Ik ben toe aan een nieuw setje (voor) banden onder m'n 25, en nou wou ik ze alle 4 vervangen voor een setje 205/50/15.
Standaard (& momenteel dus) zit er 185/55/15 onder.
Iemand ervaring hiermee? qua extra bandengeluid etc. ?
Volgens mijn berekening is de 205/50 zo'n beetje net zo hoog als een 185/55....... owja m'n velgen zijn de originele "club" velgen
Ik weet dat er een aantal mensen met 205 banden rondrijden op de originele Rover velgen, dus het zou moeten passen. 195/50/15 is ook een optie. Geeft een iets grotere tellerafwijking, maar is een stuk goedkoper en maar één maat breder dan de originele banden.
In principe kan je zeggen dat hoe breder de banden, hoe meer geluid. Maar in de praktijk zal het echt niet storend zijn.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Striker schreef:In principe kan je zeggen dat hoe breder de banden, hoe meer geluid. Maar in de praktijk zal het echt niet storend zijn.
Dit is inderdaad "in principe". Tests lijken echter aan te tonen dat hoe platter (dus breder, minder hoog) de band, deste stiller en comfortabeler deze is. Zie ook http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=2403 (laatste twee posts).
@Arnie: Als je (straks) merken/typen banden aan het vergelijken bent op interieurgeluid en comfort, kijk dan ook eens in dit topic; bevat veel info en links.
Standaard is toch 175/65 R14? (echt helemaal standaard)
als je dan gaat rekenen klopt 195/50 R15 wel.
en geeft 205/50 R15 wel weer een afwijking.
En platter is echt niet comfortabeler.
Ga maar eens op een klinkerweg rijden met echt platte bandjes.
Niet echt comfortabel.
Maar wel super in de bochtjes.
Edgecrusher schreef:Standaard is toch 175/65 R14? (echt helemaal standaard)
als je dan gaat rekenen klopt 195/50 R15 wel.
en geeft 205/50 R15 wel weer een afwijking.
En platter is echt niet comfortabeler.
Ga maar eens op een klinkerweg rijden met echt platte bandjes.
Niet echt comfortabel.
Maar wel super in de bochtjes.
Klopt, maar op de club uitvoering zit dus standaard 15" lichtmetaal met deze bandenmaat...
205 is idd iets anders van diameter (ik meen iets van 0.8 mm) maar dat vind ik te verwaarlozen.....
resultaat diameter 185/55: 584.45 mm en van de 205/50: 585.97 mm
als de 185/55 100 km/h op de teller aangeeft, geeft de 205/50 99.70 km/h aan.
Aardig te verwaarlozen dus...... hetzelfde heb je al als je bandjes iets gesleten zijn