Pagina 1 van 1
Reparatie
Geplaatst: ma sep 06, 2004 2:33 pm
door rover220GTi
Hoi,
het is dus weer eens tijd voor de APK, en de vervanging van nog een as-hoes. Probleem is dat net zoals de vorige keer, zit de homokeneet helemaal vast, en kan dus niets worden los gemaakt. Hebben andere Rover eigenaren hier ook problemen mee gehad?
De vorige hebben ze met 9 ton kracht van de lager proberen te verwijderen maar zelfs dat heeft niet geholpen. Uiteindelijk heb ik dus een nieuwe lager erbij moeten betalen, en dit lijkt alweer het geval te zijn. Iemand nog tips over hoe ik dit aan moet pakken, in dat geval dan hoor ik het graag.
Vorige keer heeft het me 300 euro gekost, en dit is mij net te duur, weet niet of ik veel langer als een jaar erin zal rijden, en zoals die er nu uitziet krijg ik er niet veel meer voor terug over 1 jaar, tegen de tijd dat ik voor een nieuwe auto ga kijken.
Tegen het eind van de week ga ik naar de garage om de APK uit te voeren en kijken welke andere dingen nog veranderd moeten worden, hopelijk niks.
Erik

Geplaatst: ma sep 06, 2004 2:44 pm
door Mark16v
1 van de sloop en die proberen los te krijgen?
Geplaatst: ma sep 06, 2004 8:13 pm
door rover220GTi
Bedoel je een homokeneet en lager van de sloop halen of had je het over de as-hoes? Weet iemand toevallig of de hiervoor genoemde onderdelen op alle 200 seies hetzelfde zijn, en hoe zit het met andere modellen?
Erik
Geplaatst: ma sep 06, 2004 10:14 pm
door Mark16v
Geen ashoes natuurlijk, dan val je van de regen in de drup. En het lijkt me op alle 200's MK2 + 400's MK2 + Tourers hetzelfde.
Geplaatst: ma sep 06, 2004 11:33 pm
door Robert-220TC
zijn de lagers ook verrot?
is het anders niet mogelijk om je as te laten zitten en er een andere hoes over te zetten (overzethoes of iets dergelijks)
Geplaatst: di sep 07, 2004 12:00 pm
door rover220GTi
Ik weet niet of de lagers echt verrot zijn, volgens mij niet, maar de lager zit wel aan de homekeneet vast, en dan bedoel ik echt vast, en zonder die van elkaar los te koppelen kan je geen as-hoes eroverheen krijgen.
M'n pa komt over 1.5 weken weer terug en neemt dan een 2 delige as-hoes mee. Die kan je dan zeg maar om de as heen plakken. Heb dit al een eerder geprobeerd aan de andere kant, alleen had ik toen geen toegang tot een brug oid. Ik hoop dat we het deze keer beter gaat, we zulen het zien.
Erik
Geplaatst: di sep 07, 2004 9:09 pm
door Robert-220TC
M'n pa komt over 1.5 weken weer terug en neemt dan een 2 delige as-hoes mee. Die kan je dan zeg maar om de as heen plakken. Heb dit al een eerder geprobeerd aan de andere kant, alleen had
Yep die dingen bedoel ik
heb ik toen ook gekocht waren meen ik iets van 18 euro voor beide kanten
Geplaatst: vr sep 10, 2004 7:07 pm
door rover^metz
kan niet ff ergens bij een garage je hoes er omheen laten zetten met een hoesspreider?
Geplaatst: vr sep 10, 2004 9:29 pm
door Kevski Style
Als die vast zit dan is je lager en je homokeneet ook naar de klote. Tenminste waarschijnlijk wel. Dan is je homokeneet gegroeft waardoor als je alleen een nieuw lager gaat zetten dat binnen 10.000lm weer moet gebeuren. Waarschijnlijk is het lager gewoon kompleet vastgelopen dan als ik het zo hoor en draait die dus helemaal niet meer. Of heb ik het mis?
Geplaatst: za sep 11, 2004 11:10 am
door rover220GTi
Lager en homokeneet zitten idd aan elkaar vast. Ik heb wel nog steeds geen kloppend geluid gehoord aan die kant, en dus is de homokeneet niet helemaal kapot. Ik ben nu van plan om een 2 delige ashoes te kopen en die er omheen plakken.
Wat is een hoesspreider?
Erik
p.s. ook typisch, gisteren dus de oude auto van m'n ma gebruikt, ben onderweg toen plotseling de koppelingspedaal helemaal de grond in ging. Zal de kabel wel zijn die kapot is gegaan. Kon ik 40 minuten lopen omdat m'n gsm bij een vriend lag.

Geplaatst: za sep 11, 2004 11:16 am
door Kevski Style
Pas er wel mee op. Origineel is de lager en de homokineet toch wel los? Als er namelijk groefjes op de homokineet zitten dan is het lager dus vastgelopen en zal de buitenste schaal dus ook meedraaien. Als het goed is hoor je dan geen schrend geluid meer. Maar het probleem is dat als de groefjes op de homokineet zitten, het volgende lager dan extra snel vast gaat lopen, omdat het zogezegt kan bewegen. Dus ga eerst eens heel goed kijken naar wat er aan de hand is. Zit het lager nauw van zichzelf al vast (wat ik me haast niet voor kan stellen) aan de homokineet dan mag je dit alles buiten beschouwing laten. Veel succes ermee in ieder geval