MG ZT 260 proefrit
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
oké, prima, maar wat is het "probleem" dan of het een W8 (al dan niet terechte benaming) of een V8 is?Mista T schreef: Zoals ik al zei,
voor dat geld heb je geen V8
prestaties zijn nagenoeg gelijk als ik dat zo zie, betrouwbaarheid zie ik ook weinig problemen in, dus dan blijft alleen de benaming over?
Of sla ik nu de plank mis?
Er zit wel degelijk een behoorlijk prijsverschil tussen de Passat W8 en de ZT260! En tuurlijk heeft ook de Passat mijn gedachten gepasseerd.
Een ZT260 zit standaard al helemaal vol, terwijl je een Passat W8 nodig moet "opleuken". En dan kom je aflever-klaar op +/- E 58.000,- voor de ZT260 en op +/- E 67000,- voor de W8.
Voordeel in het dagelijks verkeer is wel dat de W8 4WD heeft. Beide auto's zijn wolven in schaapskleren. Alleen autokenners zien het verschil. Het geluid en pure prestaties verraden wat er net voorbij kwam.
SteV6
Een ZT260 zit standaard al helemaal vol, terwijl je een Passat W8 nodig moet "opleuken". En dan kom je aflever-klaar op +/- E 58.000,- voor de ZT260 en op +/- E 67000,- voor de W8.
Voordeel in het dagelijks verkeer is wel dat de W8 4WD heeft. Beide auto's zijn wolven in schaapskleren. Alleen autokenners zien het verschil. Het geluid en pure prestaties verraden wat er net voorbij kwam.
SteV6
en natuurlijk koop je voor zo'n bedrag ook nog een volvo s60r/v70r
en dan heb je effe 300 pk onder je reet en ga je vlotjes mee met een rs4
Volvo V70R 2004 - ...
PRESTATIES
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
Audi RS4 1999 - 2001
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,9 s
Qua topsnelheid wel, maar dat komt door de begrenzers.
Qua sprintjes is een RS4 echt behoorlijk sneller.
Hij heeft dan ook 80pk meer.
Nee, dat hebben ze niet.hebben die RS4 en die V70R V8's ?
Maar daarom zijn ze wel beter te tunen.
En dus nog sneller te maken.
want een v6 biturbo leent zich perfect voor chiptunen.
Er rijden zat rs4's rond met 450pk of meer.
En 70 pk uit een atmosferisch blok erbij te krijgen is een veel grotere ingreep.
Ook vind ik een turbo blok meer bij zo'n auto passen dan een v8.
Zo'n lekkere fluit op de achtergrong gecombineerd met een blow-off-valve.
SERIE:
Max. power 280 kW (380 bhp) @ 6100 rpm
Max. torque 323 lb ft (440 Nm) @ 2500 rpm
0 - 100 km/h approx. 4,9 sec
Max. speed approx. 250 km/h (156 mph)
OETTINGER:
Max. power 380 kW (517 bhp) @ 6500 rpm
Max. torque 463 lb ft (630 Nm) @ 4200 rpm
0 - 100 km/h approx. 4,0 sec
Max. speed approx. ca. 300 km/h (0 mph)
Laatst gewijzigd door Edgecrusher op ma okt 04, 2004 10:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
En jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas?!Roverforever schreef:De V8 van MGR is met chiptuning tot 385pk te krijgen. Met enkele veranderingen zit je zo aan 500pk
Tuurlijk red je dat niet met een chip:
Ander inlaattraject,
andere throttlebody,
andere nokkenassen,
underdrive pulleys,
ander uitlaatsysteem en
een aangepaste chip
en dan ben je maximaal 50pk opgeschoten, en enkele 1000den euro's verder.
Pas met een supercharger zul je in de +100pk regionen komen. En dan moeten er veel meer aanpassingen volgen om alles heel te houden. Zodat je dan erg snel richting de 10.000,- euro gaat. En natuurlijk weg je garantie. Dan spaar ik liever even door naar de S4 met 344pk.
Corrigeer me maar als ik mis zit, maar dat is gewoon info die ik vond na een google-search onder 4.6L
SteV6
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
de 385(zoals in de SV) is een compleet andere motor(de 320 ook). Een veel modernere 4 kleppen cilinder motor. (de 260 is slechts een 2 klepper)Roverforever schreef:De V8 van MGR is met chiptuning tot 385pk te krijgen. Met enkele veranderingen zit je zo aan 500pk
De 765 is een Nascar blok.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!