Mijn Rover 75 heeft motorschade opgelopen door te weinig olie. Te horen aan het ratelende geluid wat er onder de motorkap vandaan komt zijn er wat lagers stuk gelopen...
Ik heb als nood een ander wagentje (Lancia Delta '98

Zo als ik het nu bekijk heb ik een aantal opties:
1. De Rover weg doen (dit wil ik dus niet!)
2. De huidige motor zelf reviseren.
3. De huidige motor verwisselen door een andere motor van hetzelfde type (2.5 v6)
4. De huidige motor verwisselen door een andere motor van een ander type ( b.v 2.0 v6 of 1.8 Turbo)
Optie 1 is valt voor mij af omdat ik de auto niet weg wil doen, het is voor zijn leeftijd nog een hele mooie en goede auto waar ik onlangs nog redelijk wat aan vervangen heb.
Optie 2 , zou een optie kunnen zijn , ik weet echter niet wat de kosten hiervoor zullen zijn en of ik dit zelf kan doen?
Optie 3 , Lijkt mij de makkelijkste oplossing....mits ik een goed blok van dit type aan kan komen.
Optie 4 , Hiervan weet ik niet of dit zomaar mogelijk is of dat dit echt geen doen is...
Als ik naar mijn opties kijk lijkt optie 3 mij het meest voor de hand liggend en eenvoudigst uit te voeren.
Wat zijn jullie gedachten hier over? Mischien dat iemand al ervaring heeft met een van de bovenstaande opties?
Bvd en Groet,
Frans van der Linden