Resonantie tussen 2500-3000 RPM
Geplaatst: di feb 09, 2016 10:48 pm
Sinds een 5000km zit er een vervelende resonantie in mijn auto. Snelheid onafhankelijk en zelfs te horen tijdens het stilstaand toerental opvoeren.
Bij 2500 rpm begint het getril van de complete auto en bij 3000 rpm is alles weer rustig. Dit resulteert dat snelheden tussen de 100-140 km op de teller met de aandrijflijn exact overeen komen met respectievelijk 2500-3000 rpm van de motor. En ook het optrekken schakelt ze normaal gesproken bij 3000 rpm waarna ze terugvalt rond de 2500 rpm, precies het problemen gebied.
Het gaat om een Rover 75 met 1.8 K-series blok gekoppeld aan een Jatco automatische versnellingsbak.
Ik heb de hydromount al vervangen voor een nieuwe(al kon ik niets heks vinden aan de oude) en alle andere motorrubbers visueel gecontroleerd.
Ook uitlaat lijkt nergens tegenaan te komen.
Waar o waar kan dit zeer vervelende probleem vandaan komen?
Bij 2500 rpm begint het getril van de complete auto en bij 3000 rpm is alles weer rustig. Dit resulteert dat snelheden tussen de 100-140 km op de teller met de aandrijflijn exact overeen komen met respectievelijk 2500-3000 rpm van de motor. En ook het optrekken schakelt ze normaal gesproken bij 3000 rpm waarna ze terugvalt rond de 2500 rpm, precies het problemen gebied.
Het gaat om een Rover 75 met 1.8 K-series blok gekoppeld aan een Jatco automatische versnellingsbak.
Ik heb de hydromount al vervangen voor een nieuwe(al kon ik niets heks vinden aan de oude) en alle andere motorrubbers visueel gecontroleerd.
Ook uitlaat lijkt nergens tegenaan te komen.
Waar o waar kan dit zeer vervelende probleem vandaan komen?