Pagina 1 van 1
aaarggghh, hij rijd nie meer!!!
Geplaatst: do jul 15, 2004 7:53 pm
door wolve
een maand geleden begon hij te piepen bij tussengas en koppeling op laten komen. sinds de montage van mijn nieuwe bandjes leek het alsof hij voor stuiterde bij vol wegtrekken (gebeurt wel vaker bij lichte autootjes). naderhand kwam dat geluid/gevoel steeds vaker terug ook bij normaal optrekken. geleidelijk aan dat het vaker gebeurde werd het geluid/gevoel minder maar hij slipte (gevoel van een slippende koppeling) wel meer door. dezelfde middag werd het dramatische erg en toen ik dan ook bij een stoplicht tot stilstand kwam was het geluid nog alleen maar een luid gebrom maar ik kwam dan ook niet meer weg

.
aan de kant anwb erbij. t scheen iets bij me koppeling te wezen(stukke voering?) of in het ergste geval me 'prise-as'. voordat ik iets ging aanschaffen blok eruit en maar kijken wat het is. heb ik eindelijk me blok eruit ziet alles er 'ok' uit

. alleen een soort druppelvormig wit gruis in me koppelingshuis
ik ben het spoor bijster, 1 van jullie misschien suggestie of tip. misschien ooit eens zelf meegemaakt(ik hoop het niet voor je

)
Geplaatst: vr jul 16, 2004 6:24 pm
door Mini Power
Om wat voor auto gaat het?
Geplaatst: vr jul 16, 2004 8:01 pm
door Järv
Mini Power schreef:Om wat voor auto gaat het?
als het goed is om een 114 gta 16v
Geplaatst: za jul 17, 2004 8:09 pm
door Dutch
ik denk mini
pol tijd??
wie denkt dat het wat anders is??
ah hoor ok scania? ow ander forum..
Geplaatst: zo jul 18, 2004 2:33 pm
door Mini Power
Anders pak je niet ff je blok eruit...

Geplaatst: ma jul 19, 2004 12:53 am
door Mark16v
volgens mij was het ook een GTa 16v.
Geplaatst: ma jul 19, 2004 1:21 am
door 118GTR
Volgens al zijn oude posts gaat het idd om een 114 GTa 16v (tering we doen een hoop moeite met zijn allen, op "normale" forums was de vraag gewoon niet beantwoord)
ontopic dan maar weer.
mogelijke oorzaken:
a=>koppeling
b=>drukgroeplager(zit tussen de bak en de koppelingsplaat), klein rond ding, met een gat erin.
c=>koppelingsarm(dat asje dat die arm zit die bovenop de bak zit)
d=>primaire as van de versnellingsbak.
ik denk dat het "b" is, die kan wel eens versleten zijn. Een nieuwe koppeling zal ook wel nodig zijn..
maar eerlijk gezegd, zou ik toch denken dat wat er ook kapot is je het direct zou moeten kunnen zien.(rare slijtageplekken)
Geplaatst: ma jul 19, 2004 4:41 pm
door wolve
ow lekker snugger van me

!
tis een 114 gta 16v...
me druklager denk ik ook aan, alleen kan dat ook de oorzaak zijn van het 'klapperen' in het begin en dat je nu helemaal nie meer vooruit komt, schakelen is geen probleem!
koppeling is oke en toen ie t nog dee geen teken van slijtage
duss..
keb me aandrijfas( de korte ) eruit, ziet oppie toppie uit!
bedoel je hoofdas of 'priesas'???
priesas ziet er gelikt uit
ik ga weer verder, elke tip is welkom.
btw thnx voor de gedane moeite om m'n wagen te achterhalen

!
Geplaatst: wo jul 21, 2004 7:05 pm
door Dutch
drukgroep vingers!!!
heeft mij ex ok gehad toen ik hem net 10km had gereden schakelen kon alleen met duddel KLUTSEN
Geplaatst: ma jul 26, 2004 11:54 am
door wolve
mensen ik ben de draad egt goed kwijt. ik heb een drukgroep+koppeling gemonteerd die 100% goed is. nieuwe druklager. wil ik testen, rijd ie naaar voren en ik wil naar achteren wegrijden en pecies hetzelfde probleem

. nou is mijn financiele laatje leeg en ik heb al helemaal nog weinig tijd, dus ik ga hem helaas wegdoen

.
of in zijn geheel + nog 1 compleet motorblok waar alleen 16 kromme kleppies in zitten of ik verkoop hem in onderdelen. als je interesse heb kijk dan maar bij te koop!
