Pagina 1 van 2

zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 1:41 pm
door Michel
Hallo, sinds een aantal weken heb ik een mg zr 1.8 uit 2003.
Auto rijd prima en zag er ook goed uit op de brug. Maar nu heb ik een vraag betreft een dieselachtig geluid uit de motor. Toen ik de auto heb gekocht is mij verteld dat dit altijd al zo was en dus eigenlijk gewoon hoorde. Maar is dit ook zo? Auto heeft wel gewoon z'n vermogen en ik merk er verder niks aan tijdens het rijden.
Op internet heb ik gelezen dat dit mogelijk de nokkenasversteller is als deze op de auto zit. Als ik gas geef gaat het geluid mee met het toerental.

Weet iemand misschien of deze er op zit en of dit het kan zijn? Zijn er verder nog meer mensen die dit geluid hebben met deze auto?

Het laatste wat ik jullie wil vragen is wat ik aan de auto moet veranderen om wat meer vermogen te krijgen?
Zelf zat ik te denken aan nieuw uitlaatspruitstuk en dan ook gelijk de volledige uitlaat mee pakken. Vervolgens wil ik een ander luchtfilter erop zetten en dan de auto hierop laten chippen.

Hoeveel pk kan ik hiermee winnen denken jullie? Of wat zouden jullie doen om de auto sneller te maken? ?

En hebben jullie eventueel links van sites, want ik zelf heb wel al gezocht maar kon niet veel vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr. Michel

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 2:26 pm
door Pica
VIS kleppen die rammelen in je inlaatspruitstuk?


Meeste winst haal je uit turboblokken, wil je winst halen uit een "standaard" blok, moet je veel meer veranderen.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 2:45 pm
door bam
Als jij een vvc hebt klopt het, die rammelen nog wel eens. De juiste olie is wel erg belangrijk bij dit type blok

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 2:51 pm
door Docklands
Pica schreef:VIS kleppen die rammelen in je inlaatspruitstuk?
Piet die zitten niet op een 1.8 :p op een V6 zou het plausibel kunnen zijn.

En zoals Bas zei ligt het aan het type olie en uiteraard de afstelling ervan.
Maar rammelen gaan ze na verloop van tijd allemaal doen.
Er ontstaat toch speling.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 3:17 pm
door Bart-K
VVC's klinken altijd wat dieselig, vooral als ze warm zijn.

Voor chiptuning kun je terecht bij Kmaps in de UK.
http://www.kmaps.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Decat helpt ook bij een VVC, een MGF VVC bijvoorbeeld levert zonder katalysator 7pk meer.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 4:35 pm
door Pica
Ik zat redelijk in de goede hoek. |:) :oops:

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 8:39 pm
door Michel
Bedankt voor de reacties!

Waar zit er dan speling op? En dit kan dus geen kwaad?
De olie heb ik bij aankoop gelijk ververst met 5w30, dit omdat op kroonoil dit de beste olie is voor deze auto.

Cat ga ik er sowieso tussenuit halen na de apk. Maar wat kan ik er nog meer aan veranderen?? Want ik heb inderdaad geen turbo dus dit maakt het lastiger, maar er moet toch een manier zijn om hier toch rond 200pk mee te kunnen halen?

Zijn er geen grotere injectoren voor deze auto bijvoorbeeld ?

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: zo feb 21, 2016 11:19 pm
door p@p@zs
Er is hier iemand met n vvc die 171 pk ophoest..
En dat heeft al flink geld gekost..
160 pk uit 1800cc is echt niet slecht.

Andere optie is gewicht uit je auto halen, de vraag is alleen of je dat wil..
Anders 1.8T of 2 liter Turbo erin, maar die liggen niet voor t oprapen..

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: ma feb 22, 2016 3:50 pm
door JurrianZS
Die blokken tikken en rammelen idd wel aardig. Is geen probleem, gaan makkelijk 300.000 mee.
Veel winst is er niet meer uit te halen. Goed RVS uitlaat en een gesloten luchtfilter, is nog een betaalbare opties voor een paar pk's en nm's meer.
Is die 5w30 fijne olie? Ik zou het boekje volgen. Ik geloof een 10w40, waar bijna alle k-series wel lekker op gaan.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: ma feb 22, 2016 4:02 pm
door bam
5w40 is het beste, bij die van mij gaat hij tekeer met 10w40 ik overweeg zelfs 0w40.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: ma feb 22, 2016 4:05 pm
door JurrianZS
Bij die van mijn moeder hadden ze er zelf eens van die 5w30 gedaan en dat moest ie ook niet. Werd het tikken 10 keer zo hard van en reed onplezierig.
Ik zou dan idd voor die 5w40 gedaan. Wel benieuwd wat je ervaring is met 0w40.

Bij mijn ZS wordt nu ook bijna de olie weer door het blok gegoten, maar ben er zeker even bij welke/wat voor erin gaat.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: ma feb 22, 2016 6:18 pm
door Michel
Bij mij is het geluid niet erger geworden na het vervangen van de olie, ik weet ook niet wat er eerst in zat, Olie hou ik er gewoon in zitten tot volgend jaar. Dan vervang ik het wel voor 5w40

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: ma feb 22, 2016 6:20 pm
door Michel
Bij mij is het geluid niet erger geworden na het vervangen van de olie, ik weet ook niet wat er eerst in zat, Olie hou ik er gewoon in zitten tot volgend jaar. Dan vervang ik het wel voor 5w40.

Ik ga binnenkort nog verder zoeken naar eventuele mogelijkheden om meer vermogen te krijgen.
Ook neem ik binnenkort contact op met een bedrijf dat aan chiptuning doet om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Als ik meer weet hou ik jullie op de hoogte

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: ma feb 22, 2016 9:39 pm
door p@p@zs
Zoek dan even op Rover Works in Arnhem, wellcht dat Rik je verder kan helpen.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: do mar 31, 2016 8:45 pm
door Vincentt91
chippen is niet zo heel interessant bij een atmosferische motor hoor ;) bij turbo blokken heb je veel meer waar voor je geld als je kiest voor het chippen.

Re: zr diesel geluid, nieuwe uitlaat

Geplaatst: do mar 31, 2016 11:22 pm
door mixtuurorgel
Heb mijn auto uit Duitsland gehaald, klonk als een stampende vrachtwagen.
Uitlaat was niet helemaal zoals het hoort, is verholpen, vond het toen nog niet geweldig volgens de monteur en ook de Duitse "Ultimate Rover 75 site" lag dat ook aan de roetfilter.
Na wat zoeken op het internet kwam ik bij GTL terecht ( vervanger van diesel minder vervuilend goed voor de motor minder herrie maar........20 cent duurder dan gewone diesel) auto werd daardoor wel stiller maar niet sneller dan maar een chiptuning nu is het een naaimachine .
De Rover is een grote auto ( stuk groter dan mijn vorige A4)) wat dat betreft is de tuning geen overbodige luxe