beetje andere inlaat...
- Gerald-17
- MG-R Core
- Contacteer:
beetje andere inlaat...
even op ebay gekeken kom ik dit tegen:
http://cgi.ebay.nl/ws/ebayISAPI.dll?Vie ... 7919994703
ik dus mail gestuurd krijg ik dit terug:
Hi Gerald! Yes it will fit a 214 Si. I would say it will add about 25 bhp with a tuned 1.4 with 40's. Thanks for looking
maar what the fuck is 40's??
iemand idee?
groetjes, Gerald.
http://cgi.ebay.nl/ws/ebayISAPI.dll?Vie ... 7919994703
ik dus mail gestuurd krijg ik dit terug:
Hi Gerald! Yes it will fit a 214 Si. I would say it will add about 25 bhp with a tuned 1.4 with 40's. Thanks for looking
maar what the fuck is 40's??
iemand idee?
groetjes, Gerald.
past wel. je haalt je complete inlaatspruitstuk eraf dan, je zet dit pijpenstelsel erop en daar plant je dan 2 carburateurs op. Maarja die carbs zijn duur en het afstellen is ook duur. dus dat komt er allemaal nog bij.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Maak er maar rustig 1:7 van. Die dingen zuipen echt als een achterlijke. Afstellen moet inderdaad op de rollerbank gebeuren. En nog een probleem is dat ons sezoen nogal schommeld in temperatuur. Daardoor is de lucht kouder en warmer en is het megsel telkens anders. Injectie past dat aan, maar dat doet een carb niet. moet allemaal manueel gebeuren. 2 webers 40 zijn ongeveer 650 euro dacht ik. Er zal inderdaad wel flink vermogen bijkomen, maar 25 lijkt me een beetje heel erg optimistisch. Vaak zijn procenten beter, aangezien de ene auto meer aanpassingen heeft als de ander, die waarschijnlijk de vermogenstoename versterken. Al met al voor het circuit heel leuk, maar op de straat heb je er weinig aan. Des te meer omdat de verneveling heel klein is van Weber en er dus koppel verloren gaat ten koste van topvermogen. Klinkt dus leuk, maar hou voor de grap de toerenteller maar eens in de gaten. Dan zie je waarschijnlijk dat je niet boven de 4000rpm uitkomt met normaal rijden wat je het meeste doet.
Ja het kan wel, maar dat geld kun je net zo goed besteden aan een programmeerbare ECU. Dan heb je in feite hetzelfde, maar dan beter.... Deze dingen zijn volgens mij alleen maar gemaakt voor mensen die willen racen met auto's maar die niks kunnen of mogen veranderen aan de injectiesystemen. Webers zijn voor topvermogen wel de beste carb's die er zijn....