Storing display infocentre

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
frinden
MG-R Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 9:00 pm
Woonplaats: Overloon

Storing display infocentre

Bericht door frinden »

Sinds enige maanden heb ik een storing op het display van het infocentre. Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat deze storing zich voor doet op het moment dat ik de motor start of enige tijd daarna. Het schermpje van het display verspingt of er komt een lijn in het beeld of valt geheel uit. Voor het starten van de motor werkt het infocenter display zoals het hoort te doen.

Nu was ik onlangs bij de MG-ROVER dealer in Eindhoven om een onderdeel op te halen en had dit probleem voorgelegd. De persoon die ik sprak zij dat de oorzaak voor dit probleem waarschijnlijk zit in het K-bus systeem. Vaak komt het voor dat er stekker verbindingen geerodeerd zijn en zulke problemen geven. Vooral de navigatie unit in de kofferbak en stekkers onder de electrische voorstoelen kunnen door vocht problemen geven.

Ik heb de body-control unit onder het dashboard kastje losgehad en alle verbindingen nagekeken evenals de motor-control unit onder de motorkap. Hier kon ik niets bijzonders vinden wat zou kunnen lijden tot deze storing.

Heeft er iemand hier een idee in welke richting ik het moet zoeken?

Alvast bedankt en groetjes Frans

Ps. ik wil een foto van het ''gestoorde schermpje'' bijvoegen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen...
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Storing display infocentre

Bericht door Mista T »

Heb hier al eens met Martin over gesproken, maar waarschijnlijk zit het probleem in de flatcable die achter je dashboard gemonteerd zit. Vaak is het inderdaad een probleem van vervuilde connecties.
Heb er al meerdere gezien die een schoonmaakbeurt nodig hebben.

is het zoiets:
Afbeelding
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Storing display infocentre

Bericht door arjen »

Het k-bus systeem is een communicatie systeem, dat zal in ieder geval geen streep in de display veroorzaken.
Dit soort storingen zitten inderdaad veelal in de flat cable of printplaat.
frinden
MG-R Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 9:00 pm
Woonplaats: Overloon

Re: Storing display infocentre

Bericht door frinden »

Wat ik raar vind is dat de storing pas plaats vind nadat ik de auto gestart heb. Het display werkt gewoon als de auto op contact staat, er is dan niets abnormaals te zien. Als het aan de flatcables of een printplaat zou liggen zou deze storing ook zichtbaar moeten zijn voordat de auto gestart is.

Auto geeft ook een airbag storing...mischien kan dit er iets mee te maken hebben?

Ik wil graag een foto bijvoegen van de storing die het scherm geeft, kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen?

@Mista T: De storing op mijn display ziet er wat anders uit. De streep die ontstaat is enkel en horizontaal.
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Re: Storing display infocentre

Bericht door falco »

Wat er kan gebeuren is dat de flat cable slecht contakt heeft door de trillingen die de motor veroorzaakt . Toch even schoonmaken en dan verder zoeken als het probleem blijft. De airbag storing kan heel goed mogelijk een stekkerverbinding onder de stoel zijn. Suc6 en laat even weten als je het euvel verholpen hebt.
Gr.
Falco
frinden
MG-R Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 9:00 pm
Woonplaats: Overloon

Re: Storing display infocentre

Bericht door frinden »

De stekkers van de flatcables al nagekeken en hier was niets aan te zien...idd eerst maar eens naar de stekkers onder de stoelen kijken.

Echter dit weekend grotere problemen erbij gekregen...waarschijnlijk wat lagers in het motorblok die stuk zijn gelopen... :(
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Re: Storing display infocentre

Bericht door falco »

Dat zal gaan kosten. Als het een diesel is dan weet ik dat Hugos er een heeft liggen.
Suc6.
Gr.
Falco
frinden
MG-R Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 9:00 pm
Woonplaats: Overloon

Re: Storing display infocentre

Bericht door frinden »

Hoi Falco,

Het gaat om een 2.5 v6...
Wat moeilijker te vinden denk ik maar ik heb als nood een ander wagentje gekoch. Ik kan dus rustig op zoek....is motor rivisie (zelf doen)mischien een optie?



Gr Frans
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
MG-R Addict
Berichten: 238
Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss

Re: Storing display infocentre

Bericht door Mr. Dj M. »

Als de rest van het blok nog goed is wellicht wel, maar dat hangt van de kosten af.
Ik zou eens kijken of je wat offertes kan opvragen bij garages.
Afbeelding
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Re: Storing display infocentre

Bericht door falco »

Diagnose service noord heeft mij is een mooie prijs laten horen voor een ruilmotor. Zou hun is vragen.
Gr. Falco
frinden
MG-R Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 9:00 pm
Woonplaats: Overloon

Re: Storing display infocentre

Bericht door frinden »

Bedankt voor de tip Falco!

Gr Frans
Plaats reactie