Pagina 1 van 1
Nieuw blok
Geplaatst: ma aug 16, 2004 11:58 pm
door Ashoe
hmn, ik kom nu met iets wat eigenlijk ook in tech forum past, mssn dat een modje een schaduwtopic daar kan maken?
anyways, het motorblok dat nu in m'n rovertje zit (214 Si '93) is niet meer wat het ooit geweest was, koppakking lekt heel lichtjes, kleppen staan beetje krom (en ratelen op stationair >_< ) en ze trekt echt zielig van onderin de toeren
nu wil ik eigenlijk een ander blok erin zetten, met wat meer power en gewoon, naja, wat verser is, kan ze ook weer een tijdje mee
alleen heb ik niet echt een idee wat voor blokken erin kunnen, zonder al te veel aanpassing (ik wil geen motorsteunen verplaatsen als het kan) en waar ik blokken kan vinden
help?
en oh, als jullie nu denken van 'ey, wie is deze noob' (die eigenlijk geen forumnoob is

)
klikkie voor m'n voorsteltopicje

Geplaatst: di aug 17, 2004 12:28 am
door Mark16v
Hoi,
jij hebt een Rover K-serie motorblok, wat betekend dat jij kan kiezen tussen:
1.1 8v
1.4 8v
1.4 16v
1.6 16v
1.8 16v
2.0 16v
Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een 1.6 of 1.8 16v, die zijn nog een beetje te tunen (mocht je dat willen). Je hebt dan standaard tussen de 112 en 190pk.

Geplaatst: di aug 17, 2004 12:46 am
door Ashoe
hmn, jij hangt toch niet toevallig bij het hartelkanaal soms in een rode rover met witte striping?
en thanks voor de info

Geplaatst: di aug 17, 2004 12:47 am
door 118GTR
er is ook nog een 1.1 16v mark.
Zinnige opties zijn idd de 1.6 16v en de 1.8 16v(resp 112pk en 118pk)
Op dit moment heb je al een 1.4 16v met 92(spi) of 103 pk (mpi). Als ik je zo hoor heb je waarschijnlijk de eerst, aangezien de 103pk variant over het algemeen niet als langzaam word gezien.
Geplaatst: di aug 17, 2004 12:49 am
door Ashoe
118GTR schreef:er is ook nog een 1.1 16v mark.
Zinnige opties zijn idd de 1.6 16v en de 1.8 16v(resp 112pk en 118pk)
Op dit moment heb je al een 1.4 16v met 92(spi) of 103 pk (mpi). Als ik je zo hoor heb je waarschijnlijk de eerst, aangezien de 103pk variant over het algemeen niet als langzaam word gezien.
keb de multipoint :P
en naja, de vorige eigenaar had een zoon die 'm flink afgeragt heeft... ok, tis geen langzame auto, maar echt van onderin de toeren komt ze zo traag op gang; bij 3500 krijgt ze wel ineens een extra kick in de rug en dan gaat ze wel

Geplaatst: di aug 17, 2004 1:05 am
door 118GTR
alle k-serie motoren houden erg van toeren. Wil je een beetje koppel onderin dan is de 1.8 vrijwel de enige optie.
de 1.8 VVC levert trouwens ook leuk 143pk of 158pk, maar dat is helemaal een toeren motor, nog meer dan de andere modellen. (koppel is dan ook vrijwel gelijk aan de gewone 1.8 )
er is ook nog een 1.8 turbo (Rover 75 en MG ZT 160), die leveren echt meer koppel, maar ze zullen gruwelijk duur zijn.
reken op 1500~2000 euro voor een gewone 1.8, 2000~2500 voor een VVC. En nog meer voor de turbo.
Geplaatst: di aug 17, 2004 1:10 am
door Ashoe
een gewone 1.8 will do just fine then
*student*

Geplaatst: di aug 17, 2004 7:33 am
door Mark16v
Ashoe schreef:hmn, jij hangt toch niet toevallig bij het hartelkanaal soms in een rode rover met witte striping?
en thanks voor de info

nee die ken ik niet. Ik heb een zwarte 114 GTa 16v gehad:
http://www.karstyle.nl/rover/
en heb nu een zwarte 216 Coupe:
http://www.216coupe.tk