Bij stationair en na wat actie ruik je even de warme motor.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Ol@v
MG-R Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jan 17, 2016 6:43 pm
Woonplaats: Hoorn

Bij stationair en na wat actie ruik je even de warme motor.

Bericht door Ol@v »

De Rover doet het goed, loopt niet warm (op de meter) maar na invoegen op de snelweg of bij het verkeerslicht ruik je in de auto even de warme motor.
Ik heb niet het idee dat het uitlaatgassen zijn en de koelvloeistof en de motorolie zijn op niveau.
De temp meter loopt ook niet op, blijft bijna altijd op de helft staan, en nu het koud is op een kwart.
Ik heb nog niet de Fan onder de motorkap bekeken of die wel lekker draait, maar is dit een bekend probleem bij de 75?
Gebruikersavatar
Rapido
MG-R Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di feb 09, 2016 3:32 pm
Woonplaats: Emmen

Re: Bij stationair en na wat actie ruik je even de warme mot

Bericht door Rapido »

Temperatuurmeter op een kwart? Zelfs bij koud weer moet de thermostaat het motortje lekker warm laten.

Verdampende koelvloeistof? Bij mijn 1.8 wil er nog wel eens wat ontsnappen uit het inlaatspruitstuk en blijven liggen op de waterpomp.
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Re: Bij stationair en na wat actie ruik je even de warme mot

Bericht door falco »

ik heb het ook, er wil wel is wat koel vloeistof uit mijn 1.8 verdwijnen , dit komt mede door dat 2 slangen van de kachel radiator zo dan en nu een druppeltje laten vallen op het blok.
eigenlijk ken ik mijn 75 niet anders dan zo dan en nu een beetje koelvloeistof bij vullen en dat ik hem heel af en toe ruik.
suc7.
Falco
Plaats reactie