Pagina 1 van 1

K Motor

Geplaatst: vr sep 24, 2004 9:14 pm
door Roverforever
Wat is jullie mening over de K motor betrouwbaar?vinnig?comfortabel?

Geplaatst: vr sep 24, 2004 9:17 pm
door Striker
Zuinig, krachtig, houd van toeren maken, vrij rumoerig, gevoelig voor problemen met koeling, briljant ontwerp voor z'n tijd.... dat is 't wel zo ongeveer denk ik :P

Geplaatst: vr sep 24, 2004 9:36 pm
door Ewout
Ben't met striker eens, behalve dan dat ie zuinig is maar ik heb ook wel een zware voet

Geplaatst: vr sep 24, 2004 9:37 pm
door Striker
Ja, daar had ik beter "kan zuinig zijn" van kunnen maken. Ik rijd er ook niet echt zuinig mee :D.

Geplaatst: vr sep 24, 2004 9:42 pm
door Frekkel
zoals je zei: brilliant voor zijn tijd, maar nog steeds eigenlijk. is een ideale basis om er iets extra op te vijzen.
ik vindt hem vooral fijn boven de 3500 toeren, vinnig, kan heel zuinig zijn, maar ook drinken voor dood, meestal dat tweede.

Geplaatst: vr sep 24, 2004 9:44 pm
door Ewout
1.6 k motor en ik haal gemiddeld 1 op 10 :wall: en dan ben ik niet eens extreem aan het scheuren hoewel op de snelweg haal ik wel 1 op 13/14 als ik zo'n 140 rij dus dat valt dan wel weer mee. En de verbruikscijfers bij jou???

Geplaatst: vr sep 24, 2004 10:44 pm
door Mista T
1.8 VVC K-series......

Eerlijk gezeg een sublieme motor....
Je kan er heel makkelijk rustig mee rijden ( gunstig verbruik), maar als je het vermogen wilt gebruiken heb je wel wat toeren nodig....

Als ik het vergelijk met b.v. een VTEC vind ik de VVC gewoon veel prettiger rijden, dit komt mede door de koppelkromme die na 2500 toeren bijna gelijk blijft........ waardoor het vermogen mooi wordt opgebouwd. terwijl VTEC er meer of min inklapt bij 5500 toeren...

Tja de koeling is het probleem, net als de smering, maar als je dit goed bij houd, kan je makkelijk 40000 KM per jaar rijden.. persoonlijk ondervonden... Alleen is het verbuik niet alles... 1 op 9 gemiddeld.(probleem zit hem dan ook in de vele stoplichten die ik tegenkom onderweg naar school en naar huis..) .. maar ja ga ik langere stukken rijden kom ik makkelijk aan de 1 op 13..

Geplaatst: vr sep 24, 2004 11:06 pm
door mgron
gemideld gebruik stad en snelweg 1 op 14
flink intrappen 1 op 12 :mrgreen:

Geplaatst: vr sep 24, 2004 11:13 pm
door Foxtrot
Ik heb geen relevant vergelijksmateriaal (c.q. ervaring), maar mijn ervaring met m'n 1400 K-serie is dat ie hoogtoerig, zeer direct en qua brandstofverbruik extreem gaspedaal gevoelig is :D M'n verbruik kan namelijk varieren van 1op8,5 tot 1op16:!:)

Geplaatst: zo sep 26, 2004 10:00 am
door Roverforever
Maar hoe zit het nu juist met de koppakkingen

Geplaatst: zo sep 26, 2004 10:48 am
door Mista T
De koppakkingen zijn wel een beetje een probleem geweest.
Het is namelijk zo dat er een beetje inferieure kwaliteit is gebruikt in het begin.... Deze zijn later vervangen voor betere, maar vanaf 99 ongeveer intro van de 25...

Als je je koelvloeistof en olie niveau goed in de gate houd, zal het gevaar wel afnemen.

Geplaatst: zo sep 26, 2004 7:26 pm
door mgron
klopt wat mista t zegt ik had een lekke koppaking aan het begin van het jaar is er een nieuwe in gekomen de monteur zei precies het zelfde ik had nog het oudere type koppaking er in,en er zit nu 1 van het nieuwe type in.
(gelukkig nog onder garantie :mrgreen: )

Geplaatst: vr okt 01, 2004 6:52 pm
door Wil W
1.4 MPi

Fijne motor, zeer betrouwbaar...........maar! Je moet de motor flink afzeiken wil je meekomen met het verkeer. In een 100-serie daarentegen vreet je zo goed als alles op wat in de buurt komt :twisted:

Daarom, in een 200-serie is de 1.4 MPi niet echt gerechtvaardigd, het koppel op de motor is veel te weinig.

Daarentegen heb ik wel menig ander 1.4tje en 1.6je voor schut gezet met deze auto, immers hij levert over de 100pk, doen maar weinig andere auto's in die klasse na :lol: