piper cams?
piper cams?
wat is dit, wat doet het, werkt het??
voordelen, nadelen??
dank bij voorbaat
voordelen, nadelen??
dank bij voorbaat
echt niemand die deze steken heeft?
nuja, op de site staat dit:
Manufacturer : Piper Cams
Category : Piper Cams - Rover
Sub-category : K Series 16V
Application : Fast Road Cam-BL
Designed for use in 1400 engine. Vernier pulleys advised.
Powerband : 2000-7000rpm ; Power increase : 10bhp
Inlet duration : 248 deg ; Exhaust duration : 248 deg
Inlet valve lift : .348"/8.84mm ; Exhaust valve lift : .348"/8.84mm
(Valve lifts quoted assume a rocker ratio of 1:1. )
Timing (Inlet open - close) / (Exhaust open - close) : 14-54/54-14
Inlet full lift (ATDC) : 110 deg ; Exhaust full lift (BTDC) : 110 deg
Valve clearances : N/A
die 10 pk is toch enkel met de nokkenassen. wat geeft dat indien je je kanalen hoond, kleppen poliert enz...
haalt dit de levensduur van je motor veel naar beneden?
greetz
nuja, op de site staat dit:
Manufacturer : Piper Cams
Category : Piper Cams - Rover
Sub-category : K Series 16V
Application : Fast Road Cam-BL
Designed for use in 1400 engine. Vernier pulleys advised.
Powerband : 2000-7000rpm ; Power increase : 10bhp
Inlet duration : 248 deg ; Exhaust duration : 248 deg
Inlet valve lift : .348"/8.84mm ; Exhaust valve lift : .348"/8.84mm
(Valve lifts quoted assume a rocker ratio of 1:1. )
Timing (Inlet open - close) / (Exhaust open - close) : 14-54/54-14
Inlet full lift (ATDC) : 110 deg ; Exhaust full lift (BTDC) : 110 deg
Valve clearances : N/A
die 10 pk is toch enkel met de nokkenassen. wat geeft dat indien je je kanalen hoond, kleppen poliert enz...
haalt dit de levensduur van je motor veel naar beneden?
greetz
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Persoonlijk ken ik de cam niet (dit type, fast-road=> 255 grid)
Beetje te tam zou ik persoonlijk zeggen, ik zou zeker voor minstens de 270 gaan. Dit voel of merk je nauwelijks.
Maar hij zal ongetwijfelt net zo werken als iedere andere nok-as, dit is een redelijk tamme, omdat de motor betrekkelijk klein is en je daarom veel drive-ability zal verliezen als je serieus koppel onderin moet inleveren.
10 pk is wel veel voor deze nokassen(ik denk eerder aan 5, de 270 zou wel ongeveer 10 op leveren), poorten en vijlen heeft daarna niet zoveel zin meer, omdat hij toch wel genoeg lucht krijgt.
Een 1800 heeft dezelfde kop, maar heeft meer lucht nodig, die motor reageert dan ook nog veel heftiger op een verbetering van de luchtstroom en/of hetere nok-assen (op een 1800 zou het zomaal 20 pk op kunnen leveren, zonder iets te veranderen)
Levensduur wordt niet beinvloed, behalve dan dat je met dit soort nokassen meer geneigd bent iets hogere toerentallen te draaien(onderin, natuurlijk) en dat geeft iets meer slijtage. Dit type past er ook zonder aanpassingen in, niets vervelends met klepveren, verniers, zuigers, stoters enzo.
Beetje te tam zou ik persoonlijk zeggen, ik zou zeker voor minstens de 270 gaan. Dit voel of merk je nauwelijks.
Maar hij zal ongetwijfelt net zo werken als iedere andere nok-as, dit is een redelijk tamme, omdat de motor betrekkelijk klein is en je daarom veel drive-ability zal verliezen als je serieus koppel onderin moet inleveren.
10 pk is wel veel voor deze nokassen(ik denk eerder aan 5, de 270 zou wel ongeveer 10 op leveren), poorten en vijlen heeft daarna niet zoveel zin meer, omdat hij toch wel genoeg lucht krijgt.
Een 1800 heeft dezelfde kop, maar heeft meer lucht nodig, die motor reageert dan ook nog veel heftiger op een verbetering van de luchtstroom en/of hetere nok-assen (op een 1800 zou het zomaal 20 pk op kunnen leveren, zonder iets te veranderen)
Levensduur wordt niet beinvloed, behalve dan dat je met dit soort nokassen meer geneigd bent iets hogere toerentallen te draaien(onderin, natuurlijk) en dat geeft iets meer slijtage. Dit type past er ook zonder aanpassingen in, niets vervelends met klepveren, verniers, zuigers, stoters enzo.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ahum, ik heb piper 285H's in mijn huidige 1800 blok, en er gaan of 300M's of VHPD-grid nok-assen in het te bouwen blok.Rover schreef:Hya,
Hier in Nederland (en België) ken ik niemand die met dat spul bezig is geweest.
Cheers,
Dennis
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
blijkbaar niet
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
jep dat snapte ik al wel, het sarcasme droop van mijn gezicht af, lukt niet altijd om dat dan in text uit te drukken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
dit zijn nokken assen met een andere graden hoek dus ze zijn zoals ze dat zeggen geloof ik steiler waardoor de kleppen ietsjes eerder maar vooral veel sneller openen en ook weer iets later sluiten en dus ook sneller dicht gaan het gevolg is dus dat je kleppen langer openstaan en ze worden ook nog eens iets verder ingedrukt dus dit alles zorgt voor een veel betere aan en afvoer van gassen. andere nokken assen kan voor 15a20 kp of mischien nog wel meer aan vermogens winst geven.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
nee piper is prima.
ik heb een 1.4 gezien die 180pk leverde, maar daar moet je erg veel voor doen. Om te beginnen moet je onderblok 10.000 rpm kunnen hebben.
bewerkte kop haalt nauwelijks wat uit, en de cilinder valt niet te bewerken.
Je motor zal nooit genoeg toeren kunnen draaien. Na de cam zou ik gaan kijken naar een ecu zodat je van je toerenlimiet af bent, pas daarna wordt poorting interresant, en dan throttlebodies enz enz enz.
Ik zou trouwens beginnen met een uitlaat, dat is het goedkoopst tunen.
ik heb een 1.4 gezien die 180pk leverde, maar daar moet je erg veel voor doen. Om te beginnen moet je onderblok 10.000 rpm kunnen hebben.
bewerkte kop haalt nauwelijks wat uit, en de cilinder valt niet te bewerken.
Je motor zal nooit genoeg toeren kunnen draaien. Na de cam zou ik gaan kijken naar een ecu zodat je van je toerenlimiet af bent, pas daarna wordt poorting interresant, en dan throttlebodies enz enz enz.
Ik zou trouwens beginnen met een uitlaat, dat is het goedkoopst tunen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
dit misschien beter?
Manufacturer : Piper Cams
Category : Piper Cams - Rover
Sub-category : K Series 16V
Application : Ultimate Road Cam Kit-BL
Product Code: KBARK285-BL
Details : Not recommended for use with std injection. Kit comes with cam, followers, valve springs, timing disc and cam lube.
Powerband : 2500-7500rpm ; Power increase : 20bhp+
Inlet duration : 274 deg ; Exhaust duration : 274 deg
Inlet valve lift : .433"/11.00mm ; Exhaust valve lift : .433"/11.00mm
(Valve lifts quoted assume a rocker ratio of 1:1. )
Timing (Inlet open - close) / (Exhaust open - close) : 29-65/67-27
Inlet full lift (ATDC) : 108 deg ; Exhaust full lift (BTDC) : 110 deg
Valve clearances : N/A
Price: £605.95 (inc VAT)
Manufacturer : Piper Cams
Category : Piper Cams - Rover
Sub-category : K Series 16V
Application : Ultimate Road Cam Kit-BL
Product Code: KBARK285-BL
Details : Not recommended for use with std injection. Kit comes with cam, followers, valve springs, timing disc and cam lube.
Powerband : 2500-7500rpm ; Power increase : 20bhp+
Inlet duration : 274 deg ; Exhaust duration : 274 deg
Inlet valve lift : .433"/11.00mm ; Exhaust valve lift : .433"/11.00mm
(Valve lifts quoted assume a rocker ratio of 1:1. )
Timing (Inlet open - close) / (Exhaust open - close) : 29-65/67-27
Inlet full lift (ATDC) : 108 deg ; Exhaust full lift (BTDC) : 110 deg
Valve clearances : N/A
Price: £605.95 (inc VAT)
MG ZR S1800