Pagina 1 van 1
Geplaatst: di sep 14, 2004 1:39 am
door DaZelator
OK, maar wat wil je weten? Volgens mij is de koppeling gewoon een dure grap.
Stomme vraag misschien, maar hoe merk je dat je koppeling stuk gaat/is? Kun je nog een tijdje doorrijden, of sta je direct stil langs de kant van de weg?

Mijn dealer gaf nl aan dat schakelen in mijn wagen "zwaar" ging, hetgeen zou duiden op een koppeling die het aan het begeven is. Maar ik vind dit niet zo'n waarschijnlijk verhaal, vandaar.

Geplaatst: di sep 14, 2004 1:01 pm
door floris
LICHT JE PEDAAL OP DE BODEM
ALS DAT HET GEVAL IS IS NAMELIJK JE HOOFD OF WERK CILINDER LEK
KOMT HEEL VAAK VOOR BIJ EEN 600

Geplaatst: di sep 14, 2004 10:04 pm
door Dennis
floris schreef:LICHT JE PEDAAL OP DE BODEM
ehh...
hoe bedoel je dat?
Ik moet mijn koppeling behoorlijk ver intrappen, maar dit schijnt "normaal" te zijn bij 400 / 45's toch?
Geplaatst: di sep 14, 2004 10:05 pm
door DaZelator
Victor schreef:Koppeling kan t op verschillende manieren begeven. t mooiste is als de voering op raakt en hij begint te slippen. Dit merk je dan vanzelf wel bij schakelen en op laten komen koppeling of bv in extreme omstandigheden. Dan weet je dat t er aan zit te komen.
Bij mij was het echter plotsklaps weg. Hij slipte helemaal niet. Ik was in frankrijk in de bergen en de koppeling functioneerde prima. Paar dagen later reed ik 120 in zn 5 op de snelweg en ineens weg. Kon helemaal niets meer.
Lastig schakelen kan wel met koppeling te maken hebben maar ik zou m niet preventief vervangen
OK, dank je. Ik laat het er wel op aankomen... een keertje langs de kant van de weg heb ik niet zoveel moeite mee.

Laat nog even weten wat je nu hebt gedaan... of je een goedkope oplossing hebt gevonden. Thx.
Geplaatst: di sep 14, 2004 10:09 pm
door Dennis
Hoeveel km heeft die 75 gelopen nu?
Geplaatst: di sep 14, 2004 10:19 pm
door DaZelator
Dennis schreef:Hoeveel km heeft die 75 gelopen nu?
Circa 165.000 km sinds maart 2000, dus gemiddeld 37.000 per jaar. Even voor de duidelijkheid: ik merk niets van koppelingsproblemen oid, behalve dat mn dealer me bij 145.000 km "waarschuwde".

Geplaatst: di sep 14, 2004 10:52 pm
door Dennis
hmm....zolang het goed gaat, gaat het goed he
Ik vind 165000 km eigenlijk geen verontrustende stand (gebaseerd op eerdere ervaringen. tenzij misschien veel met zware aanhanger gesjeesd is ofzo)....ben benieuwd

Geplaatst: wo sep 15, 2004 1:39 pm
door Dutch
ìk laat alles doen bij een niet merk garage bij mij in de buurt had nog nooit een 114 koppeling gedaan(bij mij was de klauw van de drukgroep geknapt kon ook ineens niet meer schakelen zonder tussen gas, platen waren nog rwedelijk goed) en ook met mijn 800 ga ik hierheen altijd goeie ervaringen mee beter dan bij haarhuis (de dealer in de buurt) waar ze gewoon teveel vragen voor onderdelen en uurloon en een monteur blijft een monteur alleen heb je hele goeie, goeie en slechte maar die kunnen ook bij de niet dealer werken gewoon ff rondvragen naar ervaringen.