Pagina 1 van 4

Aanschaf Rover 214

Geplaatst: ma sep 27, 2004 7:31 pm
door tummeke
Het komt er nu toch eindelijk van :)
Zat een tijd geleden te twijfelen om een rover aan te schaffen, maar nu wordt het er dan waarschijnlijk toch een!
M'n oude auto is verkocht, dus ben nu aan het kijken naar een leuke 214..

Heb er 2 op het oog:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... m?zoek=214

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... m?zoek=214

Die 1e heeft eigenlijk m'n voorkeur.. Vanwege NAP enzo ook.. Alleen de kleur is paars, en de andere blauw. Weet niet wat mooier is..

Wat zouden jullie doen? En waar moet ik vooral op letten als ik ga kijken?
Wat zijn de typische 214 kwalen met andere woorden?

Geplaatst: ma sep 27, 2004 7:34 pm
door Mark16v
Dat 'paars' heet Amaranth en dat is een hele gruwelijke kleur :D

Geplaatst: ma sep 27, 2004 7:35 pm
door tummeke
Gruwelijk mooi of gruwelijk lelijk? :lol:

Geplaatst: ma sep 27, 2004 7:37 pm
door MoRaX
ik vindt het een erg dikke kleur hoor!!.. positief!

Geplaatst: ma sep 27, 2004 7:39 pm
door Mista T
Als ik jou was zou ik zeker bij die eerste gaan kijken, zeker omdat volgens mij die kleur heel anders is dan op de foto.
Verder is die eerste ook veel completer.

Waar moet je op letten...

Let er op dat het blok niet overmatig zweet, ivm koppakking.
Kijk goed in het boekje ofdat ie al zn beurten heeft gehad en op de goede periode.

WAt van belang is: VRaag even goed na ofdat de distributieriem rond de 80000 KM is vervangen of op 5 jaar. Mocht dit niet het geval zijn, probeer dit dan te regelen, want dan is hij er zeker aan toen gezien KM stand en Leeftijd....

Verder eigenlijk de gebruikelijke dingen bij een 2e hands..

Geplaatst: ma sep 27, 2004 7:40 pm
door tummeke
Distributieriem is vervangen gelukkig, vandaar ook ga ik vooral voor deze..
Heeft rover eigenlijk veel last van rotte dorpels enzo?

Geplaatst: ma sep 27, 2004 8:09 pm
door Edgecrusher
Ik zou ook voor de paarse gaan.
Ik vind dat wel een leuk kleurtje voor een 200.
Ook heeft die inderdaad meer opties.

Rovers roesten niet erg.
Maar check toch even de schanieren bij de achterklep.
Verder goed kijken of hij er netjes uitziet.
(ook onder de motorkap)
Zegt vaak genoeg over de vorige berijder.

Hopelijk heb je straks een leuke auto.

Geplaatst: ma sep 27, 2004 8:59 pm
door Striker
De eerste foto doet de kleur niet echt recht :?. In 't echt ziet Amaranth er fantastisch uit. Na Anthracite is 't de mooiste kleur die Rover levert :lol:.

Op deze foto is de kleur wat beter zichtbaar, maar je moet 'm eigenlijk in 't echt zien:
Afbeelding

Als ik me alleen op de advertenties baseer zou ik zeker de Amaranth nemen, vanwege de kleur, velgen, mistlampen. Maar 't hangt er natuurlijk maar vanaf hoe ze er in het echt aan toe zijn. Gewoon eens gaan kijken en rijden. In ieder geval succes met je keus 8).

Geplaatst: ma sep 27, 2004 10:08 pm
door Mark16v
tummeke schreef:Gruwelijk mooi of gruwelijk lelijk? :lol:
gruwelijk mooi dus :)

Geplaatst: ma sep 27, 2004 10:46 pm
door tummeke
Tnx voor alle reacties :)
Ik denk dat ik maar snel bij de Amaranth ga kijken voor die weg is!
Die is gelukkig ook dichterbij (nouja, nog dik een uur kachelen)..

Donderdag gaat mijne weg, dus wie weet zit ik dit weekend nog in een rover :D

Is het trouwens een beetje te doen om zelf te sleutelen aan een 214? Bij m'n Swift GTI heb ik namelijk een hele hoop zelf kunnen doen en met hulp van een clubgenoot en een werkplaatshandboek..

De velgen van de Amaranth gooi ik er denk ik toch onderuit, omdat het niet echt mijn smaak is.. Heb onder deze nu BSA Racing velgjes en da's echt helemaal hét voor mij..
Heeft de 214 trouwens schijven achter of trommels? Ik las trommels op autoweek :?

Geplaatst: di sep 28, 2004 4:14 pm
door morris
tummeke schreef:Tnx voor alle reacties :)
Ik denk dat ik maar snel bij de Amaranth ga kijken voor die weg is!
Die is gelukkig ook dichterbij (nouja, nog dik een uur kachelen)..

Donderdag gaat mijne weg, dus wie weet zit ik dit weekend nog in een rover :D

Is het trouwens een beetje te doen om zelf te sleutelen aan een 214? Bij m'n Swift GTI heb ik namelijk een hele hoop zelf kunnen doen en met hulp van een clubgenoot en een werkplaatshandboek..

De velgen van de Amaranth gooi ik er denk ik toch onderuit, omdat het niet echt mijn smaak is.. Heb onder deze nu BSA Racing velgjes en da's echt helemaal hét voor mij..
Heeft de 214 trouwens schijven achter of trommels? Ik las trommels op autoweek :?
Ik zou ook voor de eerste gaan, die geeft oop de foto naar mijn mening de beste indruk en hij heeft natuurlijk ook meer optie's en de km stand met NAP is wat zekerder( nu weet ik niet wat die andere gelopen heeft).
Check idd de achterklepschanieren!
Of het sleutelen aan een rover zelf een beetje te doen, is hangt natuurlijk af hoe handig je zelf bent, echter vind ik dat je aan 2e hands onderdelen niet zo makelijk kunt komen als bekendere merken en dat ze dan relatief duur zijn.
Hij heeft achter trommels!

Geplaatst: di sep 28, 2004 4:22 pm
door Striker
morris schreef:Hij heeft achter trommels!
En? Ik zou zo snel geen 1.4 weten met achter schijven. Trommels zijn ruim voldoende voor een auto met 103 pk, de achterremmen doen toch niet veel.

Geplaatst: di sep 28, 2004 4:23 pm
door tummeke
Ben net wezen kijken.. en.. WOW
Wat staat die er mooi bij :)

Heb alles goed bekeken, en het is gewoon echt een koopje.. Mag em voor €3650 mee nemen, met 3 maanden garantie!
Wat ik zelfs nog ontdekt heb is dat de teller op maar 40.000 Staat! Lijkt me wel erg weinig, maar met de NAP uitdraai weet ik dat straks zeker..
Achterklep schanieren zijn niet verroest ofzo, maar helemaal gaaf zien ze er ook niet uit.. Misschien even goed in de tectyl zetten..

Dit wordt hem gewoon! :D

Oh en striker, ik vroeg eerder of ie achter trommels of schijven heeft.. Vandaar dus dat dat gezegd werd :)
Vind trommels alleen wel jammer met leuke velgjes.. Ik zie liever een schijfje dan een trommel erachter..

Geplaatst: di sep 28, 2004 4:39 pm
door morris
Striker schreef: En? Ik zou zo snel geen 1.4 weten met achter schijven. Trommels zijn ruim voldoende voor een auto met 103 pk, de achterremmen doen toch niet veel.
Gaan we katte ??? :? :lol:
Vermogen is niet altijd bepaalend voor de remmen, wat dacht je van gewicht.
Achter remmen doen idd niet veel meer dan alleen maar zorgen dat je achterkant je niet voor bij komt als je moet remmen.

Geplaatst: di sep 28, 2004 4:54 pm
door morris
[quote="tummeke"
Vind trommels alleen wel jammer met leuke velgjes.. Ik zie liever een schijfje dan een trommel erachter..[/quote]

Kijk dat is dan een leuk project waar je aan kunt beginnen om de zaak om te bouwen ;) ;)

Geplaatst: di sep 28, 2004 5:09 pm
door tummeke
Is dat een beetje mogelijk dan om die trommels te vervangen door schijven? :)

En wat is een goede velgmaat voor een 214?
Heb al 16" gelezen, 17" ook.. Maar wat past nou het beste en mooiste?