Testbook T4 - waar kan ik terecht?
Geplaatst: wo dec 13, 2023 4:29 pm
Hallo,
Zou graag een Rover 75 2.5KV6 ECU willen laten uitlezen met T4. Weet iemand waar dat nog kan?
Huidige Land-Rover dealers geven aan dat zij het niet kunnen voor Rover KV6, Freelander had dezelfde motor maar helaas (andere ECU?).
Liefst in Vlaanderen, maar Nederland is ook ok.
Waarom? Misfires die ik niet kan oplossen.
Tot dit probleem is het gelukt om zelf het nodige uit te lezen en een eventueel probleem zelf op te lossen.
Beschik over pscan, toaf en algemene OBD uitlees-mogelijkheid. Maar misschien is er met een T4 meer te vinden.
De misfire error is nu niet cylinder specifiek (random misfire error).
Er wordt teveel benzine ingespoten, levert later error voor beide cylinderbanken op: te rijk mengsel.
Check-engine altijd aan, even weg na reset, maar komt snel terug.
Denk alle mogelijke oorzaken aangepakt te hebben: bougies, bobines, injectoren vervangen, controle op lekken luchtinlaat&eventuele afdichtingen vernieuwd, ECU bekabeling gecontroleerd & doorgemeten (is in orde), ECU heeft geen 'verbrande' geur, ziet er goed uit, geen vocht. De lambda sensoren zijn goed. Toch misfires en de motor krijgt teveel benzine.
Blijf zoeken naar mogelijke valse lucht, maar dacht alles gecontroleerd te hebben.
Iemand nog verdere tips? Alvast bedankt, Rob
Zou graag een Rover 75 2.5KV6 ECU willen laten uitlezen met T4. Weet iemand waar dat nog kan?
Huidige Land-Rover dealers geven aan dat zij het niet kunnen voor Rover KV6, Freelander had dezelfde motor maar helaas (andere ECU?).
Liefst in Vlaanderen, maar Nederland is ook ok.
Waarom? Misfires die ik niet kan oplossen.
Tot dit probleem is het gelukt om zelf het nodige uit te lezen en een eventueel probleem zelf op te lossen.
Beschik over pscan, toaf en algemene OBD uitlees-mogelijkheid. Maar misschien is er met een T4 meer te vinden.
De misfire error is nu niet cylinder specifiek (random misfire error).
Er wordt teveel benzine ingespoten, levert later error voor beide cylinderbanken op: te rijk mengsel.
Check-engine altijd aan, even weg na reset, maar komt snel terug.
Denk alle mogelijke oorzaken aangepakt te hebben: bougies, bobines, injectoren vervangen, controle op lekken luchtinlaat&eventuele afdichtingen vernieuwd, ECU bekabeling gecontroleerd & doorgemeten (is in orde), ECU heeft geen 'verbrande' geur, ziet er goed uit, geen vocht. De lambda sensoren zijn goed. Toch misfires en de motor krijgt teveel benzine.
Blijf zoeken naar mogelijke valse lucht, maar dacht alles gecontroleerd te hebben.
Iemand nog verdere tips? Alvast bedankt, Rob