zuipert

214 216 218 220 25
Plaats reactie
peter

zuipert

Bericht door peter »

even een vraag hoeveel kilometer moet je onder normale omstandigheden met een volle tank ongeveer kunnen rijden met een 214si 98 want ik kan er ongeveer maar 350 mee rijden
Dennis

Bericht door Dennis »

Rijd je hem dan echt helemaal leeg?
Oftewel...hoe veel liter moet je erbij gooien om hem na die 350 km weer vol te krijgen.

Jouw auto heeft volgens mij een 50 liter tank, dus stel dat je er 45 liter uit rijd, en dan gaat tanken dan zit je dus iets onder de 1 op 8.
Op zich lijkt me dat nogal onzuinig.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Aantal km op een tank zegt me niet zoveel, het gaat er idd om hoeveel liter je dan tankt.
Als de wijzer van de benzinemeter al onder de rode streep staat, tank ik nog maar rond de 40 liter, terwijl er een 50 liter tank in zit.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Inderdaad, als ik de naald in het rode vlakje heb staan moet ik ongeveer 40 liter tanken en dan zit de tank weer helemaal vol.
Dit is bij mij een vrij constante hoeveelheid.
En gemiddeld kan ik dan zo'n 450 km rijden.
(stadsverkeer, buiten de bebouwde kom en snelweg)
(bij meer snelweg en een cruisesnelheid van 130 wordt het verbruik iets gunstiger)
jan_dakpan

Re: zuipert

Bericht door jan_dakpan »

peter schreef:even een vraag hoeveel kilometer moet je onder normale omstandigheden met een volle tank ongeveer kunnen rijden met een 214si 98 want ik kan er ongeveer maar 350 mee rijden
Heb ik ook. Dan zit ie bijna tegen het rode streepje aan. Als ik dan tank heb ik de tank vol voor €38 da's ongeveer 30 Liter. Ik tank nu aan de hand van de km stand. IK weet dat ik veel km's kan maken. Meeste wat ik gemaakt heb is 480. Toen durfde ik niet meer verder en ben maar gaan tanken. Maar dit geeft dus aan dat je wel veel verder kunt rijden, mits je hetzelfde hebt als ik. Dus dat de meter net nog ietsjes tegen het rode of op het rode staat.

Misschien is het de vlotter ook wel zoals in dit Topic wordt besporken.
RoverBRM schreef:Toen ik mijn eerste rover 200 in 1995 kocht, was dit één van de kinderziektes
roverdude

Bericht door roverdude »

Mijn coupétje heeft gisteren slechts 250km gereden met een volle tank :shock: .
Ik was er even nie goe van. Misschien lag het aan het feit dat er een caravan achter hing :lol: ? Normaal rijd hij 8 l/100km.
Plaats reactie