beetje andere inlaat...

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

beetje andere inlaat...

Bericht door Gerald-17 »

even op ebay gekeken kom ik dit tegen:


http://cgi.ebay.nl/ws/ebayISAPI.dll?Vie ... 7919994703

ik dus mail gestuurd krijg ik dit terug:

Hi Gerald! Yes it will fit a 214 Si. I would say it will add about 25 bhp with a tuned 1.4 with 40's. Thanks for looking

maar what the fuck is 40's??
iemand idee?
groetjes, Gerald.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

carburateurs. Dubbele Webers met 40mm doorlaat. Is leuk, klinkt geil maar hij gaat ongelovelijk veel zuipen dan
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ow dan gaat t naar 1:10 ofzo?
maar wel sneller :twisted:
gaat bij mij niet passen?? :?:
ik heb m verteld dat t op een 214 SI SPI uit 1993 moet gaan komen.. heb jij enig idee of t gaat passen en of er nog aanpassingen voor nodig zijn?
greetz and thanks, Gerald.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

past wel. je haalt je complete inlaatspruitstuk eraf dan, je zet dit pijpenstelsel erop en daar plant je dan 2 carburateurs op. Maarja die carbs zijn duur en het afstellen is ook duur. dus dat komt er allemaal nog bij.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik vond 't inderdaad ook wel goedkoop voor 25 pk extra.. :lol:
thanks!
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Maak er maar rustig 1:7 van. Die dingen zuipen echt als een achterlijke. Afstellen moet inderdaad op de rollerbank gebeuren. En nog een probleem is dat ons sezoen nogal schommeld in temperatuur. Daardoor is de lucht kouder en warmer en is het megsel telkens anders. Injectie past dat aan, maar dat doet een carb niet. moet allemaal manueel gebeuren. 2 webers 40 zijn ongeveer 650 euro dacht ik. Er zal inderdaad wel flink vermogen bijkomen, maar 25 lijkt me een beetje heel erg optimistisch. Vaak zijn procenten beter, aangezien de ene auto meer aanpassingen heeft als de ander, die waarschijnlijk de vermogenstoename versterken. Al met al voor het circuit heel leuk, maar op de straat heb je er weinig aan. Des te meer omdat de verneveling heel klein is van Weber en er dus koppel verloren gaat ten koste van topvermogen. Klinkt dus leuk, maar hou voor de grap de toerenteller maar eens in de gaten. Dan zie je waarschijnlijk dat je niet boven de 4000rpm uitkomt met normaal rijden wat je het meeste doet.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

okay, dus eigenlijk voor de openbare weg niets waard :mrgreen:
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Ja het kan wel, maar dat geld kun je net zo goed besteden aan een programmeerbare ECU. Dan heb je in feite hetzelfde, maar dan beter.... Deze dingen zijn volgens mij alleen maar gemaakt voor mensen die willen racen met auto's maar die niks kunnen of mogen veranderen aan de injectiesystemen. Webers zijn voor topvermogen wel de beste carb's die er zijn....
Plaats reactie