Ook een zoem in mijn speakers maar..

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Ook een zoem in mijn speakers maar..

Bericht door Dutch »

Heb sinds 2 weken ook een zoem in mijn speakers zitten.
lijkt mij een aardwe probleem maar heb vanaf maart geen problemen gehad en nu ineens wel????

hoe zou dat kunnen?? en jullie hadden het over aan je achterbandbout aarden maar bij mij is die bout 1,5 a 2 cm dik hoe bevestig ik die daaraan?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Gebruik de bout van je gordels onder de achterbank. Om aan te sluiten/ bevestigen kun je een kabelschoen met het grootste oog nemen (ik dacht dat dat geel was) en dan een ¼ eruit knippen. Heb ik ook gedaan, werkt goed en zit echt vast. ;)

Mocht dat niet werken kun je er altijd nog een filter tussen doen. :roll:

Succes ermee.
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

bedankt maar vind het zo gek dat ie dat eerst een half jaar niet doet en dan ineens wel??
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Ewout

Bericht door Ewout »

Dutch Vitesse schreef:bedankt maar vind het zo gek dat ie dat eerst een half jaar niet doet en dan ineens wel??
Gewoon eerst ff checken of je massa nog goed vast zit, dat is het meestal
Dennis

Bericht door Dennis »

over wat voor "zoem" hebben we het hier eigenlijk :?:

ik ben er van de week (pas :oops: ) achtergekomen dat wanneer ik optrek, en de radio staat wel aan, maar het volume bv. op 0 (zodat de muziek het niet overstemt), dat ik dan soms (niet altijd) een soort "gejank" hoor uit de speakers, een geluid wat wat hoger wordt naar mate ik meer gas geef....is dat dezelfde "zoem" als hier bedoeld wordt?
Ewout

Bericht door Ewout »

Dennis schreef: ik ben er van de week (pas :oops: ) achtergekomen dat wanneer ik optrek, en de radio staat wel aan, maar het volume bv. op 0 (zodat de muziek het niet overstemt), dat ik dan soms (niet altijd) een soort "gejank" hoor uit de speakers, een geluid wat wat hoger wordt naar mate ik meer gas geef....is dat dezelfde "zoem" als hier bedoeld wordt?
Ja die zoem die jij bedoelt ken ik :( ( ik heb er zelf namelijk ook last van gehad). Ik heb hierbij raad van een kennis gevraagd die bij een inbouwstation gewerkt heeft, en die kwam met het volgende verhaal:

Als je je HU en je versterker niet op een zelfde massapunt aansluit krijg je een zogenaamde aardlus. Omdat je chassis schijnbaar niet helemaal goed geleid, dit door weerstanden van lassen enz. Dus volgen hem was de oplossing om de aardlus kort te sluiten. Dit doe je door de massa van je versterker met de massa van je HU te verbinden. En dan zou het opgelost moeten zijn.

Ik heb dit ook gedaan en het werkt wel, niet voor de volle 100 % maar het werkt. Dus kan je weer wat klussen Dennis ;)

Mzzls
Dennis

Bericht door Dennis »

ah, op die manier :D
ik zou dus idd wat kunnen klussen, maar Dennis en elektro zooi gaat niet zo goed samen, dus laat het lekker zoals het is denk ik (bovendien kost het veel te veel tijd om die radio weer in die gleuf te duwen, want het zit zo gigantisch strak en zo -->zelfs al met het weg zagen van al die zooi achterin die holte :| ), dat ik daar echt even geen zin meer in heb...

Het was me nog niet eerder opgevallen, vanwege het feit dat ik meestal eerst start, en dan pas de radio aan zet, en dan hoor je het dus eigenlijk niet.

Trouwens, is dit de zogenaamde dynamo-ruis?
Die term heb ik weleens horen vallen, maar geen flauw idee wat er nou exact mee bedoeld wordt...
Ewout

Bericht door Ewout »

Het komt inderdaad van je dynamo af, maar vraag me niet hoe het werkt
Dennis

Bericht door Dennis »

oké, dynamo eruit slopen dan :D
Ewout

Bericht door Ewout »

Lijkt me een strak plan ;oP
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Ik had het ook
maar toen aan de gordel achter massa draad genaakt van de versterker
maakte geen foc(wa) uit
nieuwe draden naar de radio getrokken en het was over
(voor de versterker)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

update ben van het weekend dus naar maastricht geweest de zekering er toch weer ingedaan en eerste uur geen last van de ruis daarna heel even en was daarna weer weg voor ongeveer 45 minuten toen kwam de ruis weer en verdween ook weer???? weer een half uur later kwam de ruis weer op en bleef tot ik bij maastricht links ging en bij het hotel de zekering eruit haalde waar kan dit aan liggen?? dynamo? aarding? kabelbreuk??
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmm.. mogelijkheid:

Kan misschien zijn dat je signaal kabels een beetje verschoven zijn en dat ze tegen je chassis zijn aan komen te liggen met de mantel?
Iets anders dan wat genoemd is kan ik ook niet bedenken zo..
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Opgelost, heb de draad achter een gordelbout gedaan met stalen ringetjes ertussen en geen ruis gehad laatste 2 dagen nu alleen het probleem met de gordel klikers oplossen die hebben moeten wijken.....
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

'k denk dat een van je boxen is overleden, aangezien hij het ineens niet meer doet en jah je kan natuurlijk alle kabels ff natrekken heh!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Gerald-17 schreef:'k denk dat een van je boxen is overleden, aangezien hij het ineens niet meer doet en jah je kan natuurlijk alle kabels ff natrekken heh!
uhhmm Gerald BLIND????? :zzzzzzzz: ?? er staat toch duidelijk OPGELOST d.w.z. No problemo any moro with the ruisos!!!

capisch???
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie