Pagina 1 van 1

Toerental blijft hangen

Geplaatst: ma aug 09, 2004 12:41 pm
door jan_dakpan
Op six flags had ik daar na afloop erg veel last van. Daarop heb ik een 2e hands aluminium gasklep besteld bij uk carparts. Deze komt uit een 25.
De oude was echt versleten. je hoorde een piepend geluid als je de veer naar beneden duwde van de klep afkomen.

Afbeelding

De aluminium gasklep werkt perfect. Als ik hem naar beneden duw en weer loslaat springt ie binnnen een tel helemaal dicht....zeg maar...
alleen de toeren blijven nog wel een beetje hangen terwijl de gasklep al 'dicht' is :|
Om dit duidelijker te maken heb ik een filmpie gemaakt.
(voor filmpje ff rechtsklikken en 'doel opslaan als' kiezen)

Vooral wanneer ik aan het schakelen ben (bijvoorbeeld 2 naar 3) dan trap ik de koppeling in en dan zakt het toerental, blijft 2 tellen op 1250 toeren hangen en zakt dan verder. of is dit normaal ofzo???

Na de installatie hebben we de auto gereset. contact aan 5x gaspedaal vol intrappen en dan starten. is dat de juiste manier?

-edit- het zijn nu twee filmpjes om het te verduidelijken. Het 2e filmpje is rijdend gemaakt het 1e in stilstaande positie -edit-

Geplaatst: ma aug 09, 2004 4:33 pm
door MoRaX
Mjah kan aan mij liggen. Voor de rest wel weinig ervaring met het motorgedeelte van b.v. een 214 Heb zelf een carb. Maar op het eerste gezicht op filmpje 1 weinig geks te zien?...... bij de 1250 vangt hij hem volgens mij alleen even op zondat hij niet te snel naar de 800 terug valt?
Op 2 filmpje is het in mijjn ogen wat erger?!?! Daar blijft hij idd even hangen als ik het vergelijk met de afnemende snelheid van de meter daarnaast. Daarvoor heb ik geen verklaring. Lijkt me dat het irritanter is als je rijdt?

Wel appart, maar ik zie er weinig kwaad in!?!?

Als iemand er meer over kan vertellen mag diegene mij natuurlijk heel hard verbeteren! :P

Geplaatst: do aug 12, 2004 4:44 pm
door Edgecrusher
Dit heb ik ook wel met mijn 214.
Ik weet niet of dit abnormaal is.
Ik heb ook geen idee of hij dit altijd heeft gedaan.
Maar ik heb er i.i.g. geen last van.

Geplaatst: do aug 12, 2004 5:14 pm
door jan_dakpan
Ik blijf het erg irri vinden....maarjah zal er mee moeten leven. Ik hoef iig geen tussengas mee te geven. Dat doetie nu automatisch :P

Geplaatst: do aug 12, 2004 11:36 pm
door 118GTR
behalve dan dat je met OP-schakelen alles behalve tussengas wil. In de racerij is het oorzaak nr1 van versleten versnellingsbakken, wel het feit dat de motor niet snel genoeg in toeren daalt.

vb, je rijd 120 dat is 7000 rpm in 3, en je schakelt op naar 4 -> 5000 rpm. Echter draait nog altijd 6000 rpm, toch koppelen=> ff veel kracht op de tandwielen, terwijl ze niet volledig aangegrepen zijn.

Geplaatst: zo aug 15, 2004 9:21 pm
door floris
heb je je gasklephuis wel af laten stellen bij de dealler

Geplaatst: zo aug 15, 2004 9:36 pm
door Mista T
floris schreef:heb je je gasklephuis wel af laten stellen bij de dealler
Moet je die dan laten afstellen??

Dat is toch gewoon dat schroefje iets anders aan draaien...

Geplaatst: zo aug 15, 2004 9:48 pm
door floris
om het goed af te stellen moet hij aan de computter hangen

Geplaatst: ma aug 16, 2004 11:19 am
door jan_dakpan
hmm....ik zal het eens bij de dealer gaan vragen...

Geplaatst: wo aug 18, 2004 4:10 pm
door jan_dakpan
Ben dus bij de dealer geweest met mijn probleem.
Monteur ging rije en natuurlijk helemaal nix aan de hand.
Sindsdien is het probleem nooit weer voorgekomen :shock:
Ben vandaag zo'n 60km wezen proefrijden maar geen een keer dat het bleef hangen....
De monteur zal wel een magische voet gehad hebben ofzo :?

Geplaatst: wo aug 18, 2004 4:39 pm
door 118GTR
tja zul je altijd zien, waarschijnlijk moest je gasklep weer een beetje inslijten ofzo.