Pagina 1 van 1

1.8 K-series Turbo motor

Geplaatst: di apr 15, 2003 7:48 pm
door Striker
Moest hier gewoon even wat plaatsen, staat al zo lang leeg. :P

Ik kreeg zaterdag van MG-Rover Nederland een uitnodiging om met verschillende MG's te gaan proefrijden. Het is dan o.a. mogelijk om met de ZT 160 te rijden. Dit is een 1.8 K-serie turbo motor. Nu had ik verwacht dan die dan veel meer vermogen zou hebben dan de ZR160, zit tenslotte niet voor niks een turbo op, maar ze leveren allebei 160 pk. :? Weet iemand wat meer van deze motor, is het bijvoorbeeld een VVC?

Geplaatst: di apr 15, 2003 7:57 pm
door Montego
volgens mij geven ze altijd minder pk's op :| . was er niet eentje met 500pk's :?:

Geplaatst: di apr 15, 2003 8:00 pm
door Striker
De nieuwe MG XPower SV heeft 965 (NEGENHONDERDVIJFENZESTIG!!!!) pk. Is uitgerust met stikstofoxide-injectoren :lol: Doei Lambo ! :twisted:

Geplaatst: di apr 15, 2003 8:08 pm
door Montego
Oja deze


Afbeelding

Geplaatst: di apr 15, 2003 8:21 pm
door Striker
Die ja, ben al aan het sparen. Kost maar 85.000 pond (en dat is "maar" de 465pk versie). Wat zou ik voor mijn Vi terugkrijgen als ik die hiervoor inruil? :lol:

Re: 1.8 K-series Turbo motor

Geplaatst: di apr 15, 2003 9:03 pm
door Anton
Striker schreef:Weet iemand wat meer van deze motor, is het bijvoorbeeld een VVC?
Volgens de site van MG is het geen VVC motor. :cry:

Verder verschil met de motor die in de ZR zit is dat hij een hoger koppel heeft, en dat bij een veel lager toerental, wat er dus voor moet zorgen dat hij veel soepeler is dan de motor in de ZR. :twisted: :twisted:

ZR

160 pk bij 7000 tpm
174 Nm bij 4500 tpm

ZT

160 pk bij 5500 tpm
215 Nm bij 2100 tpm


Anton

Geplaatst: di apr 15, 2003 9:21 pm
door Montego
Tja ik zat er al aan te denken om m'n 2e huis maar te verkopen om zo'n MG XpowerSV aan te kunnen schaffen. :D :roll: of dan maar geen speedboot

Geplaatst: do jul 31, 2003 12:02 am
door Robert-220TC
is als het goed is een ford v8 van 4 of 4.8 liter

Geplaatst: zo mei 09, 2004 9:00 pm
door SteV6
MG Xpower SV:

Afbeelding

Geplaatst: zo mei 09, 2004 10:45 pm
door 118GTR
die 160pk klopt wel, het is de gewone K16 kop.

Ik heb zelf een 75 gereden met de 150pk variant van die motor.

De turbo levert gewoon lekker koppel wat lekker rustig rijd en bovendien nodig is voor de 1500 Kg+ zware 75/ZT.

Bovendien schijnt het interresant te zijn m.b.t. emissies, die laag schijnen te zijn(dat levert een belasting voordeel op, in iedergeval in engeland)