1.8 K-series Turbo motor
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
1.8 K-series Turbo motor
Moest hier gewoon even wat plaatsen, staat al zo lang leeg. :P
Ik kreeg zaterdag van MG-Rover Nederland een uitnodiging om met verschillende MG's te gaan proefrijden. Het is dan o.a. mogelijk om met de ZT 160 te rijden. Dit is een 1.8 K-serie turbo motor. Nu had ik verwacht dan die dan veel meer vermogen zou hebben dan de ZR160, zit tenslotte niet voor niks een turbo op, maar ze leveren allebei 160 pk. Weet iemand wat meer van deze motor, is het bijvoorbeeld een VVC?
Ik kreeg zaterdag van MG-Rover Nederland een uitnodiging om met verschillende MG's te gaan proefrijden. Het is dan o.a. mogelijk om met de ZT 160 te rijden. Dit is een 1.8 K-serie turbo motor. Nu had ik verwacht dan die dan veel meer vermogen zou hebben dan de ZR160, zit tenslotte niet voor niks een turbo op, maar ze leveren allebei 160 pk. Weet iemand wat meer van deze motor, is het bijvoorbeeld een VVC?
Re: 1.8 K-series Turbo motor
Volgens de site van MG is het geen VVC motor.Striker schreef:Weet iemand wat meer van deze motor, is het bijvoorbeeld een VVC?
Verder verschil met de motor die in de ZR zit is dat hij een hoger koppel heeft, en dat bij een veel lager toerental, wat er dus voor moet zorgen dat hij veel soepeler is dan de motor in de ZR.
ZR
160 pk bij 7000 tpm
174 Nm bij 4500 tpm
ZT
160 pk bij 5500 tpm
215 Nm bij 2100 tpm
Anton
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
die 160pk klopt wel, het is de gewone K16 kop.
Ik heb zelf een 75 gereden met de 150pk variant van die motor.
De turbo levert gewoon lekker koppel wat lekker rustig rijd en bovendien nodig is voor de 1500 Kg+ zware 75/ZT.
Bovendien schijnt het interresant te zijn m.b.t. emissies, die laag schijnen te zijn(dat levert een belasting voordeel op, in iedergeval in engeland)
Ik heb zelf een 75 gereden met de 150pk variant van die motor.
De turbo levert gewoon lekker koppel wat lekker rustig rijd en bovendien nodig is voor de 1500 Kg+ zware 75/ZT.
Bovendien schijnt het interresant te zijn m.b.t. emissies, die laag schijnen te zijn(dat levert een belasting voordeel op, in iedergeval in engeland)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!