Gezocht: Rover 75 sedan, Celeste uitvoering

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
rovik88
MG-R Regular
Berichten: 34
Lid geworden op: wo apr 06, 2022 4:52 pm
Woonplaats: Overijssel

Gezocht: Rover 75 sedan, Celeste uitvoering

Bericht door rovik88 »

Hallo allemaal,

Voor een nieuwe liefhebber (mijn broer) zou ik even zo vrij willen zijn om zijn vraag hier te posten (is zelf niet zo van de fora e.d.). Hij is op zoek naar een Rover 75 sedan, Celeste uitvoering. Strenge ( 8) ) voorwaarden:
- Full options uitvoering (voor zover ik kon vinden moet dit wel de Celeste zijn, maar please do correct me if I'm wrong :)).
- Pre-facelift model (aparte koplampjes, niet de modernere).
- 2.5L V6.
- Donkergroen of donkerblauw.
- Licht interieur.
- Locatie: Liefst binnen Nederland, maar mag ook tot een straal van 500km daarbuiten.
- Bedrag: Bespreekbaar, wil niet voor een duppie op de eerste rij zitten en heeft er echt wel serieus wat voor over als de staat ernaar is.

Qua technische- en cosmetische staat stelt hij ook wel hoge eisen. Liefst minder dan 100.000km op de teller.

Hij houdt al een hele tijd (= >1jr) advertentiesites in de gaten, maar er lijkt de laatste tijd niets aangeboden te worden dat in een dusdanige nette staat verkeerd als hij wenst (kan ik beamen, want kijk ook mee voor hem).

Hopelijk is er iemand die mij kan tippen naar een hele goed geconserveerde 75 of misschien zelf zijn auto van de hand wil doen. Hij gaat echt naar een goed thuis.
1994 Rover 827 Si Automaat met Honda V6, Nightfire Red Pearlescent
1985 Rover SD1 2600 VdP Manual, Moonraker Blue

'When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious s**t' - Dr. Emmett Brown (Back to the Future 8))
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Gezocht: Rover 75 sedan, Celeste uitvoering

Bericht door Bart-K »

Celeste is een naam die alleen in duitsland gebruikt word, in nederland heet dat een Sterling.
Deze naam word echter door vele handelaren ook misbruikt voor 75's die bij lange na niet full options zijn, ook is door Rover door de jaren heen het nodige weg bezuinigd waardoor een jongere Sterling minder opties heeft dan eentje uit '99 of '00.

Als die eis van 100.000km voor hem keihard is hoop ik dat zijn budget vergelijkbaar is want zulke exemplaren gaan voor serieus geld, en terecht.
Ik kan je adviseren om eens te zoeken in scandinavië en zwitserland, daar staan momenteel echte pareltjes.

Een lage kilometerstand zegt echter zeker niet alles, er zijn genoeg 75's met veel ervaring die in betere staat zijn dan exemplaren die bijna nooit gebruikt worden en daardoor allerlei problemen of uitgesteld onderhoud hebben omdat de eigenaar dat niet nodig acht omdat hij maar zo weinig rijd.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie