Hallo iedereen,
Na het betalen van een rekening van 700,- vorige maand om mijn prachtige knal gele MG door de apk te krijgen, dacht ik wel even uit te problemen te zijn. Helaas kwam ik er vorige week achter dat mijn auto problemen heeft met het schakelen . Over het algemeen gaat het schakelen soepel tijdens het rijden. Er zijn alleen momenten waarbij hij opeen erg stroef schakelt. Hij is dan heel moeilijk in de versnelling te krijgen. Maar na een korte periode is dit over en dan schakelt hij weer soepel. Daar valt mee te leven dacht ik. Totdat opeens de achteruit problemen kreeg. Nu wanneer ik hem in de achteruit zet, krijg ik een knarsend geluid te horen voordat hij erin schiet. Ik ben zo snel mogelijk naar de garage gegaan om dit te laten inspecteren. Nu weet ik dat de ZS wel vaker problemen heeft met de koppeling. Meestal is het de hydraulische koppeling die problemen vertoond. Dus ik hoopte daar een beetje op. Echter bleek deze goed te functioneren. De monteur heeft niets gevonden dat het probleem echt verklaard. Hij zij wel dat de koppeling niet erg goed aanvoelt. Hij adviseerde mij om de gehele koppeling set te vervangen! Daar schrok ik nogal van. Dit is een beste investering voor een auto die ik voor 2 ruggen heb gekocht. Als ik dit had geweten voordat ik de apk in ging, had ik mijn auto meteen verkocht. Nu zit ik ermee vast omdat ik al 700 erin gestopt heb. Ik denk dat ik naar een andere garage ga voor een second opinion. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zou het lucht in de hydraulische koppeling kunnen zijn? Of misschien een slechte Master cilinder? Of zal ik toch uiteindelijk mijn koppeling set moeten vervangen?
Dit probleem komt dus vaker voor?
Ik laat hem vaak staan in de 3. Ik merk dat alles dan soepel schakelt. Ook zet ik hem eerst in de achteruit voordat ik de auto start. Dit help ook.
zs 180 2,5 ltr
super geel en met de grote spoiler
ik moet zeggen, het is een beetje een sjonny auto maar hij rijdt fantastisch.
ik ben er verliefd op ook al noemt iedereen hem de gele banaan.
elke ochtend wanneer ik de auto opstart en de motor hoor heb ik weer zin om even goed snel over de snel weg te racen. het model is een frankenstein van honda en rover met een mg batch. maar toch heeft het wel wat.
Ah jij hebt deze.
Heeft lang te koop gesttaan in Almere? Dacht ik?
Ik heb ook n gele (en een rode), gele geeft ook n hoge spoiler, zijn maar twee gele die dat hebben Betreft hier de 18k4 trouwens.
Lekker bekijks mee zeker?
Wil je me een plezier doen en eens kijken wat het commissie nummer is?
Staat op de rechter B-stijl, ZS, en dan 6 cijfers.
zeker veel bekijks. Zelfs mensen die uit het raam hangen tijdens het rijden op de snelweg om een foto te maken . Veel jonge kinderen die zeggen. Kijk mam een gele auto. lol bijna een rockster
vin RTLLLT2D560976
vin_sequence 560976
off_assembly_date Thursday, 23rd August 2001 @ 14:20:14
model ZS
variant 180
num_doors 4
paint_code FAR
brochure_model_desc 4 Door 2.5 KV M2
sales_model_derivative_desc MG ZS 2.5 180ps Saloon
sequence_number 1
home_export EXPORT
cicode M2640
country NETHERLANDS
exterior_paint Trophy Yellow
interior_trim Ash / Blue / Yellow - Yellow Insert
engine KV6 2.5
trimlevel Class 7.1 (M2)
bodytype 4DR
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year INTRO
sold_date Unknown
General Information
This vehicle was the 1,315th ZS to run off the production line, out of 27,514
This vehicle was the 770th ZS 180 to be made out of 6,876
This vehicle was the 263rd ZS in Trophy Yellow (code: FAR) to be made out of 829 Trophy Yellow ZSs
Ik weet niet of deze in Almere stond. Ik heb hem gekocht in Amsterdam. Maar volgens mij heeft de dealer hem over genomen van een andere dealer. Dus het zou kunnen.