Toerental blijft hangen
Geplaatst: ma aug 09, 2004 12:41 pm
Op six flags had ik daar na afloop erg veel last van. Daarop heb ik een 2e hands aluminium gasklep besteld bij uk carparts. Deze komt uit een 25.
De oude was echt versleten. je hoorde een piepend geluid als je de veer naar beneden duwde van de klep afkomen.

De aluminium gasklep werkt perfect. Als ik hem naar beneden duw en weer loslaat springt ie binnnen een tel helemaal dicht....zeg maar...
alleen de toeren blijven nog wel een beetje hangen terwijl de gasklep al 'dicht' is
Om dit duidelijker te maken heb ik een filmpie gemaakt.
(voor filmpje ff rechtsklikken en 'doel opslaan als' kiezen)
Vooral wanneer ik aan het schakelen ben (bijvoorbeeld 2 naar 3) dan trap ik de koppeling in en dan zakt het toerental, blijft 2 tellen op 1250 toeren hangen en zakt dan verder. of is dit normaal ofzo???
Na de installatie hebben we de auto gereset. contact aan 5x gaspedaal vol intrappen en dan starten. is dat de juiste manier?
-edit- het zijn nu twee filmpjes om het te verduidelijken. Het 2e filmpje is rijdend gemaakt het 1e in stilstaande positie -edit-
De oude was echt versleten. je hoorde een piepend geluid als je de veer naar beneden duwde van de klep afkomen.
De aluminium gasklep werkt perfect. Als ik hem naar beneden duw en weer loslaat springt ie binnnen een tel helemaal dicht....zeg maar...
alleen de toeren blijven nog wel een beetje hangen terwijl de gasklep al 'dicht' is

Om dit duidelijker te maken heb ik een filmpie gemaakt.
(voor filmpje ff rechtsklikken en 'doel opslaan als' kiezen)
Vooral wanneer ik aan het schakelen ben (bijvoorbeeld 2 naar 3) dan trap ik de koppeling in en dan zakt het toerental, blijft 2 tellen op 1250 toeren hangen en zakt dan verder. of is dit normaal ofzo???
Na de installatie hebben we de auto gereset. contact aan 5x gaspedaal vol intrappen en dan starten. is dat de juiste manier?
-edit- het zijn nu twee filmpjes om het te verduidelijken. Het 2e filmpje is rijdend gemaakt het 1e in stilstaande positie -edit-