Koplampen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Ewout

Koplampen

Bericht door Ewout »

Ik vind dat de koplampunits van mijn 400 echt een achterlijk kleine lichtopbrengst hebben, het is zelfs zo erg dat als achter mij een andere auto rijdt dat ik de schaduw van mijn eigen auto voor mij zie :shock:. Dit is toch niet normaal. En ik kan je verzekeren dat het niet aan de lampen ligt want die heb ik dus al vervangen voor de duurste philips 50% extra blabla lampen. Het zijn echt net 2 kleine gloeipeertjes als je het vergelijkt met de licht opbrengst van andere auto's. Ben ik nu de enige die dit heeft :?: :?: of is dat andere ook al opgevallen :?:.

Heeft trouwens nix te maken met lampen, elektra etc.

Dus wie weet wat ik hier aan kan doen :?:

mzzls
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Nope, niet de enige, dit is normaal. De lichtopbrengst bij de 200 is ook niet veel bijzonders, die van de 25/45 zijn wel weer oke.

Of er iets aan te doen is weet ik niet.

Gr. Tomas
Dennis

Bericht door Dennis »

zit het misschien (deels?) in de helderheid van het "glas", misschien een beetje vuil? Wel apart dat het dan bij alle 400's is... :?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Is niet veel aan te doen. De lampen ('t doorzichtig plastic met name) van de 200/400 zijn inmiddels gedateerd. De lichtopbrengst is lang niet zo groot als met de modernere lampen met helder glas.
Toen ik m'n lampen open had (om het oranje van de knipperlichten te verwijderen) heb ik ze van binnen goed schoon gemaakt, dit scheelde al wel enorm in lichtopbrengst.
Maar even je lampen openmaken om ze van binnen schoon te maken is niet echt een werkje wat je snel zal doen :P.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

De licht opbrengst van m'n ouwe trouwe 214GSi (1990) was goed ... beter dan menig auto waarin ik gereden heb.
De 400 is dan ook op dat gebied slechter ... maar zo slecht als dat jullie beschrijven vind ik het nou niet bij die van mij.
Misschien komt 't omdat ik alles maar dan ook alles heb schoon gemaakt toen ik die oranje dingen er uit verwijderde.......

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

met mijn 214 si van 97 had ik veel minder licht dan mijn 400 tourer van nu zit een best stuk licht in
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

tourerist schreef:met mijn 214 si van 97 had ik veel minder licht dan mijn 400 tourer van nu zit een best stuk licht in
Dat komt omdat er in je 400 tourer de lichten zitten van de 1990/1995 rover 200's en 400's .. en die waren/zijn heel goed ... zeker met grootlicht :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ewout

Bericht door Ewout »

Rover schreef: Misschien komt 't omdat ik alles maar dan ook alles heb schoon gemaakt toen ik die oranje dingen er uit verwijderde.......

cheers,
Dennis :cool:
Jah, maar die van mij zijn niet eerder open geweest, en ook al zou dat zo zijn dan zou niet iedereen er last van moeten hebben. En het verhaal dat die lampen al wat ouder zijn zou er ook nix mee te maken moeten hebben. Maat van mij heeft een civic uit 88 en als die s'avonds achter mij rijdt zie ik gewoon de schaduw van m'n eigen auto voor me uit rijden.

maar goed jullie zeggen dus open slopen en schoonmaken..... En hoeveel tijd staat daar ongeveer voor, heb me auto elke dag nodig dus
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

verstrallers he dennis :mrgreen:
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ewout schreef:maar goed jullie zeggen dus open slopen en schoonmaken..... En hoeveel tijd staat daar ongeveer voor, heb me auto elke dag nodig dus
Dat zeg ik niet ... ik zeg dat dat misschien het verschil is ... het kan ook zijn dat ik sneller tevreden ben met licht en mijn auto hetzelfde beroerde licht heeft als die van jou....

Maar het klusje van openmaken, oranje verwijderen, schoonmaken, dichtmaken en terug plaatsen heb ik gedaan in een avondje (tussen klaar met werk en slapen).

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ewout

Bericht door Ewout »

Oooh, nou dan ga ik ook maar eens die dingen openslopen, kan ik gelijk die oranje glaasjes er uit slopen. Zijn er dan nog speciaal dingen waar ik op moet letten als ik ga klussen :?:

alvast bedankt

mzzls 8)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ewout schreef:...... Zijn er dan nog speciaal dingen waar ik op moet letten als ik ga klussen :?:
Ja ... als je alles weer in elkaar gaat zetten dat dan alles echt droog moet zijn .. en de naden goed in de kit zetten voordat je het glas (plastic) er in klikt/klemt ...

succes,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ewout

Bericht door Ewout »

'K Thanks 8)
Plaats reactie