.com/which_of_the_three_obd.htm

Voor diesel is het vanaf 2003 standaard.

Zodra ik weer iets verder ben met de carputer hoor je wel of het werkt.
(kan dan zo je auto op de pc aansluiten)


Suc6 verder met de auto

Geplaatst: do okt 21, 2004 11:35 am
door Mista T
Kan wel zijn dat ie vonkt, maar doordat je kabels misschien verweert zijn hebben ze een grote weerstand, dus lagere stroomsterkte in je vonk.

Was het zo dat het vochtig was toen je je auto wilde starten?? Anders moet je FF een Fohn erop zetten..

Geplaatst: do okt 21, 2004 5:04 pm
door Edgecrusher
Nee, vocht lijkt me niet.
Ik heb er smorgens eerst 15km mee gereden.
Een paar uur later reed ik weer weg en toen gaf hij het na een km op.
Het vocht had er toen wel grotendeels uit moeten zijn.

Mijn auto is van eind 1997.
Kan alleen de dealer hem uitlezen?

Geplaatst: do okt 21, 2004 5:06 pm
door Striker
Edgecrusher schreef:Kan alleen de dealer hem uitlezen?
Ja, alleen de dealer heeft de juiste apparatuur om de ECU uit te lezen (T4).

Geplaatst: do okt 21, 2004 10:07 pm
door Tommer
Er zit ergens een schakelaar die de brandstoftoevoer afsnijd ingeval van accident....soms gaat die ook ongewild af...al gelezen op forums dat hier evenop drukken (zit ergens aan de voeten van de passagier) kan helpen....

Geplaatst: vr okt 22, 2004 5:15 pm
door Edgecrusher
Mmmm, de auto kan pas maandag aan de computer.

Nu nog steeds geen idee wat het is.
Als ik de bougies eruit haal en weer droog maak. (benzine)
En dan weer start, ploft hij wel een paar keer.
daarna is het weer afgelopen.

Helaas zal ik het maandag pas weten :cry:

Geplaatst: za okt 23, 2004 6:09 pm
door Edgecrusher
Hij staat sinds vanmiddag bij de dealer.
Maandag kan hij aan de computer.
En nu maar hopen dat het meevalt.

Geplaatst: wo okt 27, 2004 8:08 pm
door Edgecrusher
Hij doet het weer!!! :D

De bougiekabels en de verdeelkap + rotor waren beide slecht.
Nu gelukkig weer lekker rondrijden met mijn rovertje in plaats van met de ibiza! :mrgreen:

Geplaatst: wo okt 27, 2004 8:20 pm
door tm
Beter, dat je weer in je Rover kunt scheuren!! :D

Mijne starte in koud en regenachtig weer af en toe ook slecht en heb bougiekabels en bougies vervangen! Sindsdien starten en lopen!!

Gr Tom