Pagina 1 van 1

Cilinder bus weggezakt

Geplaatst: do dec 03, 2020 6:35 pm
door v-50rider
Betreft: Rover Cabrio 216:
De motor gebruikte altijd een kleine hoeveelheid koelvloeistof.
Vorig jaar heb ik daarom de cilinder kop na laten kijken en laten vlakken.
Vervolgens heb ik de motor voorzien van de verzwaarde olie rail, verzwaarde kopbouten en een elastomeer koppakking.

Maar helaas. :evil: :twisted:

In de 2e cilinder van de motor was allemaal koelvloeistof binnengekomen. Het was een waar rookgordijn achter de auto. :dry:
Het was net alsof bij de inlaatslag de cilinder volzoog met koelvloeistof.
Geen koelvloeistof in de olie en geen olie in de koelvloeistof.

De cilinderkop is vandaag door het revisie bedrijf nagekeken, geen lekkage etc.
De cilindervoeringen steken allemaal een fractie boven het onderblok, ga ik nog nameten, maar hoe ik dat moet doen dat weet ik nog niet precies?

Mijn vragen:
Is het een vaak voorkomend probleem dat cilinder voeringen wegzakken?
Ik heb wel gehoord dat de bussen worden verwijderd, schoongemaakt en opnieuw worden geplaatst met Loctite 510 en/of loctite 243
Zijn de bussen moeilijk of makkelijk te verwijderen? En hoe pak ik dit het beste aan?

Re: Cilinder bus weggezakt

Geplaatst: ma dec 07, 2020 10:56 pm
door v-50rider
De cilinder bussen zijn niet weggezakt en zitten muurvast, wanneer ik de krukas rond draai.
Alle 4 bussen zitten ca 0,02 mm boven het onderbuik.
Ik denk dat ik een nieuwe N serie pakking ga monteren.

Re: Cilinder bus weggezakt

Geplaatst: ma dec 07, 2020 11:55 pm
door MARTIN
Cillinderbussen altijd zekeren als je de krukas rond draai.
Grote kans dat deze nu gaan lekken in je carter.
Al je werk voor nop.