Helaas is vandaag mijn MG ZR benzine 105 afgekeurd op een te hoog CO .
Bij stationair was het in eerste instantie nog goed, advies keurmeester even een rondje rijden, want dan is het meestal wel goed.
Helaas was daarna zowel stationair alsmede op toeren de CO veel te hoog.
Waarschijnlijke oorzaak volgens de keurmeester : lambdasonde
Bij de lambdasonde vooraan bij het spruitstuk zitten 4 snoertjes: 2x wit + 1x grijs + 1x zwart.
Op autoweetjes staat een beschrijving van werking en controle.
1500 - 2000 toerental : moet stabiel blijven - uitslag test: alleen bij 2000 toeren lukt dit.
De spanning tussen 0,1 en 0,9 bij lopende motor lijkt ook goed.
Verwarmingsweerstand moet lager dan 30 ohm zijn - ik kom uit op ca 16 ohm
Met een OBD meter kom ik nog wel de volgende fout tegen: P0170 Brandstofregeling , cilinderrij 1 - storing.
Deze fout melding heeft de auto al een paar jaar, vorig jaar geen probleem met de CO
Graag jullie advies.
bvd
Leo
CO te hoog - Lambda - P0170
CO te hoog - Lambda - P0170
Rover 75 & MG TF & MG ZR
Re: CO te hoog - Lambda - P0170
lambda sonde vervangen.
de storing op je reader ontstaat door een slechte sonde
de storing op je reader ontstaat door een slechte sonde
Re: CO te hoog - Lambda - P0170
Achter de katalysator zit ook nog een uitlaatsensor.
Gaat deze sensor ook weleens stuk??
Gaat deze sensor ook weleens stuk??
Rover 75 & MG TF & MG ZR
Re: CO te hoog - Lambda - P0170
Na plaatsing van een 2e hands sonde, (de nieuwe is in bestelling,) zijn de foutcodes verdwenen.
Vandaag is de MG ZR goedgekeurd!
Kan weer een vol jaar op pad!
Vandaag is de MG ZR goedgekeurd!
Kan weer een vol jaar op pad!
Rover 75 & MG TF & MG ZR